Jump to content

Verkleinen afbeelding bij product detail


Recommended Posts

Hallo,

 

Ik heb moeite om het kader rondom de afbeelding te verkleinen op de product detail pagina.

Het in de instellingen bij afbeeldingen reeds het formaat van de afbeelding verkleint en de afbeeldingen opnieuw gegenereerd maar dit mag niet baten.

 

Wanneer ik kijk met firebug zie ik in global.css de waarden staan voor de 3 kolommen, is dat wat ik moet aanpassen zodat ook het kader rondom de afbeelding mee schaalt ?

Of zit hiervoor ergens een eenvoudige instelling verborgen ?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hi, de site is helaas afgeschermd maar ik gebruik het standaard thema van Prestashop (default-bootstrap version 1.0).

 

Maar uit je antwoord kan ik opmaken dat het dus geen eenvoudige instelling is in de configuratie of lees ik dit verkeerd ?

 

Het verkleinen en opnieuw genereren van afbeeldingen voor bijvoorbeeld de detailpagina zorgt er niet voor dat de container automatisch wordt geresized naar de nieuwe afmetingen (mogelijk enkele thema's uitgezonderd) ?

Link to comment
Share on other sites

Ik zou graag willen zien wat je nu precies wil aanpassen? je vraag is daarbij toch wat vaag.

 

Wat je wel zou kunnen doen is in de Chrome browser je muis boven het gebied dat je wilt veranderen houden en dan op de rechtermuisknop drukken en "inspect element" kiezen, Je krijgt dan de html code (zoals die op dat moment geldt - dus inclusief dynamische wijzigingen) te zien van het betreffende onderdeel. In een apart venster rechts zie je dan de van toepassing zijnde stylesheet code. Je kunt die code ook wijzigen in die vensters: je wijzigingen worden niet bewaard en je bent ze bij het verversen van je pagina dus weer kwijt, maar ze bieden wel een makkelijke manier om te zien hoe wijzigingen zouden uitpakken.

Link to comment
Share on other sites

Even wat extra info.

Als ik kijk in de code dan vind ik o.a. deze div "primary_block row" waarin er 3 kolommen worden gedefinieerd.

De meest linker kolom "pb-left-column" bevat de afbeelding van het product maar deze word geschaald naar de breedte van de kolom en dat is niet echt mooi. (ik zie bijvoorbeeld ".col-md-5 {    width: 41.6667%; } " in global.css staan die deze breedte definieert.)

 

Ik was op zoek naar een optie in PrestaShop die het mogelijk maakt om de breedte van die kolom dynamisch mee te schalen met het formaat van de afbeelding. Nu heb ik flink gezocht en helaas niet gevonden.

Sorry dat ik niet helemaal duidelijk was maar ik ben nog niet helemaal gewend dat er zo vaak aanpassingen gedaan moeten worden in de template voor deze zaken. Probeer z.s.m. up-to-speed te komen maar zal vast nog wel eens een newbie vraagje stellen :D

Link to comment
Share on other sites

Ik was op zoek naar een optie in PrestaShop die het mogelijk maakt om de breedte van die kolom dynamisch mee te schalen met het formaat van de afbeelding. Nu heb ik flink gezocht en helaas niet gevonden.

Lijkt mij erg lastig. Bootstrap is gebaseerd op een model waarbij de pagina in een aantal gelijke delen wordt verdeeld. Als je dat wilt gaan overrulen dan moet je diep in de code van Bootstrap gaan duiken.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...