Jump to content

Recommended Posts

@ Pietkei

 

Dit is inderdaad 1 van de vele modules die er in omloop zijn en is zeker handig.

Tegenwoordig zijn er ook templates die deze optie er standaard in hebben zitten.

Het voordeel is dat je niet de global.css die je normaal via ftp moet benaderen ( zomaar een voorbeeld ) zelf hoeft te wijzigen maar dat kun je nu kunt doen via zo'n module.

Je geeft hier in de module de wijziging in die je wilt doorvoeren en deze word dan gewijzigd zonder dat je de global.css zelf heb veranderd ( noemen ze override )

 

Voorbeeld:

 

Je hebt deze code staan in je global.css die je normaal via ftp moet benaderen om deze te wijzigen.

.alert {
text-align: center;
font-size: 16px;
border-bottom: 2px solid #444444 ;
color: #000;
}

Nu wil ik bijvoorbeeld van deze code font-size en kleur veranderen.

 

Nu geef ik de CCS module de volgende code in:

.alert {
font-size: 13px !important;
color: #FFF !important;
}

De module zorgt nu dat alleen deze twee wijziging worden doorgevoerd zonder dat je het originele global.css hebt gewijzigd.

 

Deze module zorgt dus dat jouw code die je invoert de originele code word overruled zonder deze zelf te wijzigen.

Je moet dus gebruik maken van bijvoorbeeld firebug of webdevoper tools om te spelen met de code die je wilt wijzigen en als je tevreden bent dan kun je de code kopiëren  en invoeren in de CSS module om de wijzigingen door te voeren.

 

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk hebben kunnen over brengen.

 

Gr. ysco..

Edited by ysco (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Dank je Ysco!

 

Ik had het op deze manier geprobeerd, door een deel van de code in het ''custom'' veld te plaatsen te wijzigen en dan te saven. Helaas wordt er niets weggeschreven. Ik vraag me af hoe het systeem weet welk css bestand hij moet wijzigen, want dat geef ik nergens op. Of ik doe iets fout of werkt het niet met 1.6.

 

Je had het over nog een paar andere modules die in omloop zijn, weet jij mss welke?

 

Thanks!

 

Groet,

Pieter

Link to comment
Share on other sites

Hallo pietkei

 

Hier is zo'n zelfde module https://www.prestashop.com/forums/topic/386184-free-medialoader-module-load-your-js-and-css-files-easily/?do=findComment&comment=1989353

 

Als je bijvoorbeeld alleen dit als voorbeeld background: #000 !important ; doet dan werkt het niet je moet wel aangeven waar de background veranderd moet worden.

 

Heb je geen voorbeeld wat je op je website veranderd wilt hebben?

 

Gr ysco. .

Link to comment
Share on other sites

Dank je Ysco!

 

Ik kom er nu wel uit, ik doe het voor iemand die wil andere kleuren en dan weer andere kleuren met schaduw en dan weer zonder enz.

 

Ik zal die andere module ook bekijken, trouwens de andere module schijnt idd niet te werken met 1.6

 

Thanks!

Pieter

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...