Jump to content

@Random: Intet forsendelsesfirma kan anvendes på denne ordre


Peter.skotte

Recommended Posts

Hej Forum

 

Jeg oplever at enkelte kunder (ikke noget mønster) får beskeden: Intet forsendelsesfirma kan anvendes på denne ordre

 

De er alle med danske adresser (også dem det virker for)

 

Der er kun 3 varer at vælge imellem. 

Shoppen har gratis forsendelse på alle varer kun dansk som muligt land for kunder.

 

Som sagt virker det for langt de fleste, men enkelte får fejlen.

Hvis jeg forsøger at oprette en ordre på deres efterladte kurv vises samme meddelelse?

 

Nogle gode forslag til fejlsøgning?

 

Pft.

 

Skotte

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeg prøver at give et gæt på årsagen, selv om du ikke skriver noget om hvilken version af PS det gælder, eller hvilket checkud modul du bruger.

 

Kan det tænkes, at de kunder som får fejlen, på en eller anden måde har noget i adresse informationen, som ikke genkendes som tilhørende i Danmark?

Handler de med engangsoplysninger eller har de oprettet sig med login?

Og opstår fejlen, hvis de pågældende kunder måske først har oprettet adressen sidst i forløbet / alternativt oprettet sig før checkout?

 

Det er kun gæt, men jeg har oplevet dette en enkelt gang i PS 1.5 hvor årsagen var, at adressen på uforklarlig vis ikke blev genkendt som dansk, selv om den så meget dansk og korrekt ud. Da jeg slettede adressen og tastede den ind igen virkede det.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg prøver at give et gæt på årsagen, selv om du ikke skriver noget om hvilken version af PS det gælder, eller hvilket checkud modul du bruger.

 

Kan det tænkes, at de kunder som får fejlen, på en eller anden måde har noget i adresse informationen, som ikke genkendes som tilhørende i Danmark?

Handler de med engangsoplysninger eller har de oprettet sig med login?

Og opstår fejlen, hvis de pågældende kunder måske først har oprettet adressen sidst i forløbet / alternativt oprettet sig før checkout?

 

Det er kun gæt, men jeg har oplevet dette en enkelt gang i PS 1.5 hvor årsagen var, at adressen på uforklarlig vis ikke blev genkendt som dansk, selv om den så meget dansk og korrekt ud. Da jeg slettede adressen og tastede den ind igen virkede det.

Jeg har samme problem lige nu - prøver at teste hjemmesidens betalingssystem og får denne meddelelse Der er ingen forsendelsesmåde tilgængelig på denne adresse. ved one page check out, altså inden jeg bekræfter ordren. 

 

Jeg har været inde og registrere forsendelsesfirma 'post dk med fri fragt' og at har aktiveret det for, guest, visitor og member. 

 

Jeg bruger version 1,6 og har OPC fra canin.

 

Fandt I en løsning, og i såfald hvad var løsningen?

Link to comment
Share on other sites

Nyeste-nye er bestemt ikke altid bedste løsning - selvom PrestaShop synes, alle skal installere og opgradere samme øjeblik en ny version kommer. Derfor er det også Open Source med devisen - trial and error, som betyder, at nogle skal teste og opleve fejl og indberette. Og fejl bliver rettet (også hurtigt og nye versioner kommer til) - men gider man konstant at lukke ned og opgradere eller lave bug-fixes i ens shop?

 

Jeg siger lige igen, lad nu være med at installere seneste "stabile" version - eller seneste 1-click install på webhotellet - og forvente den er fejlfri. Det tager i gennemsnit et år fra en hovedversion kommer ud til at man kan bruge den reelt i en prod-shop med fejlfri funktionalitet, når man driver en halv-seriøs shop.

 

I rest my case:-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...