Jump to content

Twee shops (1.4 & 1.5) samenvoegen naar één multi shop (1.6)


Recommended Posts

Mijn voornemen is om mijn twee huidige PrestaShops samen te voegen tot één nieuwe multi shop die ook meteen op de nieuwste versie draait.

 

Ik ben vooral nog aan het stoeien hoe ik alle categorien en producten van beide shops makkelijk kan importeren zonder dat ik alles handmatig moet kopieren/plakken. Heeft iemand hier ervaring mee?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ik ben vooral nog aan het stoeien hoe ik alle categorien en producten van beide shops makkelijk kan importeren zonder dat ik alles handmatig moet kopieren/plakken. Heeft iemand hier ervaring mee?

 

csv export en csv import van de producten. 

 

Je kunt eventueel ook de csv export van mijn tool Triple Edit gebruiken. Die heeft als voordeel dat hij ook een link naar de plaatjes exporteert.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ik ben op vergelijkbare wijze aan het stoeien. Ben zelf ook 2 shops aan het overzetten naar 1 multistore omgeving. Nu 1x 1.5 en 1x 1.6 shop. straks beide 1.6. Reden voor samenvoegen is voor mij heel simpel: ik heb producten die in beide shops verkocht worden. Wanneer een product in de ene shop verkocht is, dan moet dus de voorraad ook bij de andere shop aangepast worden. Ook wil ik klanten gecombineerde bestellingen laten doen zonder dat ze dubbel verzendkosten betalen etc. Met name beheer en administratietechnisch zie ik grote voordelen.

 

Mijn ervaring is tot nu toe nog niet zo positief:

Producten goed overnemen van de oude omgeving naar de nieuwe gaat redelijk goed - Als - je een goede export van al je producten kunt verzorgen. Doel is om zo min mogelijk handmatig werk te hebben en daarom is zo veel mogelijk informatie noodzakelijk in de export. De export die Prestashop zelf van de producten kan maken is echt te onvolledig. (geen img. urls, geen gekoppelde categorieen, geen beschrijvingen etc). Goede exports creeeren zijn soms wat lastig. Ze moeten uit de database gevist worden. Gebruik de geexporteerde csv's voor import in je nieuwe cms.

 

note: wij hebben in het verleden steeds hele rare problemen ondervonden in de shop na het doen van een automatische update. Ik wil daarom beginnen met een nieuwe frisse install ipv weer verder updaten etc. Wanneer de updates bij jou echter wel altijd goed gegaan zijn, is het dan geen interessante optie om te kijken of je 1 van de stores kunt updaten naar de meest recente versie? Dan heb je de helft van je multistore omgeving al ingeregeld zonder daar echt werk aan gehad te hebben. Scheelt alvast weer de helft

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...