Jump to content

Har brug for dansk online betaling


need4speed

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 3 months later...

Hej Compuland!

Kan du finde ud af at bruge FTP?

Kopier alle filer fra den downloaded ZIP-fil over i mappen ../prestashop/modules/quickpay på dit Web-hotel.

Aktivering af betalingsmodul:
· Now enter your admin area of you PrestaShop.
· Click the “Modules” button at the top menu.
· Find the Quickpay module in the list of payment modules.
· Click the “install” button.
· Click the “configure” button in order to setup the module with your merchantnumber

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej Sarah1101

JO det skal du. Det skal du for at kunne bruge alle former for betalingskort og de direkte bank betalinger såsom Nordea og Danske Bank.

OBS. Hvis dette er noget du har overvejet så begynd at søg den godkendelse i god tid, da deres typiske behandlingstid EFTER du er godkendt, til det er oprettet er 8 uger.

Link to comment
Share on other sites

Hej Sarah1101

JO det skal du. Det skal du for at kunne bruge alle former for betalingskort og de direkte bank betalinger såsom Nordea og Danske Bank.

OBS. Hvis dette er noget du har overvejet så begynd at søg den godkendelse i god tid, da deres typiske behandlingstid EFTER du er godkendt, til det er oprettet er 8 uger.


Jeg må simpelthen starte med et alternativ lige nu. Kender du et?
Link to comment
Share on other sites

Er desværre også af den opfattelse af her i lille DK der bliver du nødtil at bruge de "kendte" betalings midler som "folk" kender.. ellers tror jeg de siger UH-Ha nej det kender jeg ikke. UH-Ha det tør jeg ikke.


Jamen er det ikke hamrende dyrt at blive godkendt ved pbs?

Jeg havde overvejet at starte med paypal og bankoverførsel..
Link to comment
Share on other sites

PBS koster 1250 det første år (250 i oprettelse) og en betalingsgateway koster omkring 100/mdr + oprettelse.

Det er vejen frem ! Jeg havde ikke meget omsætning før dankort kom på, og at skulle give paypal 4-5% af hver transaktion er simpelthen for dyrt i længden. Bankoverførsel har jeg haft 1! kunde der anvendte.

Link to comment
Share on other sites

Hmm okay, det lyder jo absolut mest fornuftigt med PBS... Bliver desværre bare nødt til at starte med paypal og overførsel, så må jeg vælge pbs, når de første 10 kjoler er solgt!

Der står at man kan betale sig fra hasteoprettelse, gad vide hvor lang tid det så tager?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har virkelig brug for ass.
Jeg er tilsluttet PBS og ePay.
Jeg har læst alt igennem på forum, men løbe rimeligt hurtigt kold i begreber jeg ikke har hørt om før :)
Jeg har hostet min side hos www.gigahost.dk
Jeg har læst mig frem til følgende:
Hej Compuland!

Kan du finde ud af at bruge FTP?

Kopier alle filer fra den downloaded ZIP-fil over i mappen ../prestashop/modules/quickpay på dit Web-hotel.

Vil lige anføre at jeg har ret svært ved at finde mappen som anført ovenfor.
Hvor er det jeg sover i timen?
Mvh
Ivar

Link to comment
Share on other sites


Kopier alle filer fra den downloaded ZIP-fil over i mappen ../prestashop/modules/quickpay på dit Web-hotel.
Vil lige anføre at jeg har ret svært ved at finde mappen som anført ovenfor.


OK, kan du finde mappen ../prestashop/modules?
Det er måske mere korrekt at skrive det sådan, idet mappen epay ikke findes endnu.

