Jump to content

Nybörjarfrågor om installation av modul


anna.fass

Recommended Posts

Hej

Jag hjälper en kund att uppdatera deras webbutik som de har i Prestashop. Har ännu ingen erfarenhet Prestashop. 

 

Jag har sett att de saknar en backupmodul och jag har hittat denna som jag tycker verkar vettig http://addons.prestashop.com/en/administration-tools-prestashop-modules/7964-dropbox-backup.html

 

Kunden har två webbutiker under samma domän. Den ena webbutiken ligger under domännamnet och den andra ligger på samma domän, men under ett subdomännamn.

 

Behöver jag köpa två licenser eller räcker det med att köpa in moduelen en gång och att jag då kan installera den i båda butikerna? Dvs går modulen och dess licens att bara installera en gång eller kan jag använda samma licens i flera prestashopbutiker?

 

Nästa fråga gäller ett addonskonto. Kan jag skapa addonskontot i mitt namn och sedan installera den köpta modulen på kundens webbutik? eller måste det köpas in och installeras under kundens addonskonto? Vill ju inte gärna köpa in modulen under mitt konto och sedan upptäcka att den inte är möjlig att installera till kunden.

 

Är det något särskilt jag bör tänka på när jag installerar en backupmodul, har ni tips på någon bra länk som förklarar hur jag gör?

 

Hoppas ni förstår mina frågeställningar?

 

Hälsningar

Anna

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...