Jump to content

Kommer två ordrar på en beställning


gonaker

Recommended Posts

Hej

 

Nu på senare tid har det alltid kommit två ordrar när kunden beställer. Dock bara en debitering. Är det någon som vet vad det beror på? Vi får mycket mail från oroliga kunder.

Hjälp!

Prestashop 1.6.0.9

 

Mvh Magnus

Link to comment
Share on other sites

Hej, tack för snabbt svar. Det är samma produkter och samma payson referens. Men helt olika ordernummer i Prestashop. Nu gar jag kikat lite mer på detta och det är bara med payson det blir fel. Inte med paypal konstigt nog.

Link to comment
Share on other sites

Upplever samma sak, men har svårt att se hur/när det sker. Första tanken var att det skapades en order när betalningen var klar hos Payson och sedan en kopia när de klickade på "vidare till butiken" (eller vad det står) i deras api. Det är ju långt ifrån alla som klickar på denna knapp, men faktum är att jag sett folk göra det och utan att det skapats någon kopia på ordern.

 

Vilken version av Paysons modul har du? Jag har 2.3.4 installerad, men ser att det finns en 2.3.7 tillgänglig: https://github.com/PaysonAB/module-payson-prestashop/releases

Edited by tomped (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Bra att jag inte är ensammen om detta problem. Jag har version 2.3.6. Har aldrig uppdaterat. Har du valt paysons kvittosida? Jag har inte det, utan kunden länkas direkt till shoppen. Funderar också på om payson gör nån dubblet när köpet är klart. Jag har mailat payson om detta. Återkommer när dom svarat. Jag tar gärna emot mer tips.

Link to comment
Share on other sites

Testade faktiskt i detta nu att uppgradera till 2.3.7 och då redirectade de till webbutiken utan deras tacksida (som vi hade tidigare). Blev dubbel order på första försöker så gick tillbaka till 2.3.4 där det iaf bara skett sporadiskt. Deras support är rätt begränsad vad gällande modulen, men ska försöka få tag på rätt person under morgondagen - för detta är inte OK

Link to comment
Share on other sites

Paysons tekniker har nu kikat lite på det och enligt dem ska problemen vara lösta med version 2.3.7.1. Fick den bifogat till mig via e-post, men antar att det är samma som ligger ute här: https://github.com/PaysonAB/module-payson-prestashop

Vid en första test gick det bra, men som sagt det var sporadiskt för mig tidigare så låter det gå en vecka eller två innan jag kan bekräfta att allt är ok.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Hej

Jag har också samma problem. Det skapas ofta dubbla order när kunden betalas med Payson, men inte alltid.

Produkterna kommer på båda ordrarna, men fakturaavgiften kommer bara på en.

Jag tror också att det bara händer vid fakturabetalning

Min Paysonverionversion är 2.3.8.4 och Presta: 1.6.1.0

 

Tacksam för tips.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...