Jump to content

BTW splitsing geeft verschil


Yakje

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik gebruik nu al een tijdje Prestashop, maar ben sinds kort achter een BTW-probleem dat zich voordoet op de facturen.

Ik heb het in onderstaande afbeelding proberen uit te leggen.

 

Het komt er in het kort op neer dat het "product totaal inclusief BTW" dat op de facturen staat, niet gelijk is aan het bedrag dat we krijgen, wanneer we het "Product totaal exclusief BTW" & de totale product BTW bij elkaar optellen.

In dit geval scheelt het €0,01 cent, maar dit verschilt ook weer per factuur.

 

ToK5HBj.png

 

Herkent iemand dit probleem ook? 

Graag hoor ik wat ik kan doen om dit probleem te verhelpen.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dit probleem heeft alles te maken met de afronding van decimalen in prestashop.
oudere versies van prestashop ronden nl alles per regel af op 2 decimalen. hierdoor krijg je, vooral bij meerdere producten al snel afrondingsverschillen.

een zeer oud probleem in de core van prestashop

als het goed is is dit in de laatste versie opgelost (1.6.0.13)
in deze versie kun je kiezen hoe je wilt afronden en in hoeveel decimalen.

je oplossing zit dus in een upgrade van je shop...

doe dit niet zomaar ff in een avondje, maar kopieer je shop eerst naar een testshop waarop je je update uitvoert en alle problemen met niet-compatibele templates en modules oplost voor je life gaat. trek er maar een tijdje voor uit :) ben zelf al n tijdje bezig hiermee...

Link to comment
Share on other sites

@ Frank de beer

 

Bedankt voor de reactie :) , ik was al bang dat niemand meer zou reageren.

Ik werk momenteel met PrestaShop v1.6.0,9, hierin kan ik via General --> Round Mode kiezen voor een specifieke afronding: post-939155-0-23292000-1425655161_thumb.jpg. Begrijp ik het goed dat wanneer ik naar v1.6.0.13 zou updaten, ik er een optie bij krijg om het aantal decimalen te selecteren? en is het dan ook mogelijk om alleen de files uit versie 13 te halen en te importeren in mijn versie 9 of is dit geen optie?

 

Link to comment
Share on other sites

denk niet dat dat mogelijk is. 

en updaten vanuit .9 naar .13 is niet zo'n hele grote stap. 

zeker niet als je het default template gebruikt.

 

enkele niet-standaard modules kunnen echter problemen geven, zoals de module van myparcel. die wil bij mij niet in versie .13
Ook kunnen templates die niet getest zijn op .13 voor problemen zorgen. Ik had bv problemen met de gratis templastes van Leo.
Ze doen het wel, maar niet helemaal lekker...

 

in .13 kun je kiezen hoe je wilt afronden, en waar je deze afronding wilt toepassen.

zo kun je dus kiezen voor afronden pas op de factuur. 

Link to comment
Share on other sites

Okee duidelijk!

We hebben ook al een keer geprobeerd naar .13 te updaten, maar toen werden in de back-end alle orders niet meer getoond en werkte de filter functie niet.

Maar heb de site al weer even gekloond, gaan we het nog maar eens proberen. Gebruiken ook niet de standaard template helaas :(

Link to comment
Share on other sites

Op de testversie is het gelukt, bedankt Frank!

De module "MyParcel" zorgde bij mij voor het niet tonen van de orders, maar na een herinstallatie was deze weer functioneel.

De afronding van de orders gaat nu ook helemaal goed, ik ben je heel dankbaar!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...