Jump to content

Hvordan linker jeg til min de-aktiverede shop?


Towle

Recommended Posts

Jeg er ny og får helt sikkert brug for at stille spørgsmål her med henvisning til min shop under opbygning.

 

Jeg har deaktiveret shoppen, så kun min egen IP-adresse kan se den.

 

Er der en work-aroound så jeg kan bringe et link som alle i dette forum kan tilgå?

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, tak for svaret. Hvis jeg (midlertidigt) åbner for shoppen vil et postet link jo kun virker indtil jeg vælger at sætte shoppen offline igen og jeg kan jo/vel ikke forvente, at alle brugere klikker på mit link indenfor f.eks. 24 timer.

 

Måske en overvejelse for udviklerteamet bag PrestaShop, da problemet vel er ret almindeligt?

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, tak for svaret. Hvis jeg (midlertidigt) åbner for shoppen vil et postet link jo kun virker indtil jeg vælger at sætte shoppen offline igen og jeg kan jo/vel ikke forvente, at alle brugere klikker på mit link indenfor f.eks. 24 timer.

 

Måske en overvejelse for udviklerteamet bag PrestaShop, da problemet vel er ret almindeligt?

Der er disse muligheder: 1) Giv adgang til dit Back Office (med login) - ikke nogen god løsning, hvis du skal have mere en få stykker igennem, eller

2) Kræv at brugerne skal oprette sig før de kan se shoppen, og sørg for at du manuelt godkender alle oprettede brugere. 

3) gør ingenting og lev med at inviterede kan se en halvfærdig shop (hvilket jeg formoder er det du gerne vil). Til de ikke inviterede kan du jo skrive en besked på forsiden om at shoppen endnu ikke er åbnet. 

 

Hvis du vil videre med 2) så se: http://doc.prestashop.com/display/PS16/Customer+Groups (om hvordan du skal lægge kunder i Customer gruppen, så kun godkendte brugere kan logge ind).

Link to comment
Share on other sites

> 2) Kræv at brugerne skal oprette sig før de kan se shoppen, og sørg for at du manuelt godkender alle oprettede brugere.

 

Jow, men hvis min shop er offline vil et link til danacord.com jo blot lede til en side med "Købmand Olsen - Byens bedste kaffe". Kiggeren vil ikke have mulighed for at optrette sig som bruger.

 

> 1) Giv adgang til dit Back Office (med login) - ikke nogen god løsning, hvis du skal have mere en få stykker igennem

 

Nogle stykker rækker vel her? Hvor og hvordan gør jeg det? Jeg får vel så, må jeg gå ud fra, et sæt loginsoplysninger, som jeg kan offentliggøre her i forum?

Link to comment
Share on other sites

> 2) Kræv at brugerne skal oprette sig før de kan se shoppen, og sørg for at du manuelt godkender alle oprettede brugere.

 

Jow, men hvis min shop er offline vil et link til danacord.com jo blot lede til en side med "Købmand Olsen - Byens bedste kaffe". Kiggeren vil ikke have mulighed for at optrette sig som bruger.

 

> 1) Giv adgang til dit Back Office (med login) - ikke nogen god løsning, hvis du skal have mere en få stykker igennem

 

Nogle stykker rækker vel her? Hvor og hvordan gør jeg det? Jeg får vel så, må jeg gå ud fra, et sæt loginsoplysninger, som jeg kan offentliggøre her i forum?

Hvis din shop er offline kan det ikke lade sig gøre på nogen måde.

Hvis din shop er online, men kræver at kunderne er customers (dvs. godkendet), kan de oprette sig ifm. login. 

Hvis du vil give adgang til Backoffice er der en mulighed (i backoffice) for at trykke på Vis butik, og så kan man se den som administrator bruger. Du sender blot brugernavn og password i en privat mail til dem du vil have ind. 

Edited by TorbenЯune (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hvis nogen skal hjælpe, og de ellers gider besværet med en lukket shop, kan du jo åbne for deres specifikke IP-adresse ved at de tilbyder hjælp og sender dig deres IP-adresse, så de kan se selve shoppen (ikke at forveksle med Torbens post om adgang til back office). Jeg må dog sige, at hvis folk skal hjælpes på frivillig basis, så forventer man også, at oplysninger er tilgængelige umiddelbart, og der ikke skal bruges tid overhovedet på at kunne se shop og problemer.

