Jump to content

Hvordan slipper jeg af med lagerstyring? [Løst]


Towle

Recommended Posts

Jeg har både fysiske og virtuelle produkter, men hver gang jeg opretter et nyt produkt eller duplikerer et eksisterende, står varen med 0 på lager i vareoversigten.

 

Jeg kan ikke finde det sted hvor jeg kan skrive 999.999 stk., men for mig er lagerstyring helt irellevant, så jeg vil gerne slå det helt fra.

 

Hvor gør jeg det?

Edited by Towle (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hej Towle,

 

Du kan styre det meste under præferencer / produkter. Dér kan du slå lagerstyring fra, men jeg ved ikke, om det fungerer som det skal, og varer bare kan bestilles derefter. 

 

Det, vi har gjort, er at sætte "tillad bestilling af produkter, der ikke er på lager" som standardindstilling - og så har vi ændret oversættelsen af den besked væk fra "I restordre" (så vidt, jeg husker) til "På lager". Vi har en 50/50 fordeling på, om lager er relevant eller ej.

Link to comment
Share on other sites

Hej Towle,

 

Du kan styre det meste under præferencer / produkter. Dér kan du slå lagerstyring fra, men jeg ved ikke, om det fungerer som det skal, og varer bare kan bestilles derefter. 

 

Det, vi har gjort, er at sætte "tillad bestilling af produkter, der ikke er på lager" som standardindstilling - og så har vi ændret oversættelsen af den besked væk fra "I restordre" (så vidt, jeg husker) til "På lager". Vi har en 50/50 fordeling på, om lager er relevant eller ej.

Yep, det er nøjagtig det man skal gøre - og det virker. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke sikker på at jeg forstår det du skriver, men vil naturligvis kigge på det.

 

Sagen er, at jeg for ethvert fysisk produkt har to virtuelle varianter. På varesiden for hovedproduktet skal der kunne vælges mellem disse, men det giver ingen mening at de virtuelle varianter er synlige (og søgbare).

 

Da vi er et pladeselskab (klassisk musik) har vi alle produkter på lager, så det er komplet uinteressant om der - ifølge systemet i Presta - kun er 1 stk. tilbage. ALT kan leveres til enhver tid.

Link to comment
Share on other sites

Nu loggede jeg lige på med dansk som sprog, og kan se, det hedder:

 

Indstillinger / Produkter

Kør ned til Varelager

Ændr "Aktiver lagerstyring" til Nej.

 

Ifølge Torben, så skulle det være tilstrækkeligt til at alle varer kan sælges, uanset varianter o.s.v.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nat fatted a howling hatfart. Hvad er budskabet?

Rul ned på siden til "Products stock preferences" og læs hvad der står om:

 

- Allow ordering of out-of-stock products

- Enable stock management

- Enable advanced stock management

- New products use advanced stock management

- Default warehouse on new product

 

Måske de gør tingene lettere at forstå.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...