Jump to content

Momsopsætnings problem


hkl

Recommended Posts

pv 1.6.0.9 - multistore. købt template (Templatemela)

 

Hej

 

Oplever problemer med få moms til at virke. Følgende er gjort;

 

Under lokalisering;

Moms; 0% og 25% er oprettet.

Moms-regel: Danmark; moms 25%

 

Under hvert produkt er der valgt "moms 25%" under "katalog->varer->priser->momsregel"

 

Under forsendelse muligheder er GLS valgt med "moms 25%".

 

Hvad jeg oplever er at ;

 

- Varer vises med moms når du ikke er logget ind (umiddelbart ok)

- når varen lægges i kurv tillægges der moms igen (til prisen inkl. moms) dvs dobbelt moms.

- momsen på fragten indgår ikke i summen af "moms" i indkøbskurven.

- vi oplever også uoverensstemmelse mellem de beløb der angives online (priser, moms mm i kurven) og de beløb der angives på ordrebekræftelsen, der sendes automatisk efter købet. (lavere beløb på den ordrebekræftelsen).

 

 

Noget går galt, men hvad ????   Jeg håber der er nogle gode ideer.

Link to comment
Share on other sites

Uden at have et svar (da det nok er umuligt at overskue uden at kigge på Back Office setup) - tænker jeg hvorfor du har moms 0% oprettet?

Jeg har ikke (indtil nu) set problemer med momsopsætning i 1.6, hvis det ellers er sat rigtigt op. Men I kører en "ældre" version af Prestashop (det er der bestemt ikke noget i vejen for, når blot den er testet nok, og det er hovedversionerne oftest ikke i de tidligere versioner).

Så... mit bedste råd er: Installer seneste version (1.6.0.14) og afprøv det samme setup og se, om problemet er det samme - dog med default theme

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej

 

Jeg oplever lidt af samme problem. -jeg har valgt de "rigtige" momsregler i backoffice men i frontoffice vises priser uden moms!?!

 

Når der så er tilført varer til kurven og man går videre til kassen vises prisen i oversigten med moms. Prøvede at lave nye zoner og lande, så Danmark ikke hører under Europa, men under Danmark. Grunden dertil er fordi jeg kører med fri fragt i Danmark og med fragt i resten af Europa.

 

Skal siges at jeg lige har installeret den nye frie version for ca. en måned siden, så alt er resat fra start. Webshoppen er endnu ikke on air.

 

Nogle gode forslag???

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...