Kan kun svare for mig selv, men jeg kigger ofte hurtigt forum igennem og svarer generelt ikke, hvis jeg skal gøre en stor indsats for overhovedet at kunne se problemet (eller bede folk om helt basale oplysninge så som version, theme osv., fordi de ikke gider læse retningslinjer for forum, inden de skriver).

Der går min grænse for frivilligt ubetalt arbejde, men andre er måske mere tålmodige:-)

Edited by Prestafan1234 (see edit history)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hvis nogen skal hjælpe, og de ellers gider besværet med en lukket shop, kan du jo åbne for deres specifikke IP-adresse ved at de tilbyder hjælp og sender dig deres IP-adresse, så de kan se selve shoppen (ikke at forveksle med Torbens post om adgang til back office). Jeg må dog sige, at hvis folk skal hjælpes på frivillig basis, så forventer man også, at oplysninger er tilgængelige umiddelbart, og der ikke skal bruges tid overhovedet på at kunne se shop og problemer.

Kan kun svare for mig selv, men jeg kigger ofte hurtigt forum igennem og svarer generelt ikke, hvis jeg skal gøre en stor indsats for overhovedet at kunne se problemet (eller bede folk om helt basale oplysninge så som version, theme osv., fordi de ikke gider læse retningslinjer for forum, inden de skriver).

Der går min grænse for frivilligt ubetalt arbejde, men andre er måske mere tålmodige:-)

Meget enig.

Hvis man forventer frivillig / gratis hjælp, så må man: 1) Formulere sit problem så omhyggeligt at andre kan gå til det umiddelbart - og det gælder selvfølgelig også noget så basalt som adgang til front office på den shop der er problemer med, og 2) læse den mest basale dokumentation om Prestashop - og følge de anvisninger der er for at bruge forum.

 

Som det fremgår er der nogle af trådene i forum som får ingen eller kun ganske få svar. Det er typisk fordi der spørges ukonkret, eller uoplyst, f.eks. ved at der magler PS version, oplysninger om themes, oplysninger om servarplatform (det er f.eks. i nogle situationer ret afgørende om man kører på en unix, windows eller emuleret platform under et andet OS) eller anden information. 

Link to comment
Share on other sites

Som ny med PrestaShop og dermed ny i dette forum, har jeg straks skrevet mig disse henstillinger bag øret (og læst forummets retningslinjer).

 

Det kan dog være svært i starten at formulere sig kort og præcist, da alting er så forvirrende ;)

Edited by Towle (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Okay, tilbage til emnet. Jeg har installeret Prestashop på domænet danacord.com, som vil blive den nye adresse for vores globale shop. Den næværende ligger her: http://www.danacord.dk/index2.html. Mit ønske er at forhindre Google i at indexere den nye side før den er klar til offentliggørelse og derfor har jeg sat den offline.

 

Jeg vil dog gerne kunne bringe (deep) links her i forum uden at tvinge folk til login o.a. Hvis jeg (midlertidigt) åbner for adgang, vil det jo kun være de hurtige her der vil kunne se siden, da jeg vil lukke den ned igen efter max. 24 timer af ovennævnte grund.

 

Kunne det være en ide at lægge en installation i en mappe der hedder "http://www.danacord.dk/test" eller "http://www.danacord.com/test" og kalde shoppen for "Umbabumba"? Næh, det vil det vel ikke, for dén vil jo så blive indexeret og hvis jeg f.eks. opretter vores nyeste udgivelse, som er globalt efterspurgt, så vil denne CD jo optræde på Google med henvisning til test-shoppen?

 

For mig er dette dilemma et stort problem. Det kan vel ikke passe at andre ikke har haft samme behov for at kunne udvikle i fred og ro?

Edited by Towle (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Det var en af de lange :rolleyes:

 

Hvis det var så simpelt som #2 skriver

 

You could just replace the existing contents of robots.txt with:

User-agent: *
Disallow: /

 

- så var den røde grød jo velforvaret, men tråden er jo netop lang fordi der er mange indvendinger og folk der skriver, at det ikke virker.

 

 

Note: Not all bots honor the robots.txt

 

Hvis bare det klarer Google, Bing og Yahoo, så er jeg tilfreds.

 

Okay, det er vel det eneste og bedste jeg kan gøre, hvis shoppen skal stå åben 24/7 i etableringsperioden.

 

Tak for svaret.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...