Jump to content

Handmatig updaten


Recommended Posts

Ik heb de de update stappen gedaan volgens de handleiding van prestashop (http://doc.prestashop.com/display/PS16/Manual+update) en dus alle oude bestanden die werden genoemd in de nieuwe prestashopmap gezet.

Moet ik nu de hele nieuwe map over de huidige map heen opslaan op de server, of moet ik hem in op dezelfde plaats in de root als de oude webshop plaatsen? dus dat ze allebei op de server staan.

mijn huidige map heet Webshop, de nieuwe map heet prestashop, dus kan ik hem ernaast zetten in dezelfde map?

Dus moet ik hem nu overschrijven of gewoon in dezelfde map ernaast zetten zodat de huidige shop het gewoon nog doet. Ik heb hem wel in maintenace gezet hoor.

 

San

Link to comment
Share on other sites

Handmatig updaten raad ik af.

Gebruik de autoupgrade module: http://addons.prestashop.com/nl/modules-beheertools/5496-1-click-upgrade-autoupgrade.html

Stefand dit is geen kritiek maar gewoon een vraag

Waarom raad je het af ?

Handmatig kan je soms beter uitvoeren dan automatisch , 

denk vooral hierbij aan modules van derden , welke na een autoupgrade vaak voor problemen kunnen zorgen of de shop kan laten crashen

handmatig doe je alleen de artikelen , images , klanten enz

en kan je de modules van derden erna weer toevoegen

 

tevens vaak tegengekomen dat bepaalde hostings Fopen niet aan hebben staan ,

dan werkt de autoupgrade helaas ook niet  ;)

 

zo heb ik sinds versie 1.0 tot 1.5 geupgrade , de auto bestond toen nog niet  :D

en voer het nog handmatig uit als er teveel modules van derden in een shop zit verwerkt , vandaar dus mijn vraag waarom je het afraad  :)

Link to comment
Share on other sites

Voor de meeste Prestashop gebruikers met niet al te veel technische kennis in huis, is de autoupgrade de beste methode.

Het gaat vaak sneller en een back-up is ook makkelijk gemaakt. PrestaShop zelf raad ook manueel updaten af.

 

Bij modules van derden + hosting issues heb je een punt.

Voor modules van derden kan je ze vooraf ook uitzetten om zo problemen te voorkomen.

 

Ieder zijn / haar methode, dit is slechts advies en geen verplichting.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...