Jump to content

Kategori bilder i mitten av shopen! ***LÖST***


Tobbehbg

Recommended Posts

Hej alla glada.!
Har ett litet problem här.
När man trycker på en kategori i kategori blocket. Får man fram alla under kategorier i center columen.
I nu lägget visas de 4 st per rad, Vill minska detta till tre. vill även ändra storleken lite. Och det blir vit bakgrund bakom mina egna bilder.vill ha det svart bakgrund.

Hoppas i förstår vad jag menar med min förrvirade förklaring. Skickade med en bild för säkerhetsskull
MvH Tobbe

17465_W5osyo0kMa6lJro1BfBg_t

Link to comment
Share on other sites

Kanske ingen mästare på att förklara hur jag gick till väga, men det e värt ett försök.

Först gick jag in på prerferences / images där skapade jag en ny grupp som jag döpte till catpic.
Jag ställde in storleken jag önskade på bilderna. Och valde att de skulle visas under categories.
Gick sedan in i gruppen som heter medium och bokade av categories.

Sen gick jag via ftpn i theme/bbbb/category.tpl

och ändrade

{if $subcategory.id_image}
getCatImageLink($subcategory.link_rewrite, $subcategory.id_image, 'medium')}" alt="" />
{else}
%7B$img_cat_dir%7Ddefault-medium.jpg

Till

{if $subcategory.id_image}
getCatImageLink($subcategory.link_rewrite, $subcategory.id_image, 'catpic')}" alt="" />
{else}
%7B$img_cat_dir%7Ddefault-catpic.jpg

Tyvärr fick jag ladda upp categori bilderna på nytt.
Eftersom mina bilder blev större blev det automatiskt endast tre bilder per rad.
Ska nu bara lyckas få dem centrerade.

Eftersom jag har skrivit kategoriernas namn på bilderna ville jag bli av med texten under alla bilder.
så jag tog bort denna rad.
getCategoryLink($subcategory.id_category, $subcategory.link_rewrite)|escape:'htmlall':'UTF-8'}">{$subcategory.name|escape:'htmlall':'UTF-8'}

Hoppas nån får nytta av detta

Cheers //Tobbe

17469_f2t08t3edCoyPFtbJxOb_t

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...