Jump to content

Før/nu - Katalog prisregler


steengod

Recommended Posts

Hej,

 

hvis jeg fx. laver en prisregel hvor jeg giver rabat på alle varer i butikken og også vælger behold grundpris.

 

Laver systemet så rabatten efter førprisen, eller vælger det at give rabatten fra den pris varen har nu, hvor nogle af dem er nedsatte?

 

Håber i kan hjælpe.

 

Hilsen

 

Steen

Link to comment
Share on other sites

Du er nødt til at forklare lidt mere. Jeg forstår ikke helt hvad du vil. Giv et eksempel, med tal, så man kan se hvad der er produktpris, den rabbaterede pris, før pris og efter pris, og hvilke af disse priser du ønsker vist, og skriv så også hvad du forventer at prisreglen skal kunne. 

 

Husk også at skrive hvilken version af Prestashop du kører på, og også gerne hvilket theme du bruger.

Link to comment
Share on other sites

Hej,

 

jeg plejer at få en email, når der kommer svar.

 

I øjeblikket bruger jeg version 1.5 med default theme.

 

Jeg har nogle varer som er nedsat med kroner fx. før pris 799 og med spar 99 , så det giver 700 og nogle varer, som er lavet med køb 1 stk. 149 og 2 stk 249, hvor besparelsen er lavet i %

 

Hvis jeg så vælger at lave en prisregel for alle varer med spar 20%.

 

Vil den så tage rabatten fra de 799 eller fra den nedsatte pris til de 700 kroner?

 

Hilsen

 

Steen

Link to comment
Share on other sites

I Prestashop har du to muligheder for at angive prisreduktioner: Katalog og kurv.

 

Disse prisreduktioner vekselvirker IKKE med hinanden. Dvs. varens pris er den der fremgår af kataloget.

Prisreduktionen på kurven bruges på de varer der er lagt i kurven og på den pris der fremgår af kurven (dvs. den pris der gælder på det tidspunkt hvor varen lægges i kurven fratrukket den prisreduktion der evt. er defineret).

 

Som jeg forstår dit spørgsmål, så spørger du udelukkende til prisregler på kataloget.

Katalog prisregler vekselvirker gennem det Prestashop kalder Catalog Pirce Conditions (se: http://doc.prestashop.com/display/PS16/Catalog+price+rules )

Hvis du definerer mere end en prisregel, så bruger du Conditions til at bestemme, hvordan de enkelte regler skal slå igennem.

 

Så hvis du laver en katalog prisregel på en specifik varegruppe (i dit eksempel en reduktion i pris fra 799 til 700, eller et procentnedslag ved køb af et antal) og samtidig definerer en anden katalog prisregel som omfatter den gruppe varen ligger i (eller alle grupper), så skal du definere hvordan disse to prisregler vekselvirker vha. Conditions. 

 

MEN!! Du mister meget hurtigt overblikket, hvis du begynder på det. Mere end en prisregel pr. vare eller gruppe kan få helt ukontrollable effekter - så pas på.

 

Brug i stedet en kombination af (få) katalog prisregler og en mere omfattende generel prisregel på kurven.

Edited by TorbenЯune (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

ok,

 

det var også mest tænkt som noget kortvarigt pga. fødselsdag.

 

Hilsen

 

Steen

Fint nok - mit input var også mere ment som en slags advarsel om, at brugen af produktkategorier på gruppeniveau kan føre til "ulykker" - jeg taler af egen dårlig erfaring. 

 

Min erfaring er i øvrigt også, at kunder ofte slet ikke forstår komplekse rabatter. Det er ET pang-tilbud - så man med det samme kan se hvad man sparer. Sammensatte hvor man får x% på kaffe, y% på fødselsdag, z% på at være medlem .... osv. virker bare ikke. Læg det hele sammen og giv EN samlet rabat.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...