Jump to content

Verschillende url's per cms category instellen?


Recommended Posts

Hallo,

Ik ben bezig met het inrichten van een nieuwe prestashop (ik gebruik nu 1.6.0.14) en loop voor het eerst tegen een hinderlijk issue aan m.b.t. de url's behorend bij cms categorieen en cms pagina's

 

Wat ik wil bereiken is onderstaande url-structuur voor de volgende voorbeeld cms categorieen en pagina's:

 

post-246994-0-15291300-1426632933_thumb.png

 

Wat ik aan mogelijkheden zie zit bij SEO & URL's. Hier is het mogelijk om regels 1 t/m 1.3.3 te realiseren door simpel de standaard url's te hernoemen:

  • Met de route naar cms pagina zorg je voor structurele wijziging van het woord content naar informatie in de url.

  • Met de route naar cms categorie kun je zogen voor de structurele wijziging van het woord category naar over ons.

Echter vanaf regel 1.4 (2e subcategorie van de eerste cms categorie) lijkt het onmogelijk om de ideale url's te realiseren zoals beschreven. (ik let hier niet op de id-nummers, het gaat me om de dik gedrukte gekleurde woorden in bovenstaand voorbeeld)

 

Ik heb het idee dat er in PS wel rekening gehouden wordt met de gewenste structuur-opbouw. Door de CMS-pagina's allemaal netjes te groeperen in de backend en de juiste vriendelijke url te geven, worden namelijk wel de juiste breadcrumbs opgebouwd.

Qua urls zal (door de woorden Content en Category aan te passen) echter de volgende url-structuur ontstaan voor dezelfde voorbeeldpagina's:

 

post-246994-0-36198100-1426632897_thumb.png

 

Op basis van de effecten voor SEO heb ik hier een groot probleem mee: Probleem is dat er door het gebrek aan hierarchie in de url-structuur (en keuze van url-naam per categorie) niet goed te sturen is welke cms-pagina's en categorieen veel- en welke juist weinig waarde ontvangen. De website wordt simpel gezegd te plat en breed, terwijl ik juist meer diepgang en minder breedte wil realiseren. ( als in een <ul> )

 

Ik hoop dat hiermee mijn probleem duidelijk is, daarom nu mijn vraag: Kijk ik over de mogelijkheden heen of zien jullie wel mogelijkheden om bovenstaande structuur op te kunnen bouwen voor CMS-pagina's? Alle hulp zal zeer gewaardeerd worden!

Edited by elmoxx (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...