Jump to content

GLS Pakkeshop & Post Danmark modul


PFF

Recommended Posts

Hej alle sammen,

 

Jeg beklager hvis dette indlæg virker noget uintelligent, men jeg bruger Prestashop for første gang. Jeg har fået bestilt og leveret en webshop, men den har nogle mangler. En af dem er, at mine kunder ikke har muligheden for at vælge GLS pakkeshop eller et posthus. Al levering er fremlagt som med omdeling, og det har jo noget at sige mht. Prisen på forsendelsen.

 

Hvilke moduler skal jeg bruge, for at kunden kan vælge imellem GLS Pakkeshop, Posthus eller med omdeling?

 

På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Det er korrekt. Det er to forskellige moduler, hvis du søger på gls modul prestashop og pacsoft modul prestashop på Google, så ligger de nr. 1. Sidder lige med en tablet hvor det er lidt bøvlet at klippe klistre links. Pacsoft koster nu 49 kr. om måneden og PostDK opkræver fakturagebyr, så der er løbende omkostninger. Uafhængigt af modulet i øvrigt.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tak for dit reply. Hvis man bruger deres moduler, skal man så også købe pakkelabels igennem dem? Jeg havde tænkt mig at benytte pakkelabels.dk til det, men de har ikke nogen frontend. Grunden til at jeg ikke vil købe igennem Post Danmark og GLS, er at de er for dyre i forhold til pakkelabels.dk.

Link to comment
Share on other sites

Kig på det link Torben Rune henviser til.

 

Derudover bruger jeg GLS Pakke Shop og pakkelabels.dk.

 

Men hvis du har fået en god aftale med Post Danmark kan du med fordel bruge modulet PacSoft til PrestaShop.

 

Selve PacSoft fra Post Danmark er dog stadig gratis at bruge, hvis du ikke behøver support.

 

Hej Elund,

 

Jeg skal helst benytte Pakkelabels til både Post Danmark og GLS, da jeg ikke kan få en pakkeaftale hos dem. Hvordan bruger du GLS Pakkeshop og Pakkelabels.dk ? Bruger du bare GLS modul, men køber dine labels hos Pakkelabels?

Link to comment
Share on other sites

Hej Elund

Det lyder interessant med Unifaun/Pacsoft, og at det er gratis, hvis man ikke behøver support? Sådan læste jeg slet ikke deres brev og meldte mig til. Jeg har bestemt ikke brug for deres support. Ved du om det forholder sig sådan som faktum? For så kan det da kun gå for langsomt for mig at komme ud af det.

De skrev, at aftalen ikke ville virke, hvis man ikke meldte sig til. Og jeg har en kunde der ikke tilmeldte sig. Hans konto blev lukket i sidste uge.

Edited by Prestafan1234 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

De skrev, at aftalen ikke ville virke, hvis man ikke meldte sig til. Og jeg har en kunde der ikke tilmeldte sig. Hans konto blev lukket i sidste uge.

Måske formulerede jeg mig lidt uklart...

Det er integrationsdelen af Pacsoft Online der lukkes ned for, og da jeg er gået over til at bruge pakkelabels.dk, har jeg ikke et stort behov for den del mere.

Man kan stadig benytte Pacsoftonline ganske gratis til sine forsendelser, og man har stadig alle de services og fordele der følger med.

Link to comment
Share on other sites

Måske formulerede jeg mig lidt uklart...

Det er integrationsdelen af Pacsoft Online der lukkes ned for, og da jeg er gået over til at bruge pakkelabels.dk, har jeg ikke et stort behov for den del mere.

Man kan stadig benytte Pacsoftonline ganske gratis til sine forsendelser, og man har stadig alle de services og fordele der følger med.

Tak, så er vi enige:-) Jeg har valgt at fortsætte med PostDanmark, da jeg har bedre priser end pakkelabels.dk.(selv om jeg er møgtræt af, at Post Danmark  tager et gebyr for noget jeg ikke føler, jeg bruger - altså support), Men pakkelabels er bestemt et supergodt alternativ til mange nystartede shops eller shops, som ikke har kunne forhandle bedre priser.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan se at Pakkelabels.dk har et samarbejde med nogen ang. Et PostDK modul. Og ifølge jer, så kan jeg sagtens bruge GLS Pakkeshops eget modul, uden at købe mine labels hos GLS, hvis jeg har forstået det korrekt. Så alt burde vist være på plads, jeg har ihvertfald sat min web ansvarlige igang med det. Tak for hjælpen :)

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Jeg har lige købt GLS modulet fra Butikki.

Jeg har ingen aftale med GLS da jeg kun skal sende et begrænset antal pakker og derfor vil benytte pakkelabels.dk, så jeg har ingen login til GLS, som modulet ser ud til at kræve for at virke? Jeg kan i hvert fald ikke få den til at komme frem, så man kan vælge hvilken pakkeshop man vil have sendt til.

Nogen der har en ide om det kan komme til at fungere?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hej,

 

Vi har købt Kjeld (Butikkis) GLS modul og konfigureret det, men shop vælgeren dukker ikke op i frontenden. Faktisk virker det overhovedet ikke som om modulet er aktivt. Det gælder både når vores indkøbte OPC modulet er aktivt, men også hvis jeg bare bruger det indbyggede check out flow (OPC eller 5 step).

 

Nogen idéer til hvad problemet kan være?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...