Jump to content

[Opgelost] Verzendkosten komen niet bij de bestelling te staan


Recommended Posts

Hallo, ik gebruik Prestashop al wel een tijdje maar heb nog niet echt heel veel tijd gehad om er goed in te duiken, laat staan er ook iets moois van te maken. Zo ver reikt mijn kennis helaas niet. Zelfs nog geen add-ons of ander thema geïnstalleerd maar dat komt vast nog wel. Ik gebruik versie 1.5.5.0.

 

Ik heb nog steeds problemen met de verzendkosten. Dat wil zeggen: ze worden niet bij een bestelling doorberekend.

Ik heb het forum al doorgespit en al wat discussies over ditzelfde euvel gevonden en hoopte dat ik daarmee ook uit de voeten kon, maar helaas. Ik heb mijn vraag zelfs al eens voorgelegd aan mijn hostingprovider (die eigenlijk inhoudelijk geen ondersteuning geeft maar voor deze keer mijn instellingen wel wilde bekijken) en die heeft geen verkeerde dingen gezien. Dus ik weet nu echt niet meer waar ik het probleem zoeken moet. Ik hoop dat iemand mij snel uit de brand kan helpen.

 

Dit zijn mijn instellingen:

Ik heb gekozen voor verzendkosten op basis van gewicht.

Ik heb 4 vervoerders aangemaakt voor de zone Nederland: 3 voor “brievenbuspost” (die ik voor het gemak PostNL-1, PostNL-2 en Post-NL3 heb genoemd), waarbij de eerste tot 20 gram gaat, de tweede van 21 tot 100 gram en de derde van 101 tot 250 gram. De 4e vervoerder is  het gewicht daarboven tot 10 kg (DHL voor pakketpost). Heb bij elk artikel het betreffende gewicht aangegeven bij Verzending en de betreffende vervoerder geselecteerd.

 

Bij Vervoerders heb ik zone Nederland aangevinkt en verder vinkjes gezet bij “gebruik reguliere en product specifieke extra verzendkosten”,  “Verzend- en afhandelingskosten verwerken in de vervoerderskosten”, “Facturering volgens totaalgewicht” en het voor die vervoerder maximale verpakkingsgewicht aangegeven. En bij Afwijkend gedrag, gekozen voor “deactiveren”.

 

Bij Prijsklasse heb ik de betreffende verzendkosten (resp. € 1,00-1,01, €2,00-2,01, €3,00-3.01 en €6,00-6,01) opgegeven.

 

Bij Gewichtsklasse tenslotte PostNL-1: 0.001-0.02 kg, PostNL-2: 0.021-0.1 kg, bij PostNL-3 0.101-0.25 kg en bij DHL 0.251-10.0 kg

 

Verder maak ik GEEN gebruik van automatisch voorraadbeheer.

 

Volgens mij heb ik echt alles goed ingesteld maar als ik dan zelf uitprobeer en een artikel in de winkelmand leg en vervolgens naar afrekenen gaat, wordt wel de juiste vervoerder getoond maar staat er “gratis verzending” en dat is uiteraard niet de bedoeling.

Kan iemand mij a.u.b. zeggen wat ik verkeerd doe? Ik word er zo langzamerhand moedeloos van.

 

Bedankt alvast.

 

Link to comment
Share on other sites

Hoi 

denk toch wat instellingen verkeerd

 

 

 

A: deselecteer de vervoerders bij de artikelen zodat hij een keuze kan maken tussen alle vervoerders , wel het gewicht invullen

B: Zet bij al je vervoerder behalve afhalen - vervoerder deactiveren

 

graag hoor ik wat het resultaat is 

Link to comment
Share on other sites

Hallo, heb een stuk of 8 artikelen zodanig bewerkt dus alle vervoerders deselecteren en bij Vervoerders/afwijkend gedrag "vervoerder deactiveren" aangegeven (maar die instelling stond er al). Even gecheckt door een bestelling te plaatsen maar helaas, nog steeds zegt ie "Gratis verzending". Andere suggesties? Ik hoor ze graag.