Og kan du se at mappestrukturen i den downloadede ZIP-fil fra ePay er: calatog/modules/epay?
Kopier derefter mappen epay med indhold over i ../prestashop/modules.
Link to comment
Share on other sites

Jeg går ind på gigahost - åbner for PHPMYadmin og så er jeg låst fast :(

OK, du skal heller ikke bruge PhpMyAdmin. Det er kun til databasen.
Du skal finde en Filemanager i dit kontrol-panel i stedet for.
Selv bruger jeg et FTP-program, men Filemanageren kan sagtens bruges.
Link to comment
Share on other sites

Hej med os,
Det her får mig til at gøre noget som man kan komme i fængsel for :(
Nu har jeg downloadet Dreamweaver (prøveversion)
Jeg har fulgt DREAMWEAVER FTP OPSÆTNING's vejledningen.
Nu ligger alt det "skrammel" så i en mappe i Dreamweaver - hvordan får en af landets snart yngste 50 årige så flyttet derher over i Gigahost eller Prestashop - eller hvor det nu skal hen :)
Giv mig en regnemaskine og jeg kan regne, men det her dræner mig totalt.
Jeg kan jo ikke servicere kunderne i min kiosk :)

Link to comment
Share on other sites

Ja, hvorfor gøre det let, når det kan gøres besværligt ;-)

Brug Cute FTP (eller et andet FTP-program) som foreslået.
Der "trækker" du bare filerne fra det ene vindue til det andet.

Dreamweaver er et rigtig godt og avanceret værktøj til at lave hjemmesider,
og noget af et "overkill" hvis du kun vil bruge FTP-delen til at overføre filer.

Link to comment
Share on other sites

Hej igen,
Beklager mange gange og tak alligevel. Nu har jeg hentet linket http://www.ipswitch.com/ - set video 3 gange og downloadet alle filer over på min gigahost FTP opsætning:
FTP host: web(tal).gigahost.dk
Øh - hvad er så næste trin. Har har læst det med at jeg skal over i mappen ps/modules, men jeg kan ikke finde quickpay mappen på gigahost.
Kan se der er mange andre ps brugere, som også har gigahost - der må være en køreplan til en som mig også :)

Link to comment
Share on other sites


Øh - hvad er så næste trin. Har har læst det med at jeg skal over i mappen ps/modules, men jeg kan ikke finde quickpay mappen på gigahost.


Du skal selv oprette quickpay-mappen.
Hvis du bruger ePay, som du tidligere har skrevet, skal du selvfølgelig oprette en mappe der heder epay i stedet for ;-)
Link to comment
Share on other sites

Nu hjælper det, men :)
Nu har jeg oprettet en mappe i PHPadmin systemet som hedder Epay.
Finder jeg så mappen med Zip filen ePay - prestashop - payment og importerer til den mappe jeg lige har lavet?
Jeg er klar over det virker noget jysk harehøjde agtig, men det er der min edb viden befinder sig :)
Får jeg blot dette op at køre, så tror jeg "næsten" selv jeg kan blande maling m/ farver og lamper til siden.
TAK
mvh
Ivar

Link to comment
Share on other sites

Hej Ivar.

Du er vist ude på et side spor der. jeg går ud fra at du har fået gang i det FTP program. Det du så skal gøre er at:
1.) Forbind til din server. Der hvor du kan se hele din shop i filer.
2.) Find det dir som hedder moduler.
3.) Kopiere dit ePay modul det til ( udpakket. hedder ePay)
4.) Gå ind i din shop BO og under moduler finder du så ePay modulet som du trykker installere på.
5.)Konfigurere dit modul efter installation.
6.) under betaling skal du vinge af at du vil bruge ePay.
7.) tror sgu du er kørende nu ;)

Link to comment
Share on other sites

Hej Jimmy,
Jeg har under moduler oprettet denne mappe:
55 Epay 1
Hvis jeg nu importerer Zip filen ePay – prestashop "catalog" ind i 55 Epay mappen, er jeg så ikke på ret vis.
Fra dit angivne trin 4, tror jeg nok jeg er med - jeg skal lige ha slået op hvad BO betyder :)
For sadan jeg føler mig stort set ligesom en rulle våd bølgepap når vi taler disse ting her
MEN stædig det er jeg.
Kan man slette hele denne tråd - hvis det mod forventning skulle lykkes. Vi er på 3 sider nu
mvh
ivar og tak

