Jump to content

[Løst] Guest checkout / "1-side betaling" på mobile theme ?


Xawn

Recommended Posts

Hejsa,

 

Har en shop der kører 1.6.0.14, og med et theme der desværre ikke er responsive.

 

Derfor er mobile theme slået til på mobil telefoner.

 

Mit problem er så at "1-side betaling" ikke virker på mobile theme... den kommer og beder om login, eller oprettelse.

 

Nogen der ved om det er muligt at få det aktiveret, så det også virker på mobile theme ?

 

 

Hvis det ikke kan lade sig gøre, er der så nogen der ved om:

 

 

Hvis der nu bliver købt OPC modul, og mobile theme er slået til, vil OPC modul så blive benyttet ved mobile theme?

Så jeg på den måde kan få 1-side betaling...

 

 

 

Håber jeg har forklaret mig godt nok, og at der er nogen der kan hjælpe.

 

Mvh.

 

Kennet

Edited by Xawn (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hej.

 

Vil helt klart anbefale dig at bruge standart theme eller købe et theme der er responsivet.

Google begyndte at ligge stort vægt på dette her den 21 april.

Så hvis du ikke har det, kan det have indflydelse på din placering i google.

 

Tag et kig på dette OPC modul (one page checkout)

http://addons.prestashop.com/en/checkout-modules/6841-one-page-checkout-for-prestashop.html

 

Så for små 1800 dkr. Her du et professionel thema og et OPC modul.

Husk at se om temaet understøtter responsivt visning.

 

Her er nogle themes.

 

http://themeforest.net/category/ecommerce/prestashop

Link to comment
Share on other sites

Okay, jeg har forstået det som bare den side man har er mobile friendly, burde det være fint.

Så responsive ikke som sådan er nødvendigt for at opnå det de vil.

 

Så hvis man brugte denne test fra Google, burde det være nok?

https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/

 

 

Det var det modul du linker til jeg havde haft kigget på. Men hvis det betyder nyt theme også, er det en noget større omgang end ønsket, da der så skal laves en masse om i template filerne for at tilpasse det hele en gang til....

 

 

Men mange tak for svaret, hvis andre har et andet svar hører jeg selvfølgelig meget gerne fra jer :)

Eller hvis i er enige med første svar, at der ikke er andre muligheder, så må i da meget gerne skrive det.

 

 

Mvh.

Kennet

Link to comment
Share on other sites

Hej igen.

 

Vedr. placering på google. Så er det KUN på mobil enheder det kan gå ud over ens placering.

Dvs på laptop og stationere enheder vil det ikke have nogen indvirkning.

Men du ville jo kunne se i din Analytics hvor stor en del af, dine besøg kommer fra mobil enheder.

Kan kun sige jeg kan se der er mange og den del bliver større.

 

Mvh

Lasse

Link to comment
Share on other sites

Der findes forhåbentligt ikke 1.6 themes der ikke er responsive....Modulet til OPC er helt klart også min anbefaling - omend jeg vil sige søg på google og køb direkte hos OPC udvikler og lad ham tjene lidt flere penge i stedet for at købe gennem Addons, som tager en stor del af kagen (for udviklere som lægger mange timer i et modul). Søg på Canin OPC. Supporten er den samme.

Link to comment
Share on other sites

Yup, er med på det "kun" er mobilsøgninger der er tale om, men som du også selv skriver, bliver det flere og flere.

 

 

http://addons.prestashop.com/en/food-drinks/4895-cakeshop.html

 

Det er dette Theme, det er til 1.6... og er ikke responsive. Det er dog købt til tidligere version af prestashop, og efterfølgende opgraderet.

 

 

Spørgsmålet er stadig... kan man benytte det OPC, og stadig forvente den benytter det modul når man bruger "Mobile theme"

og ikke alm. responsive template ?

 

 

 

Mvh.

 

Kennet

Link to comment
Share on other sites

Er ret sikker på, at OPC modulet ikke virker, hvis du har standard Prestashop mobil theme slået til, da det over-ruler alt andet. Der er også lige den detalje, at Prestashop mobilvenlig udgave betyder, at shoppen opleves væsentligt anderledes, end i responsiv eller alm. visning = ikke hvad folk forventer nu om stunder.

 

Eneste gangbare løsning er nok at købe nyt theme der er responsivt, eller få nuværende theme kodet om (sidstnævnte er nok en dyr løsning)

Nyt theme 70-140 USD + tilretninger er oftest billigste løsning. Men du skal så også tilpasse igen, hver gang du opgraderer - derfor hylder jeg princippet, at man ikke opgraderer for opgraderingens skyld, men alene pga. ny uundværlig funktionalitet, eller uløselige bugs i nuværende version.

Edited by Prestafan1234 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Har snakket med Peter, udvikleren (tror jeg da nok det er?) af OPC.

 

Han bekræfter at det ikke er muligt at bruge OPC med mobile theme. Siden skal være responsive for at det fungere på mobiltelefoner.

 

 

Tak for svar til alle :)

 

Mvh.

 

Kennet

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...