Jump to content

*SOLVED *Klanten kunnen geen postcode meer invullen?


Michel Schoonhoven

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik heb een probleem met mijn aanmeld procedure.

De balk "postcode" is opeens niet meer zichtbaar voor klanten.

 

Ze krijgen de foutmelding geen postcode ingevuld? En dat klopt want die balk is verdwenen?

 

iemand een idee?

 

Heb je de templates aangepast, misschien is die daar weggehaald? (address.tpl)

Of anders bij Localizatie -> Landen -> Nederland en dan Adresformaat, kijk even of daar postcode nog tussenstaat.

Link to comment
Share on other sites

Nee ik heb gewoon wat modules een update gegeven en daarna is het probleem ontstaan. Dit zie ik in adress.tpl

 

{/if}
{if $field_name eq 'postcode'}
{assign var="postCodeExist" value=true}
<div class="required postcode form-group unvisible">
<label for="postcode">{l s='Zip/Postal Code'} <sup>*</sup></label>
<input class="is_required validate form-control" data-validate="{$address_validation.$field_name.validate}" type="text" id="postcode" name="postcode" value="{if isset($smarty.post.postcode)}{$smarty.post.postcode}{else}{if isset($address->postcode)}{$address->postcode|escape:'html':'UTF-8'}{/if}{/if}" />
</div>
Link to comment
Share on other sites

 

Nee ik heb gewoon wat modules een update gegeven en daarna is het probleem ontstaan. Dit zie ik in adress.tpl

 

{/if}
{if $field_name eq 'postcode'}
{assign var="postCodeExist" value=true}
<div class="required postcode form-group unvisible">
<label for="postcode">{l s='Zip/Postal Code'} <sup>*</sup></label>
<input class="is_required validate form-control" data-validate="{$address_validation.$field_name.validate}" type="text" id="postcode" name="postcode" value="{if isset($smarty.post.postcode)}{$smarty.post.postcode}{else}{if isset($address->postcode)}{$address->postcode|escape:'html':'UTF-8'}{/if}{/if}" />
</div>

 

 

En Localizatie -> Landen -> Nederland en dan Adresformaat, staat daar wel postcode tussen?

Ik weet niet zeker of dat invloed heeft maar je kan in ieder geval voor de zekerheid even kijken of dat goed staat.

 

post-403102-0-53280900-1426836057_thumb.jpg

Edited by jsonjuri (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Het probleem was een JS bug, deze is door een prestashop programmeur in orde gemaakt.

Hoi Michel,

 

Ik heb hetzelfde probleem dat sommige mensen de postcode niet in kunnen vullen bij het aanmaken van een account.

Hoe is het opgelost of heb je het contact bij Prestashop die het opgelost heeft?

 

wj

Edited by wjv999 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Hoi,

 

Ik zit met het zelfde probleem, zou je aub kunnen vertellen hoe je dit probleem opgelost hebt ?

 

mvg,

Jantje

 

 

Bij mij is dit opgelost door een programmeur van prestashop. Het probleem was destijds een JS bug. 

Je kan dit probleem het best op de engels talige versie van dit forum gooien daar zijn mensen die je vast verder kunnen helpen.

 

met vriendelijke groet,

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...