Link to comment
Share on other sites

Hej Jimmy,
Jeg har under moduler oprettet denne mappe:
55 Epay 1
Hvis jeg nu importerer Zip filen ePay – prestashop "catalog" ind i 55 Epay mappen, er jeg så ikke på ret vis.
Fra dit angivne trin 4, tror jeg nok jeg er med - jeg skal lige ha slået op hvad BO betyder :)
For sadan jeg føler mig stort set ligesom en rulle våd bølgepap når vi taler disse ting her
MEN stædig det er jeg.
Kan man slette hele denne tråd - hvis det mod forventning skulle lykkes. Vi er på 3 sider nu
mvh
ivar og tak


Ikke helt.

Du skal kun have selve ePay mappen over i moduler. og ikke som zip fil. Men udpakket. Når du via dit FTP program kopiere noget opretter den selv de mapper som du kopiere, du skal derfor ikke selv lave mapper mm. Blot udpak den zip fil fra ePay. gå ind i den catalog -> Modules -> og der finder du ePay mappen som du skal kopierer til dit modul dir på serveren ( og det skal ikke være et dir du selv har lavet, modules findes der i forvejen)
BO = Back Office ( Administrations delen)
FO = Front Office ( shop delen/ Kunde delen)
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Hej, jeg ved at Quickpay har et modul til Prestashop, du kan hente det gratis her: http://quickpay.dk/dk/vejledninger/integration/moduler/prestashop.html

Jeg har selv lavet en kobling til fribetaling.
Du kan tage udgangspunkt i ovenstående og tilrette det til din egen betalingsgateway.


Hej Griebel,
kunne det tænkes, at du kunne stille dit modoul til rådighed igennem Forum?
Link to comment
Share on other sites

Hej, jeg ved at Quickpay har et modul til Prestashop, du kan hente det gratis her: http://quickpay.dk/dk/vejledninger/integration/moduler/prestashop.html

Jeg har selv lavet en kobling til fribetaling.
Du kan tage udgangspunkt i ovenstående og tilrette det til din egen betalingsgateway.


Hej Griebel,
kunne det tænkes, at du kunne stille dit modoul til rådighed igennem Forum?


Hej Pertho

Har haft har både Quickpay og ePay. Og ville vælge og anbefale ePay uden tvilv. De har også færdig modul lige til at smide i shoppen

http://www.epay.dk/support/moduls.asp
Link to comment
Share on other sites

Hejsa
Har du fået løst dit problem?
Ellers send mig lige en mail på [email protected]
Så kan vi udveksle tlf. numre - og hjælpe denne vej
mvh
Ivar
www.fotoimport.dk


Hej isd2403.

Hvem er det du skriver til?... jaeh er jo bare nysgerrig ikk.

Kan se at du er kommet langt med din shop.. ohh ved ikke om jeg er tosset med den sorte farve. Men hey, vi har heldigvis forskellig smag ikk. Men flot. godt arbejde.

Er jo selv sprunget over til et andet system, Magento, ved ikke om du har hørt om det. Men det er virkelig et system der rykker. Men også et system som er stort og indviklet.
Link to comment
Share on other sites


Er jo selv sprunget over til et andet system, Magento, ved ikke om du har hørt om det. Men det er virkelig et system der rykker. Men også et system som er stort og indviklet.

Hvad er årsagen til at du er skiftet over til Magento?
Link to comment
Share on other sites


Er jo selv sprunget over til et andet system, Magento, ved ikke om du har hørt om det. Men det er virkelig et system der rykker. Men også et system som er stort og indviklet.

Hvad er årsagen til at du er skiftet over til Magento?


Hej elund

Grunden er at jeg ret hurtig i forløbet med presta shop syntes jeg rendte ind i formange begrænsninger. Den virkede for mig for ehh skal vi kalde det for simpel, havde brug for at kunne noget mere.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...


OBS. Hvis dette er noget du har overvejet så begynd at søg den godkendelse i god tid, da deres typiske behandlingstid EFTER du er godkendt, til det er oprettet er 8 uger.


