Jump to content

Problemer med Contact-form


Speedi

Recommended Posts

Hejsa

Pludselig er min kontaktformular stoppet med at virke.

Når kunderne forsøger at sende en besked, kommer der en fejlmeddelelse om at beskeden ikke kunne sendes.
Nogen der har en løsning til hvad der kan gøres?
Jeg kører med prestashop version 1.2.4.0

Mvh
Christian

Link to comment
Share on other sites

Jeg går ud fra, du ikke sender e-mails med SMTP. Nogle webhoteller er meget restriktive med hvilke e-mails de vil sende ud (for ikke at host spammere). F.eks. kan det være et krav, at from-adressen er på det domæne, hvor webshoppen ligger. Har du ændret din opsætning for nylig?

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Nej min opsætning er ikke blevet ændret overhovedet, og shoppen har kørt siden 1/12.

Det der er underligt, er at jeg har et testmiljø, som kører på et andet domæne (men hostet samme sted) der er der ingen problemer med at sende

Link to comment
Share on other sites

Er ikke den store php-haj, hvordan debugger jeg lettest koden?

Jeg har prøvet at smide filerne fra en "ren" prestashop ind, men de virker heller ikke. Det undrer mig meget at de har virket og lige pludselig er stoppet med det :s

Link to comment
Share on other sites

Du nævnte også, at det virkede på en anden server, du havde adgang til. En måde at teste på, er at gå ind, der hvor man kan skrive meddelelser til kunden (som så er dig selv). Du kan så skrive ud med print fra koden. Imidlertid er det ofte ikke muligt at se disse udskrifter. Du kan så i stedet skrive sådan noget som:

$fp = fopen("debug.txt", "a");
fprintf($fp, "Enter send function\n");
fprintf($fp, "val=%s\n", $val);
fclose($fp);



diverse steder i koden. God jagt.

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Jeg giver snart fortabt.

I hvilken fil skal jeg ligge koden ind?

Jeg undrer mig over, at hvis jeg kopierer filerne over fra det webhotel der virker, så får jeg stadig fejlen. Så hvor kan den så ligge henne af..... Og hvordan kan sådan en fejl pludselig opstå ud af det blå? Jeg ved med sikkerhed at der ikke er blevet pillet ved filerne

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...