Jump to content

Problem med lang_id / opdatering af shop


eitel

Recommended Posts

Hejsa,

 

Jeg har et projekt, hvor jeg er i gang med, at skulle opgradere en fungerende PS v. 1.4.7.3 til nyeste version (1.6.0.11).

 

Jeg har sat begge op, på min localhost via MAMP

 

I den aktuelle version, er der (default) installeret så mange sprog, at "dansk" er blevet tildelt et ID=6

 

I den nyeste version, er der kun (default) installeret 2 sprog; og "dansk" har derfor ID=2

 

Dette giver et - naturligt - misforhold, i forhold til, at flytte kategorier, produkter, cms-artikler etc., fra den gamle, til den nye opsætning.

 

Jeg har prøvet "1-click-upgrade" (eller hvad den nu hedder), og for en stor del, er overførslen også lavet, med held - men langt fra alt er, som det skal - og bør - være.

 

Det skal siges, at jeg tidligere,- hovedsagligt - har befundet mig, i osCommerce-universet.

 

Enhver assistance, vil være vel modtaget, og værdsat :)

Link to comment
Share on other sites

Det har du ret i - det er ikke standard-procedure, men der er opstået forskellige glitches i den foretagne opgradering, (på localhost) som gør, at en manuel opdatering, kan være, at foretrække.

 

Nogle af disse, hænger sammen med den måde, man har valgt, at opsætte / indstille shoppen på, da den i sin tid, blev sat op.

 

Tak for din respons :)

Edited by eitel (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...