Jump to content

Undgå dobbelt fragt ved flere lagre i ASM


iMorten

Recommended Posts

Er der nogle der ved, om det er muligt at undgå beregning af dobbelt fragt, hvis kunden bestiller varer fra flere forskellige lagre og ASM er aktiveret ?

 

Hvis en kunde idag bestiller to varer, som ligger på to forskellige lagre, så beregnes der dobbelt fragt, hvis Advanced Stock Management er aktiveret. Det er lidt problematisk, især hvis man kører med gratis fragt ved køb over kr. 500,-.

 

Findes der er måde at arbejde rundt om denne problemstilling, således at fragten beregnes af ordrens samlede værdi og ikke på basis af ordreværdi fra hvert lager ?

 

Thanks, Morten

 

Link to comment
Share on other sites

Oops, det er version 1.5.6.2 i en multistore udgave.

 

Jeg har set den tråd, som du henviser til, men som du vil se, så består den af frustrerede PS'ere, som beklager sig over, at problemet er markeret som 'solved' uden, at de har fundet en løsning.

 

Vh. Morten

Link to comment
Share on other sites

Ja, problemet er ikke løst i 1.5. Tvivler på om det skulle være løst i 1.6.

 

Alternativet er at bruge et dropshipping modul oven på 1.5. Der findes nogle stykker, men jeg har ingen erfaringer med dem.

Se f.eks. http://addons.prestashop.com/en/shipping-logistics-delivery-prestashop-modules/17480-dropshipping.html eller http://addons.prestashop.com/en/shipping-logistics-delivery-prestashop-modules/17943-dropshipping-automatic-emails-to-suppliers-carriers.html

 

Eller - hvorfor have to lagre, hvis kunden alligevel ikke skal kunne mærke forskel? Så er opdelingen vel kun af intern administrativ betydning. Eller er der mere til det?

Link to comment
Share on other sites

Tak Torben,

 

Formålet er ganske rigtigt rent internlogistisk, det handler om at kunne styre eget lager vs. dropshipping leverandører. Her er det en forudsætning, at vi kan operere med flere lokationer.

 

Jeg prøver at kigge på de moduler, som du refererer til, og ser om der er noget, der kan lede på sporet af en løsning.

 

Vh. Morten

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...