Jump to content

Mail notificatie bij afgebroken of foute bestelling


Recommended Posts

Ik heb al enkele jaren een kleine webshop en krijg van elke bestelpoging een emailbevestiging met de tekst: Gefeliciteerd! Een nieuwe bestelling is geplaatst op TRFishing van de volgende klant: enz... Deze melding krijg ik dus ook wanneer een klant de bestelling heeft afgebroken of wanneer de betaling niet is binnen gekomen. Is dit ergens in te stellen zodat ik alleen een bericht krijg als de bestelling is geplaatst èn de betaling heeft plaatsgevonden en is gelukt? Nu moet ik bij elke bestelling naar de adminpagina om te kijken of het een goede bestelling is of een error. Elke foutieve bestelling krijgt ook een ordernummer. Ik zou dit graag aanpassen omdat dit toch wel irritant is. Als je een grote webshop hebt met veel meer artikelen en orders lijkt me dit onwerkbaar. We willen graag uitbreiden en dan is het fijn als dit ook goed werkt. Ik verneem graag of dit ergens beter is in te stellen.

Link to comment
Share on other sites

Welke versie heb je ?

beetje vreemd , ben dit nog niet eerder tegen gekomen

denk dat het een verkeerde aanpassing betreft van iets , normaal wordt de mail naar de admin pas verstuurd 

wanneer de order daadwerkelijk heeft plaatsgevonden

 

uiteraard betaling per bank uitgesloten , maar met ideal enz moet gewoon de mail verstuurd worden na een bestelling

 

EDIT: heb net naar je shop gekeken , klopt het dat je 1 categorie hebt en 3 producten ?

          er is heel wat weggehaald ,, denk dat ook bepaalde benodigde modules verwijderd zijn en je hierdoor dit vreemd probleem hebt

Edited by maconl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

We draaien op versie 1.5.6.2. Ik weet dat er nu een update is maar we hebben het al vanaf het begin dus met alle voorgaande versies ook. Wil wel erg graag van het probleem af. Bedankt voor je reactie, nu weet ik in ieder geval dat het niet normaal is. Maar nu de oplossing nog. :-)

Link to comment
Share on other sites

dat je dit vanaf het begin hebt 

kan liggen aan het feit dat er teveel benodigde modules verwijderd zijn 

dit kan ik dus niet aan de voorzijde zien 

als je deze bestaande shop dus upgrade neem je het probleem steeds weer mee 

 

mijn advies (dit is sneller dan alles na te lopen ) aangezien je maar 1 categorie  en 3 artikelen hebt

is om er een nieuwe shop tijdelijk naast te zetten bv in map shop2 

deze klaar maken en als deze goed werkt overzetten althans je hoeft alleen de mapnaam dan te wijzigen en paar kleine dingetjes doen

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...