Jump to content

[Solved] Foutmelding bij vertalingen email templates


Recommended Posts

Hallo

 

Als ik via de BO mijn email vertalingen aan wil passen krijg ik de volgende melding. Ook is het zo dat de BO aangeeft dat er helemaal geen emails zijn. dus ik zie 0 kern emails.  Ik heb zelf het idee dat dit komt omdat we over zijn gegaan naar een nieuwe web hosting. En dat het pad naar de emails aangepast moet worden in een .PHP bestand. Echter na flink zoeken kan ik niet vinden waar? heeft iemand een idee hoe ik dit weer in orde kan krijgen zodat ik de templates een beetje op kan leuken.

 

met vriendelijke groet

 

Er zijn 3 waarschuwingen
  • Een e-mailfolder bestaat voor de "nl" taal, maar niet voor de standaard taal in /themes/default-bootstrap/mails/nl/
  • Een e-mailfolder bestaat voor de "nl" taal, maar niet voor de standaard taal in /themes/default-bootstrap/modules/blocknewsletter/mails/nl/
  • Een e-mailfolder bestaat voor de "nl" taal, maar niet voor de standaard taal in /themes/default-bootstrap/modules/sendtoafriend/mails/nl/

 

Sommige van deze uitdrukkingen gebruiken deze speciale syntaxis: %d. 
U MOET deze syntaxis in uw vertalingen gebruiken. Hier volgen enkele voorbeelden

  • "There are %d products": "%d" zal vervangen worden door een nummer.
  • "List of pages in %s": "%s" zal vervangen worden door een tekenreeks.
  • "Feature: %1$s (%2$d values)": De nummers laten u toe de variabelen te herschikken indien nodig.
Link to comment
Share on other sites

De speciale tekens (%d) horen zo. Dat is geen probleem.

 

Wat wel een probleem is is dat je shop op één of andere manier mail directories aan het zoeken is op plaatsen waar die niet horen. Je mail directory hoort gewoon in www.shop.nl/mails. Niet onder je themes directory. Heb je toevallig recentelijk ergens code veranderd zodat het de mail directory relatief ten opzichte van de actuele code wordt gezocht?

Link to comment
Share on other sites

De speciale tekens (%d) horen zo. Dat is geen probleem.

 

Wat wel een probleem is is dat je shop op één of andere manier mail directories aan het zoeken is op plaatsen waar die niet horen. Je mail directory hoort gewoon in www.shop.nl/mails. Niet onder je themes directory. Heb je toevallig recentelijk ergens code veranderd zodat het de mail directory relatief ten opzichte van de actuele code wordt gezocht?

nee we zijn alleen over gegaan naar een andere webhosting. Ik heb wel geprobeerd om de talen opnieuw te installeren via de BO en alle php bestanden al nagekeken of ik ergens het pad naar de juiste map kan vervangen. Maar dat kan ik gewoon niet vinden.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

is dit opgelost ?

 

anders kopieer de map mails uit je themefolder  /themes/default-bootstrap/mails

 

indien je dit gedaan hebt verwijder je deze map mails

op de 1 of andere manier komt deze in de themes map te staan terwijl de mails vanauit de map mails in je root verstuurd worden

Link to comment
Share on other sites

is dit opgelost ?

 

anders kopieer de map mails uit je themefolder  /themes/default-bootstrap/mails

 

indien je dit gedaan hebt verwijder je deze map mails

op de 1 of andere manier komt deze in de themes map te staan terwijl de mails vanauit de map mails in je root verstuurd worden

 

 

Ja maar hoe verander ik de naam van het topic? want dat kan ik nergens vinden

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...