Jump to content

Kuponer fungerer ikke


RainbowSoftware

Recommended Posts

Nu da der er faldet dom for, at kuponsalg er lovligt i Danmark, så har jeg forsøgt at få etableret kupon funktionen.
Men ligegyldigt hhvad jeg angiver af parametre, så får jeg som bruger ikke vist et indtastningsfelt til kuponkoden.
Jeg har forsøgt med total antal 100 og antal pr. bruger 10 og har valgt alle kunder med en rabat på kr. 50,-. Jeg har også aktiveret status. Hvad kan der være galt?

Link to comment
Share on other sites

Du kan rette linket i modul filen. Det må være blockcart modulet i filen blockcart.tpl (standard kurv modulet) Det er en af de sidste linjer du skal rette i.

Ret linjen:

{l s='Check out' mod='blockcart'}


til:

{l s='Check out' mod='blockcart'}



Hvis du fjerne det ene af linksene kan du tiljøje

rundt om det sidste af linkene, så vil det optræde i midten af kurven. altså:
{l s='Check out' mod='blockcart'}



Gem lige original filen inden du går i krig, det kunne jo være noget gik galt. Held og lykke

Link to comment
Share on other sites

Det synes jeg lyder underligt, specielt hvsiman tænker på de kupon kataloger der kommer ind af døren hver uge (næsten ihvertfald)


Nu får jeg ikke reklamer, men er det ikke udenlandsk registrerede firmaer der sender rabatkuponer ud? I følge markedsføringsloven (gældende), er det ikke lovligt at udsende rabatkuponer, men i forbindelse med salg er det lovligt.

Rabatkuponer og -mærker

§ 10. Der må ikke gives rabat eller anden ydelse ved brug af mærker, kuponer el.lign., der er stillet til rådighed af erhvervsdrivende forud for køb af en vare eller ved udførelsen af en tjenesteydelse. 1. pkt. finder ikke anvendelse på tjenesteydere, som er etableret i et andet EU/EØS-land, og som midlertidigt leverer tjenesteydelser i Danmark, såfremt indløsningen af rabatkuponen sker uden for Danmark.
Stk. 2. Erhvervsdrivende må dog ved salg af en vare eller udførelsen af en tjenesteydelse give rabat eller anden ydelse i form af mærker, kuponer el.lign. til senere indløsning, såfremt hvert enkelt mærke på tydelig måde er forsynet med udstederens navn eller firma med angivelse af en værdi i dansk mønt. Rabatmærkeudstederen skal indløse mærket til en værdi, når mærker til et beløb, hvis størrelse fastsættes af økonomi- og erhvervsministeren, kræves indløst. (se uofficiel note 8)



Uofficiel note 8:
§ 10, stk. 1, 2. pkt. blev indsat ved lov nr. 364 af 13. maj 2009 § 7, nr. 3, og træder i kraft den 28. december 2009.


- kilde http://www.markedsforingsloven.dk/markedsforingsjura/love/markedsforingsloven.html
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...