Jump to content

[Solved] Factuur en betaal vraag


Recommended Posts

Sinds kort met prestashop aan het ontdekken na vele shops in Joomla en Virtuemart gebouwd te hebben.

 

Daar ontbrak de mogelijkheid voor een multistore wat hier perfect inzit alleen loop ik tegen 2 dingen aan die zowel ik als mijn klant erg vreemd vinden. Zoeken op dediverse fora hebben ook nog geen werkende oplossing opgeleverd.

 

We maken gebruik van Prestashop 1.0.6.11.

 

Eerste ding over de facturen, klopt het dat er nergens een mogelikheid te vinden is dat de facturen automatisch vanuit de shop naar de klant gestuurd worden? Volgens mij is er in Nederland een breng plicht van de facturen en moeten wij als winkeliers de factuur bij de klat afleveren en niet dat zij moeten gaan zoeken waar hun factuur staat. Omdat we veel gebruik maken van rchtstreekse levering vanaf de leveranciers is factuur in de doos stoppen geen optie.

 

De betaal opties klopt het dat er nergens een mogelijkheid is om kosten hiervoor door te belasten aan de klant? zeker als je kleinere artikele hebt en mensen kiezen voor een dure betaal optie (paypal, creditcard, achteraf betalen) zijn de betaal kosten soms hoger dan de kosten voor het product. Best als die mensen die betaal optie willen gebruiken maar dan mogen ze wel de kosten betalen (zowel vaste als variabele vaak)

 

Beide zin dingen die we gewent zijn van Virtuemart en hier eigenlijk echt missen.

 

Rick

Edited by r_ekkie (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hallo Rick

 

Vraag 1 : ja die zit er natuurlijk in , wellicht heb jij je mail of een betaalmethode nog niet goed geconfigureerd ?

               de mails die verstuurd worden vind je onder : bestellingen -> statussen

               ook is er een mogelijkheid indien je een bestelling krijgt om zelf mails te ontvangen hiervoor heb je de mailalerts module nodig 

 

Vraag 2 :  in enkele modules zit deze optie wel verwerkt , maar idd niet in allemaal 

                ook zijn er losse modules verkrijgbaar : even zoeken op : prestashop additional payment fees

                ikzelf gebruik geen paypal of diverse  in mijn shops  en klanten van mij die het wel gebruiken hebben deze kosten in hun prijzen verwerkt

Link to comment
Share on other sites

Maconl,

 

dank voor je antwoord. heb de statussen gevonden ga er eens mee stoeien test betalingen hebben er nog geen factuur uitgegooid;)

 

De handel waar mijn klant in zit is het niet in de product prijs te verwerken wordt ook teveel vergelijkt op het web. ik ga wel even contact opnemen met mijn betaalmodule leverancier. dank.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...