Jump to content

Multi Store problemer!


jesperhs

Recommended Posts

Hej,

 

jeg har problemer med at få multi store til at fungere på subdomæner.

 

Jeg har en Prestashop installeret på et subdomæne - eks. shop.jesper.dk. Denne vil jeg gerne have lavet til en multistore og oprettet en shop på for eksempel shop2.jesper.dk. Jeg har prøvet at følge Prestashops dokumentation og andre guides, men det fungerer ikke - jeg får bare en blank side. Det eneste jeg kan få til at virke er, hvis jeg angiver URL'en til shop 2 som shop.jesper.dk/shop2. 

 

Jeg har hosting hos meebox og det skal siges at jeg ikke har oprettet subdomænerne inden, som Prestashop siger man ikke skal.

 

Nogle der ved, hvad jeg gør forkert?

 

- Jesper

Edited by jesperhs (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Multidhop i subdomæner fungerer ikke på Meebox. Uanset hvordan du sætter det op så vil alle subdomæner alle referere til dit hoveddomæne hos Meebox.

 

Jeg ligger på Meebox med multidhop. Det virker med hoveddomæne og parker domæner. Men lige så snart jeg prøver med subdomæner i tedt øjemed så kan det kun fungere med subdomæner til hoveddomæne. Subdomæner til de andre domæner lander på hoveddomænets prod side. That it

Edited by Guest (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Multidhop i subdomæner fungerer ikke på Meebox. Uanset hvordan du sætter det op så vil alle subdomæner alle referere til dit hoveddomæne hos Meebox.

 

Jeg ligger på Meebox med multidhop. Det virker med hoveddomæne og parker domæner. Men lige så snart jeg prøver med subdomæner i tedt øjemed så kan det kun fungere med subdomæner til hoveddomæne. Subdomæner til de andre domæner lander på hoveddomænets prod side. That it

Det er jeg ikke enig i - jeg har for en her i forum lavet multistore med mange forskellige sprog opsat med 1 hoveddomæne og forskellige subdomæner til dette samt et helt andet domæne med andre subdomæner. Domænerne skal parkeres (og det er korrekt, at der ikke skal oprettes subdomæner hos Meebox). Ligeledes skal der laves DNS-pegning på hvert subdomæne der peger på samme IP som hoveddomænet. Jeg mener ikke, jeg gjorde andet for at få det til at virke

Edited by Prestafan1234 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ja men som jeg læser spørgsmålet så er der tale om 2 shop i subdomæner som skal køre i multidhop. Det vil ikke fungere da hoved domænet altid skal ligge i roden af Meebox.

Link to comment
Share on other sites

Du har ret Pertho, jeg havde overset, at det var multistore på et subdomæne (læste kun multistores som subdomæne). Samme problem som vi kiggede på med en af dine shops ikke? Så til trådstarter: jesper.dk skal være dit hoveddomæne på webhotellet for at du kan få multistore til virke med shop1.jesper.dk, shop2.jesper.dk osv.

Link to comment
Share on other sites

Du har ret Pertho, jeg havde overset, at det var multistore på et subdomæne (læste kun multistores som subdomæne). Samme problem som vi kiggede på med en af dine shops ikke? Så til trådstarter: jesper.dk skal være dit hoveddomæne på webhotellet for at du kan få multistore til virke med shop1.jesper.dk, shop2.jesper.dk osv.

 

Mange tak for gode svar. Jeg er blevet klogere på, hvad der kan lade sig gøre og ikke lade sig gøre.

Et sidste sprøgsmål - har det noget at sige at domænet er et addon domæne, hvis rod ligger i en mappe i public_html? 

Som jeg læser det, er det nødvendigt at hoveddomænet ligger i roden af public_html?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...