Jump to content

Foutmelding http500


J@NW

Recommended Posts

Nadat ik MariaDB heb bijgewerkt krijg ik de volgende foutmelding http500. Als ik naar prestashop ga op de NAS215 krijg ik

"Toegang geweigerd" Kan wel bij mijn producten etc. komen maar niet bij het Dashboard. Als ik vanaf Prestashop  naar bekijk mijn winkel krijg ik de foutmelding http500. Wie kan mij helpen !!!!. Werk met Prestashop 1.6

Edited by J@NW (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

PhPAdmin Versie 4.3.0 en MariaDb versie 5.5.42

 

 

Als ik config/defines.inc.php regel 44 verander in true krijg ik deze foutmelding

 

 

 

Fatal error: Uncaught exception 'SmartyException' with message 'Unable to load template file '/volume1/web/prestashop/admin123736/themes/default/template/optimizationTips.tpl'' in /volume1/web/prestashop/tools/smarty/sysplugins/smarty_internal_templatebase.php:127 Stack trace: #0 /volume1/web/prestashop/controllers/admin/AdminHomeController.php(154): Smarty_Internal_TemplateBase->fetch() #1 /volume1/web/prestashop/controllers/admin/AdminHomeController.php(686): AdminHomeControllerCore->_displayOptimizationTips() #2 /volume1/web/prestashop/tools/profiling/Controller.php(217): AdminHomeControllerCore->initContent() #3 /volume1/web/prestashop/classes/Dispatcher.php(348): Controller->run() #4 /volume1/web/prestashop/admin123736/index.php(53): DispatcherCore->dispatch() #5 {main} thrown in /volume1/web/prestashop/tools/smarty/sysplugins/smarty_internal_templatebase.php on line 127

Link to comment
Share on other sites

die error laat weten dat er een aantal files missen uit de admin template. Heb je een update van prestashop gedaan? Probeer eens alle template files uit een (volledige) download te uploaden via ftp, dan kunnen die bestanden ook niet meer missen.

Link to comment
Share on other sites

Zou je mij dit uit kunnen leggen hoe ik dit moet doen, heb niet zo heel veel verstand van Prestashop. Ik heb het idee dat ik eventueel Prestashop opnieuw moet installeren. Maar helaas ontbreekt mij de kennis hoe ik dit moet doen. Ik kan niet upgraden ik heb n.l. de nieuwste versie van Prestashop.16.0. Ik hoop dat je mij hier verder in wilt begeleiden. Misschien heb je een stappenplan hoe ik dit moet aanpakken. Ik wil liever de data niet kwijtraken. Tot zover hartelijk dank voor de hulp.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jan.

Link to comment
Share on other sites

Bedankt, Het volgende is gebeurt: Ik heb mariaDB bijgewerkt en toen was de fout er opeens. Volgens mij gebruikte ik MariaDB niet eens, alleen phpMyAdmin, maar goed ik dacht dat ik mariadb moest updaten, maar het was beter geweest van niet.  Dus update MariaDB is de oorzaak van mijn probleem.

Link to comment
Share on other sites

Ter informatie: Bij hosting heb je een aantal zaken nog:

1. Webserver met PHP ondersteuning (vaak Apache)

2. Database software (MySQL / MariaDB)

3. Een koppeling tussen deze beide

4. Software zoals prestashop.

5. Optioneel: Software om je database direct mee te beheren (in jouw geval phpMyAdmin). 

 

Je geeft aan dat je punt 2 hebt geupdate (de database software). De database staat los van de de software. Uiteraard krijg je foutmeldingen als de database server niet meer werkt, PrestaShop kan in dit geval natuurlijk geen informatie meer ophalen / opslaan. Uit je foutmeldingen kan ik alleen maar fouten halen die gerelateerd zijn aan de softwarekant van PrestaShop (hij kan bepaalde bestanden niet ophalen).

 

Eventueel wil ik er wel even (snel) voor je naar kijken, ik heb dan wel url + admin gegevens nodig, en tevens toegang tot je phpmyadmin en FTP server.

 

Deze gegevens mag je me sturen via de messenger hier op het forum.

 

Erik

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...