Jump to content

[Solved]Vervolg van verzendkosten


Recommended Posts

Nadat ik het probleem samen met een van de moderators heb weten op te lossen, zit ik nu met een ander probleempje.

 

Nu wij de eerste bestelling hebben ontvangen, zijn wij erachter gekomen, dat er teveel in reening is gebracht qua verzendkosten.

 

Geen probleem natuurlijk, kwestie van storneren van het teveel betaalde bedrag. Logisch.

 

Echter....... wil ik dit in de nabije toekomst voorkomen, zal er een aanpassing moeten komen.

 

De aanpassing zal moeten zijn, indien de samengevoegde artikelen, groter zijn dan de brievenbus, moet het worden berekend als zijnde een pakket en worden de verzendkosten geen 3,45 maar 6,95. Hoe kan ik dit nu het beste verwerken.

 

Als ik in de verzender kijk, heb ik geen mogelijkheid om een minimale afmeting aan te geven maar alleen een maximale. Brievenbuspost, heeft als maximale hoogte 32mm Alles daarboven wordt dus berekend als pakket. Nu heb ik zojuist de minimale afmetingen bij de huidige vervoerder ingevuld Max hoog 4cm Max breed 27 en Max lang 38. Het nare is namelijk, dat ondanks dat de afmetingen bij PostNL lager zijn dan hier opgenoemd, Prestashop niet werkt met afmetingsgetallen achter de komma alleen hele getallen.

 

Nu zijn het hoofdzakelijk zachte artikelen, dus over die 0,5 cm maak ik mij niet zo druk. Ik vraag mij nu alleen af, hoe ik de nieuwe PostNL vervoerder moet opzetten indien de maximale afmetingen van brievenbuspost worden overschreden. Want qua gewicht, kan het voorkomen, dat er ondanks het lage gewicht, een groter formaat moet worden verstuurd en dus 6,95 in rekening gebracht wordt omdat het een pakket betreft.

 

Nog duidelijk????

Edited by KidsGoCrazy (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...