Jump to content

Multistore; aanpassing backend is frontend niet zichtbaar


Recommended Posts

Omdat ik een hele oude shop heb (1.4...), en inmiddels andere ideeën heb, krijgt mijn shop een complete nieuwe installatie. Daar ben ik nu (lokaal) mee aan het stoeien.

 

Installatie 1.6.0.14.

Multistore: 2 om te testen. (multi-01 en multi-02)

 

Bij het bewerken (backend) van bijvoorbeeld het blok facebook, zie ik in het backend dat deze goed is, ik zie immers mn eigen FBpagina in het blokje staan. Vervolgens gaat deze niet goed over naar het frontend van Multi-02

 

Ik denk dat ik ergens een (grote?) stap mis...

 

Multi-01 is een nieuwe installatie. Multi-02 is een kopie van Multi-01 en deze heb ik fysiek geplakt in de map Multi-02

Binnen PS heb ik nu 2 winkelgroepen met allebei een eigen locatie (localhost/multi-01 en localhost/multi-02)

 

Iemand die mij kan vertellen waar ik de fout ben ingegaan? Ik weet nu niet zo goed waar ik moet zoeken naar de fout.

Ook heb ik de boel al 2x geïnstalleerd en de multistore feature op een andere volgorde ingezet. Ook dit was de oplossing niet. Tsja... probeer ook maar wat :-)

 

Bedankt vast voor het meedenken!

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Voor een multistore maak je geen fysieke URL aan. Je maakt alleen een virtuele URL aan. Je werkt dus altijd vanuit 1 fysieke prestashop.

Op localhost kun je dat in principe testen met een virtuele URL achter het hoofddomein.

Op een server moet je met domainpointers werken die verwijzen naar de virtuele URL. Verschilt overigens per host hoe je dit moet instellen.

 

Het wordt in de officiele documentatie redelijk uitgelegd. Vind je hier.

Edited by Erik G (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...