Jump to content

[Delvist løst] Varianterne driller mig !


John60

Recommended Posts

Hej derude, -

 

Jeg ved ikke om det er en fejl i PS, eller om jeg har en anden opfattelse af tingene - men:

 

Når jeg har indtastet variantnummeret og variantprisen - og gemt - så er det hele som det skal være !   (se vedhæftede PS-ISSUE-002)

 

Men når jeg så gerne vil ind og rette i f.ex. variantnummeret og/eller variantprisen - så står det der ikke mere når jeg kommer ind og vil redigere i den !  (se vedhæftede PS-ISSUE-003)

 

Kan det være rigtigt ?  :angry:

 

Hvis jeg f.ex. bare vil rette prisen - så skal jeg også huske at genindtaste referencen igen. ! ! ! !

 

For mig er det ikke helt logisk  :wacko:  -  hvad er jeres kommentarer til det ?

 

/John60

post-738148-0-00961200-1423667775_thumb.jpg

post-738148-0-08483800-1423667781_thumb.jpg

Edited by John60 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hej TorbenRune, -

 

FO - ingen problemer.

Alt virker som det skal, der er bare lige den her lille (for mig irriterende) ting i BO at:

- Når jeg f.ex. skal ind og redigere en variants reference, så fremkommer automatisk i feltet reference en standard tekst (se tidligere vedhæftet fil PS-Issue-2.jpg), og indvirkning på prisen er blevet nulstillet - :(.

Det er ret generende hvis man kun skal ændre en enkelt karakter/tal i felterne - og så bliver nødt til og skal indtaste hele referenceteksten/opsætning af indvirkning på pris igen.

 

Jeg ville gerne at jeg kunne nøjes med at ændre det tal/bogstav der skulle ændres, og ikke hele referencen/indvirkning på pris.

 

Kan det overhovedet lade sig gøre ? :mellow:  :unsure:

 

/John60

Link to comment
Share on other sites

Hej TorbenRune, -

 

Du har helt ret - det er tilsyneladende browseren.

Når jeg bruger Chrome så husker den de ting jeg tidligere skrev om, men så glemmer den til gengæld at sætte et flueben ved det billede der tilhører varianten ! ? :(

 

Så nu må jeg se hvad jeg helst vil have/undværre - med mindre du har en anden sjov ide !  :)

 

/John60

Link to comment
Share on other sites

Med det symptom kunne det tænkes, at er er noget galt med den HTTP header din PS server sender ud. Headeren skal sørge for, at sider med variabelt indhold ikke caches i browseren. Det er klassisk, at forskellige browsere reagerer forskelligt på forskellige headere. 

 

Check at du ikke cacher mod browseren fra BO: back office-->advanced parameters-->performance

 

Check også, at serveren ikke kører med en caching foran PS. Varnish chaching kan lave totalt kludder hvis den er sat forkert. Her er en metode så du kan se, om output fra serveren har været igennem en varnish hache: http://drupal.stackexchange.com/questions/80771/how-to-determine-if-varnish-pressflow-is-caching-content-in-a-useful-way

 

Check også at du har dette metatag på BO siderne:

<META HTTP-EQUIV="Pragma" CONTENT="no-cache">

Link to comment
Share on other sites

Hej TorbenRune, -

 

Tak for dit input.

Jeg har ikke lige fået checket for Varnish endnu. :rolleyes:

 

Men det kan godt være jeg spørger lidt dumt, men - hvordan checker jeg lige det sidste du nævnte med Pragma ? :mellow:

 

/John60

 

Du kigger blot i html koden. Kig efter om meta tag'et forekommer i headeren (i toppen af siden). Mit gæt er, at du har meta tag'et på siden, men at din browser ikke forstår det, eller at serveren laver kludder med indholdet inden det når ud til dig. Det er næppe en Prestashop fejl.

Link to comment
Share on other sites

Hej TorbenRune, -

 

Uha - her er jeg på dybt vand. :o

Jeg må hellere kaste håndklædet i ringen og stoppe med det her. :huh:

 

Ellers 1000 tak for dine tilbagemeldinger, men jeg må desværre sige at jeg ikke er i stand til at undersøge dine forslag.

 

/John60

Link to comment
Share on other sites

Jeg må tilstå at jeg ikke har nok indsigt i at kunne undersøge og behandle det sikkert fremragende forslag fra TorbenRune.

Så jeg bliver ved dette:

 

Jeg skifter lidt imellem IE og Chrome, og på den måde får jeg mere eller mindre det hele med. :mellow:

 

Måske det ændrer sig hen ad vejen - vi må se hvor besværligt det bliver for mig.

 

Tak for jeres tid og svar :)

 

/John60

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...