Jump to content

Payer betallösning


vinterman

Recommended Posts

Hej

Finns det Payer betallösning som Open Source som är fritt att tanka hem ?

Jag tror att det fanns en som kostar pengar men jag är ute efter en gratisversion.

Om det inte finns, kanske kan vi gå ihop ett gäng och betala någon som utvecklar en åt oss och som vi sen släpper fritt för alla ?

Är någon intresserad ?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Ledsen att det tog tid :P

Här är modulen, den fungerar till 1.2 och 1.1
Dock i 1.2 är den enbart testad med butikens standardvaluta och då enbart med SEK.
Kör ni flera valutor i era butiker så behöver settle.php modifieras så att amount som tas emot från payer inte används utan istället så ska cart objektet skapas och värdet på ordern hämtas från denna. Annars kommer Prestashops avrundningsbugg fram vid orderskapande, dvs, man får 1 av 2 förlopp där 1 är valutan konverteras två gånger, eller 2 det blir avrundningsfel, kunden betalar 100 kr men prestashop konverterar detta till 100.0002 och det ger betalningsfel..

så enbart SEK nu i butiken så är det bara att köra. kör ni fler valutor där kunden kan välja så behöver ni mecka lite.
Vi hade förmodligen gjort det om det funnits någon efterfrågan på payer modulen men det verkar det inte göra..

en sak till, gör ni förändringar/förbättringar så får ni gärna lägga ut modulen här så att alla kan ta del av det ni gjort, det är ju liksom tanken med att vi släpper ut modulen :)

payer.zip

Link to comment
Share on other sites

Payermodulen låter intressant. Någon som använder Payer idag? Fungerar det bra?
Jag är främst intresserad av deras fakturatjänst och direktbetalning via internetbank. Är det möjligt att bara köpa dessa tjänster från Payer?
Hur är det i modulen, väljer man själv där vilka delar av det som Payer erbjuder som man själv vill erbjuda till sin kund?
(Är inte vid min hemdator så därför kan jag inte ladda hem modulen och testa själv).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...