Jump to content

Hackförsök (Order -> payment = Gratis beställning) EDIT: extra info. FLERA OLIKA DB??


cecepee

Recommended Posts

Hej.

Edit: lagt till mer info längst ner i denna post.

Som rubriken säger så har jag dessvärre åkt på någon form av problem som jag inte kan klura ut.
Jag har pga diverse anledningar haft butiken vilande ett tag ca 3-4 mån, dvs, inga annonser, inga uppdateringar etc. och då givetvis inga kunder. Så jag har inte haft någon ny order på ett par månader nu.
Idag fick jag mail från två olika kunder som båda säger "hej skulle beställa men det gick ej den säger bara hack försök
kan ni hjälpa mig".

Så jag loggar in på mitt "sälja över disk" konto för att lägga en order.
Till att börja med så klickar jag ner några produkter i varukorgen och ser då detta
" Välkommen, Direct ORDER (Logga ut)
* Varukorg 3produktprodukter 0 SE"
Och tittar jag i varukorgen, klickar på den för att se vad som ligger i, så är den tom, det finns inga produkter i den trots att det står högre upp på sidan att jag har tre produkter i korgen, dock till noll kronor.

Jag provar ändå att gå vidare för att se om det kanske dyker upp igen i nästa steg, men får då detta felmeddelande.
"Hackförsök (Order -> payment = Gratis beställning)"

Vad kan det vara som är fel?
Jag har under senaste månaden provat några olika themes, men alltid bytt tillbaka till det gammla.
Jag provade även att uppgradera till 1.2.5 för någon vecka sedan, men avbröt vid momentet där man skall skapa och namnge en databas. Jag ville inte fortsätta med risk för att strula till databasen.

Alla produkter finns kvar i lagersaldon, allt ser ut som vanligt.

EDIT: Extra info.
Jag loggade just in i min phpmyadmin och kollade lite i databasen.
Som jag ser nu så verkar det finnas 3 stycken dubletter av samma poster.
En heter ps_ en heter ps2_ och den sista heter OO_
Går det att se någon stans vad webshoppen anropar för prefix? ps, ps2 eller OO ?
det ser ut som att den sista skapades ungefär i tidslinje med att jag ville uppgradera till 1.2.5 men avbröt.
om butiken pekar mot fel prefix och att det är tomt så kan jag anta att det kan vara felet.


Vad kan det vara som felar? Vad skall jag leta efter?
Detta är nu ett akut problem så ALL input tages tacksamt emot,

Mvh
Peter

Link to comment
Share on other sites

Jag har sett nu att butiken pekar mot prefixet ps2_ och i databasen så är alla entries med det prefixet friska.
Så det borde inte kunna vara det som är problemet? eller kan det vara så att alla entries med prefixet OO_ är nyare och ställer till det på något sätt när webshopen gör anrop till databasen?

Jag är verkligen desperat men jag vill inte riskera att förlora hela databasen.
Vad kan jag göra?

Mvh
Peter

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...