Jump to content

Prijsaanduiding en kortingspercentage


KidsGoCrazy

Recommended Posts

Hallo,

 

Graag zou ik van jullie horen hoe jullie binnen prestashop omgaan met de prijsaanduiding in combinatie met de bijbehorende korting.

 

Een paar dagen geleden heb ik namelijk alle produkten op onze site voorzien van de prijzen en eventueel het kortingsbedrag. Wat mij een beetje ergerd is eigenlijk als je een produkt van bijvoorbeeld 9,95 hebt en je wilt dit voor 5,00 verkopen, dan staat er in beeld, dat je 4,95 korting geeft.

 

Hoe pak je dit aan in kortingspercentage weergave want logischer wijs, zou je beter kunnen zeggen, dat je 50% korting geeft ook al is dat niet helemaal waar.

 

Nou lijkt het mij ook niet handig om de Nettoinkoopprijs zomaar te verhogen zodat de 50% korting beter uitkomt. Persoonlijk vind ik namelijk dat een percentage beter over komt dan een bedrag. Alleen moet dat percentage wel logisch zijn en geen krom percentage van bijvoorbeeld 47,85% ofzo ik noem maar wat.

 

Ben even benieuwd hoe jullie hier mee omgaan. Graag jullie suggesties en ideeën.

 

Mvg,

 

Arno Nijkamp

Link to comment
Share on other sites

Hoi! Korting weergeven in percentage is gewoon mogelijk

Maar het is wat het is als

Jij 4,90 korting geeft dat is dat geen 50

Procent ... Presta shop kan het alleen goed uitrekenen lijkt me logische toch ? Maar hij zal het afronden op 49 procent of 47 procent ... Toch denk dat het beter is om gewoon de

Prijs te laten zien de prijs die je aan korting geeft ... Procenten zeggen veel mensen vaak weinig en ol zich is er niks mis met 5,05 korting , althans als ik een fisieke deal maak in de winkel rond ik het nooit af op hele of ronde prijzen mee juist op bijvoorbeeld 136,80 om eigenlijk aan te geven van he dit is de bodemprijs... Kijk gewoon eens om je heen hoe andere shops dit doen ... Hopelijk heb je hier wat aan ...! Succes

Link to comment
Share on other sites

Hoi! Korting weergeven in percentage is gewoon mogelijk

Maar het is wat het is als

Jij 4,90 korting geeft dat is dat geen 50

Procent ... Presta shop kan het alleen goed uitrekenen lijkt me logische toch ? Maar hij zal het afronden op 49 procent of 47 procent ... Toch denk dat het beter is om gewoon de

Prijs te laten zien de prijs die je aan korting geeft ... Procenten zeggen veel mensen vaak weinig en ol zich is er niks mis met 5,05 korting , althans als ik een fisieke deal maak in de winkel rond ik het nooit af op hele of ronde prijzen mee juist op bijvoorbeeld 136,80 om eigenlijk aan te geven van he dit is de bodemprijs... Kijk gewoon eens om je heen hoe andere shops dit doen ... Hopelijk heb je hier wat aan ...! Succes

Dank je voor de tip. Ik snap ook wel dat de rekenmethode logisch en correct is, echter als je als koper naar een winkel gaat, zie je ook zelden rare percentages staan en meestal ook logische prijzen. Tegenwoordig zie je het wel meer dat het eindbedrag inderdaad het overeenkomt met het percentage. Het oogt alleen zo vreemd als je het op een site ziet in plaats van op een prijskaartje. :D  :D

 

Het is puur een psychisch iets wat mij dwars zit. Je bent sneller geneigd iets te kopen als het 49,99 kost in plaats van 50,00.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...