Jump to content

PrestaShop integreret med E-conomic


presta-dyr

Recommended Posts

Jeg har kodet et modul, der integrerer PrestaShop med E-conomic. Interfacet er via SOAP, så det er et krav, at serveren understøtter dette.

* Når en kunde opretter sig selv i PrestaShop, bliver han/hun også automatisk oprettet i E-conomic. For ikke at trække de samme numre i PrestaShop og E-conomic, lægges der automatisk et offset til. Som standard er det sat til 4000 (men det kan konfigureres).
* Når ejeren af webshoppen opretter varer i PrestaShop, bliver de også automatisk oprettet i E-conomic. Her lægges ligeledes et offset til (standard 4000, men kan konfigureres).
* Modulet opretter automatisk varenumre, der repræsenterer indpakning, håndtering og forsendelse.
* Forsendelse har mulighed for sin egen varegruppe, så porto kan faktureres uden moms.
* Når kunden lægger en ordre, blive den automatisk oprettet i E-conomic. Den kommer til at optræde under "Igangværende fakturaer". Fakturaen indeholder kundens navn og adresse og varenumre og titler.

Modulet kan nemt ændres, så det også med det samme bogfører fakturaen. Her er jeg er i tvivl, om det er det, der generelt er ønskeligt.

Jeg har ikke lavet support for kreditnotaer. Jeg tvivler på, man vil bruge PrestaShop til at oprette kreditnotaer, men nærmere vil foretrække at gøre det direkte i E-conomic.

Send mig en e-mail eller en PM, hvis du vil vide mere.

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Tak for svar Keld, kan ikke få systemet til når der kommer betaling på en ordre at sende en "payment" besked automatisk? MIn opsætning ligner din.
Der kommer en melding med ? "Awaiting bank wire payment" men denne funktion er ikke slået til.
Hører gerne om nogen kan hjælpe.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej Joachim.

Ja, modulet er kodet færdigt. Jeg har rettet det, så varer/kunder/ordrer overføres asynkront. Dvs. kunderne kan gennemføre handler også selv om e-conomics server er nede/langsom. Man kan så sætte et cronjob op, der overfører data til e-conomic f.eks. en gang i døgnet.

Jeg har brugt en del tid på modulet, så det er ikke gratis.

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 11 months later...
  • 1 year later...

Jeg bruger dette modul, men har problemer med at debitor numre bliver overskrevet.

Jeg opretter både debitor manuelt i e-conomic samt overfører nogle fra prestashop.

 

Det burde man da kunne gøre uden problemer?

 

Altså nogle debitor bliver overskrevet med andre ved overførsel. Set dette problem før?

Link to comment
Share on other sites

Hej Sara

 

Det er muligt at adskille de debitorer der overføres fra PrestaShop og dem der er oprettet manuelt ved at lægge et offset til.

 

Skriv en e-mail til mig, hvis du har brug for hjælp. Der er ikke grund til at trætte forummet med support for et modul du har købt.

 

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Må jeg spørge til en ting mere, hvis der er nogle felter jeg ikke vil ha ført med over i E-conomic, i hvilke fil skal jeg så ind og pille?

Jeg tænker at jeg kan slette/udkommentere der hvor feltet med leveringsdato overføres. Samt et par andre felter :)

Link to comment
Share on other sites

  • 8 years later...

E-conomic udfaser SOAP-API'et i 2023, så jeg vedligeholder ikke længere det gamle E-conomic-modul. Jeg har i stedet indført et nyt modul, der bruger REST-API'et. Det sælger jeg her: https://prestashop.butikki.dk/da/forside/36-e-conomic-integrationsmodul.html.

E-conomic udfaser også deres eget lagermodul til fordel for Rackbeat. Rackbeat har gratis integration med E-conomic. Jeg har netop færdiggjort et Rackbeat-modul, som jeg sælger her: https://prestashop.butikki.dk/da/forside/37-rackbeat-integrationsmodul.html.
 

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...