Jump to content

One.com & Hack attempt


cronberg

Recommended Posts

Är det bara jag som tycker att hastigheten hos One.com blivit bra mycket sämre de senaste dagarna. En annan sak är oxo
att sedan jag uppgraderade till 1.3 så får gamla kunder (dvs de som reggat sig innan uppdatering) hack attempt när de ska försöka besöka shoppen...

Någon annan med liknande problem?

Link to comment
Share on other sites

Fick ett mail ang detta, det är tydligen väldiga problem i samband med ett serverbyte de håller på med...

"Under de senaste veckorna har vi tyvärr haft instabilitet på vårt nätverk, detta kulminerade i dagarna runt söndag den 31 januari. Detta har medfört att många kunder i kortare perioder inte har haft tillgång till deras hemsida och e-post.

Det är viktigt att poängtera att ingen data eller e-post går förlorad på grund av dessa problem.

One.com har tidigare uteslutande använt HP som server-leverantör, men från och med sommaren 2009 ingick vi ett avtal med IBM om leverans av bladeservrar. Vi har nyligen tagit en del av dessa nya servrar i drift.

Den nya typen av server har tyvärr gett oss några driftsmässiga problem. För en stor del av våra kunder har problemen medfört kortare perioder med nertid för hemsidor, samt en fördröjning på leveransen av e-post.

Tekniker från IBM samarbetar för tillfället med våra egna tekniker för att lösa problemen.

Den detaljerade tekniska förklaringen är att det uppstod ett fel i den switch-modul i chassit från IBM som bladeservrarna sitter i. Det är tal om en helt ny typ av swtich från Blade Network Technologies. Periodvis registreras ett kraftigt nätverksbrus från switchmodulerna. Bruset stör driften och sprider i korta perioder problemen till stora delar av vårt nätverk, vilket kan medföra att hela nätverket blir oåtkomligt.

Lösningen som vi just nu håller på att genomföra är ett totalt utbyte av all den hardware som visar minsta tecken på ostabilitet. Vi förväntar oss att det mesta av hårdvaran kommer att vara utbytt innan slutet av denna veckan.

Vi beklagar de problem som detta har medfört, och vi hoppas att våra kunder har förståelse för att vi gör allt i vår makt för att återupprätta stabiliteten på våra servrar."



Låter troligt att det hänger samman med de problem du upplever...

Rapportera buggen om du upplever problem med det, lär ju vara fler som stöter på det...

Link to comment
Share on other sites

Har varit i kontakt med One.com, de påstår att allt är fixat. De har även mätt den server jag ligger och den visar fina siffror. Men de håller med om att shoppen är extremt seg.

Deras förslag var att kanske uppgradera den, om jag körde en gammal version, men det gör jag ju inte.

Är det bara jag som har problem med ONE.com för tillfället?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...