Jump to content

Hipay of een ander systeem?


Recommended Posts

Aangezien ik sinds kort PS gebruik heb ik hier nog niet zoveel ervaring mee, nu zoek ik een programma dat mensen meteen

kunnen betalen in mijn shop.

 

Ik ben al enkele dagen informatie aan het zoeken maar vind hier niet meteen een antwoord op.

 

Hoe werken zo betaalsystemen? vaste maandelijkse kost of per transactie? het geld komt dat op het account waar ik klant word of op eigen rekening? Welke valt er aan te raden?

Is HIPAY aan te raden? want deze leek me op het eerste zicht wel een goed programma.

 

Iemand hier die mij hierover een beetje uitleg kan geven?

 

Alvast bedankt,

 

Jordy

Edited by Jordyremans (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Beste Jordy,

 

Meestal bieden zulke firma's een (gratis) module aan die je kan downloaden. Deze dien je dan te installeren.

 

Ik werkte een hele tijd samen met de firma icepay maar die voldoen nietmeer aan mijn verwachtingen. (draait maar totversie 1.6.0.9 en de huidige versie van prestashop is 1.6.0.14)

Echter werken zij met stilzwijgende contracten dus hang ik nog wel even vast.

 

Welke ik je wel kan aanraden is Multisafepay! Zeer goede service, module gedownload, account aangemaakt op de website en je kunt direct betalingen ontvangen. Echter kunnen deze pas uitbetaald worden na een screening van verplichte documenten.

 

Kopie identiteitskaart - bewijs vastlegging domeinnaam- uitreksel bank - inschrijving kbo

 

voor verderde vragen...

 

Mvg,

 

Kevin Deras

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Maandelijks 15€ inclusief 100 transacties

 

kosten op transacties :

 

bancontact : 0.25 + 2.00%

VISA 2.90%

 

Ik denk dat je de prijzenook op hun website kunt vinden.

 

Modules zijn echt schitterend te implementeren op website (heb dit vandaag net achter de rug)

Link to comment
Share on other sites

Ik heb ervaring met IcePay (abonnement + kosten per transactie), Authorize.NET (credit cards, idem), PayPal (kosten per transactie), Rabo InternetKassa iDEAL (maandelijks+per transactie), Buckaroo (abonnement + kosten per transactie).

 

Het is maar net waar je naar op zoek bent en wat je doelgroep is. In nederland kun je niet zonder iDEAL. Mocht dat je niet zoveel kunnen schelen zou je PayPal kunnen proberen (is relatief simpel op te zetten omdat de PrestaShop modules al in je shop staan). Mocht je goedkope producten verkopen zou je ook een mobile-payments provider kunnen implementeren (zelf ervaring met txtNation) of 09xx-nummers gebruiken.

 

Mocht je serieus aan de slag gaan dan zou ik gewoon luisteren naar de ervaringen van mensen - IcePay en Buckaroo zijn bedrijven die meerdere betalingsmethodes in een keer aanbieden, en scheelt je dus (mogelijk) heel veel tijd (en dus geld) om alle losse dingen zelf te beheren en aan te vragen :)

 

Good luck

Link to comment
Share on other sites

Ik maak gebruik van Sisow (ook voor onze klanten). Eenvoudig te installeren en prima support afdeling. Transactiekosten voor ideal zijn €0,45 per transactie. Verder geen abbo of andere kosten. Naast iDeal bieden ze ook andere diensten aan.

De betalingen worden eerst op een tussenrekening (van Sisow) geplaatst en vervolgens naar jouw zakelijke rekeninng overgemaakt.

 

Het is maar net wat je nodig hebt zoals las3r hierboven heeft geschreven. Er zit soms wel verschil in gehanteerde tarieven.

 
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Het is inderdaad vaak een oplossing met mollie of sisow (45 cent per ideal transactie) zonder abonnementskosten, of icepay waarbij je 20 euro per maand betaalt, maar vervolgens maar 25 cent per ideal transactie.

 

moet overigens zeggen dat de bedrijven zonder abonnementen wel veel sneller op te zetten zijn in mijn ervaring.

 

waar zit je zelf aan te denken?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Nu heb ik vandaag contact met hipay gehad, geen maandelijkse kosten, enkel 25 Cent per transactie +3% op het bedrag.

Geen abonnement dus lijkt me een ideale module..

 

Maar er is nergens iets over te vinden op internet? niemand praat erover dus heeft hier iemand er ervaring mee?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Met een shop in de Prestashop cloud kun je alleen gebruik maken van de betalingsproviders die in de addons store te vinden zijn. In dat geval wordt je keuze al iets makkelijker gemaakt en kom je snel uit bij Hipay of Skrill voor het gebruik van iDeal.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...