Jump to content

PS Installationen helt på Svenska?


Recommended Posts

Hej!

 

Är ni intresserade av att få Prestashop installationen helt på Svenska?

 

Eftersom det inte finns i dagsläge, så hade jag tänkt att fixa detta om tillräckligt stort intresse finns vill säga!

 

Gör i så fall din anmälan här så att jag vet.

 

Bästa hälsningar

 

MacRoy

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Hej!

 

Nej jag menar hela installationsprecessen, alltså den som du gör första gången då du installerar själva Prestashop!

 

Vilket innebär att du får Svenska som ditt standardspråk och att menyer i Back Office är översatta med mer med mer ...

 

Bästa hälsningar

 

MacRoy 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jag skulle uppskatta detta. Det vore bra om listorna med stater (som borde döpas om till stater och län - states and counties) och skattesatser inte var fyllda med för oss irrelevanta, utländska varianter utan enbart svenska.

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle gärna vara utan allt krångel som uppstår med B2B där det inte finns något fungerande alternativ för svenska organisationsnummer. Jag har fått trixa med koden för kunderna SKA lämna sitt org.nr. vid registreringen. Men under fliken Kunder är det lik förbaskar tomt under Org.nr. (som jag översatt) eftersom formatet inte stämmer med det svenska. Likaså finns raden APE som vi i Sverige inte har någon användning av.

Jag måste nu logga in som kunden för att komma åt org.nr men har sedan ingen fungerande rad att anteckna den på i BackOffice. :mellow:

 

Bäst vore, enligt min åsikt, att org.nr m.m. ställdes in per land precis som övriga uppgifter under Länder/Country eller att det gick att bocka i eller ur någonstans efter egna behov. :)

 

/Weronicha

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...