Link to comment
Share on other sites

Nee, het vinkje stond bij "gebruik zowel de reguliere .... etc." maar heb ik nu aangepast bij 1 vervoerder (Post-NL1) die tot 20 gram gaat. Vervolgens getest door een artikel tot dat gewicht in de winkelmand te leggen maar niks hoor, weer Gratis verzending.

Dit is echt erg zeg, heb zojuist een besteller moeten mailen met het verzoek svp de verzendkosten ook bij de betaling mee te nemen....

Zie prtscrn met de instellingen.post-923728-0-95847000-1423156744_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

ik heb Europa gekozen en alleen Nederland aangevinkt maar nu vindt ie helemaal geen vervoerder meer bij een geplaatste bestelling. Dus maar weer even op nederland gezet. Wat mij wel opvalt: als ik bij het kopje "gebruik reguliere en product specifieke extra verzendkkosten" het X selecteer (dus uitvinken), geeft ie in het vervoerdersoverzicht weer dat deze alle gratis verzenden (zie prt) maar als ik het vinkje AAN zet zet ie onder de kolom Gratis verzending kruisjes maar geeft niettemin bij een geplaatste bestelling aan dat de verzending gratis is. Dus ik snap het nu helemaal niet meer.

post-923728-0-84105100-1423296230_thumb.jpg   post-923728-0-47181500-1423296231_thumb.jpg

Ik kan natuurlijk per artikel apart verzendkosten vermelden maar dat is niet de bedoeling. En zo heb ik het ook niet ingesteld maar op basis van gewicht.

Link to comment
Share on other sites

Nee idd niet dat is geen doen om per artikel te gaan werken 

heb je misschien bij de artikelen bepaalde vervoerders gekozen ?

indien ja dan deze verwijderen , zodat hij gebruik maakt van de standaard vervoerders

 

een andere optie is dat ik eea voor je nakijk (weet alleen niet of ik er vandaag aan toekom)

je kan hiervoor een gebruiker aanmaken < wel met admin rechten >

en dit via een pb aan me doorgeven het is allemaal wat vreemd dat hij het niet doet

Link to comment
Share on other sites

Hoi, als ik bij een produkt kijk staan daar nu helemaal geen vervoerders meer in het overzichtje zodat men kennelijk zelf kan kiezen. Weet niet of dat de bedoeling is?

Zou heel fijn zijn als je er naar zou willen kijken. Hoe maak ik een gebruiker, via Beheer/nieuwe medewerker? En domme vraag misschien maar wat is via PB ?

Wordt voor mij vandaag ook niets hoor want sta de hele dag op een beurs.

Link to comment
Share on other sites

als het goed is ingesteld 

verschijnt alleen de vervoerder die van toepassing is 

 

PB = Persoonlijk Bericht -> via messenger van dit forum als je op mijn naam klikt of met d emuis erover heen gaat zie je een mogelijkheid om een bericht te sturen

 

een nieuwe medewerker kan je idd via beheer / nieuwe medewerker aanmaken 

email kan gewoon een fantasienaam zijn

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Bovenstaand probleem is opgelost :

 

Marijke had mij haar inloggegevens gegeven

na controle bleek er behoorlijk wat mis te zijn met haar shop

de optie om verzendkosten aan een vervoerder ontbraken

verder waren er enkele controllers foetsjie verdwenen ¿¿¿¿¿¿

 

heb bijna zo goed als alles kunnen herstellen

helaas heb ik de mogelijkheid om via de BO de verzendkosten in te stellen niet kunnen herstellen

maar heb dit via de database gedaan ( ps_delivery) hier heb ik handmatig alle verzendkosten toegevoegd 

en alles werkt weer naar behoren ,,

 

ik zal dit onderwerp op Opgelost zetten

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...