Bemærk:
Ønsker man at ansøge om indløsningsaftale til danske eller internationale kort, har de hos PBS normalvis haft en behandlingstid på ca. 30 dage - dog er denne nedsat i øjeblikket til kun at vare 14 dage. Det vil altså sige, at man nu hurtigere, vil kunne komme i gang med at modtage online betalinger på sin hjemmeside.

Skulle I have spørgsmål til hvordan man kommer i gang med at ansøge PBS må I endelig kontakte os eller se vores vejledning her: http://epay.dk/betalingssystem/vejledning-indlosningsaftale-pbs.asp

Med venlig hilsen

ePay
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Er der nogen der har lyst til at lægge deres Fribetalings-modul op til download ?

På forhånd tak !

Jarzom


Tror måske du skal bruge bare 5 minutter på at læse/søge her i forummet og du vil finde op til flere forslag og hjælp til installation.

Søge funktion samt google is your friend.
Link to comment
Share on other sites

Er der nogen der har lyst til at lægge deres Fribetalings-modul op til download ?

På forhånd tak !

Jarzom


Tror måske du skal bruge bare 5 minutter på at læse/søge her i forummet og du vil finde op til flere forslag og hjælp til installation.

Søge funktion samt google is your friend.


Tror måske liiige du skulle tjekke søgefunktionen selv. Hvis det er denne ENE post du hentyder til hvad er det så lige at jeg kan få ud af den ????

Hej, jeg ved at Quickpay har et modul til Prestashop, du kan hente det gratis her: http://quickpay.dk/dk/vejledninger/integration/moduler/prestashop.html

Jeg har selv lavet en kobling til fribetaling.
Du kan tage udgangspunkt i ovenstående og tilrette det til din egen betalingsgateway.

Tak for ingenting !
Link to comment
Share on other sites

Er der nogen der har lyst til at lægge deres Fribetalings-modul op til download ?

På forhånd tak !

Jarzom


Tror måske du skal bruge bare 5 minutter på at læse/søge her i forummet og du vil finde op til flere forslag og hjælp til installation.

Søge funktion samt google is your friend.


Tror måske liiige du skulle tjekke søgefunktionen selv. Hvis det er denne ENE post du hentyder til hvad er det så lige at jeg kan få ud af den ????

Hej, jeg ved at Quickpay har et modul til Prestashop, du kan hente det gratis her: http://quickpay.dk/dk/vejledninger/integration/moduler/prestashop.html

Jeg har selv lavet en kobling til fribetaling.
Du kan tage udgangspunkt i ovenstående og tilrette det til din egen betalingsgateway.

Tak for ingenting !


Ved du hvad karl smart. En søgning på google med betalingsmodul til prestashop ( på dansk ) gav 774 resultater. Såååå hvormeget har du søgt siger du?

Vil rigtig gerne hjælpe folk, men ikke folk som ikke selv vil gøre en indsats.
Link to comment
Share on other sites

Er der nogen der har lyst til at lægge deres Fribetalings-modul op til download ?

På forhånd tak !

Jarzom


Tror måske du skal bruge bare 5 minutter på at læse/søge her i forummet og du vil finde op til flere forslag og hjælp til installation.

Søge funktion samt google is your friend.


Tror måske liiige du skulle tjekke søgefunktionen selv. Hvis det er denne ENE post du hentyder til hvad er det så lige at jeg kan få ud af den ????

Hej, jeg ved at Quickpay har et modul til Prestashop, du kan hente det gratis her: http://quickpay.dk/dk/vejledninger/integration/moduler/prestashop.html

Jeg har selv lavet en kobling til fribetaling.
Du kan tage udgangspunkt i ovenstående og tilrette det til din egen betalingsgateway.

Tak for ingenting !


Ved du hvad karl smart. En søgning på google med betalingsmodul til prestashop ( på dansk ) gav 774 resultater. Såååå hvormeget har du søgt siger du?

Vil rigtig gerne hjælpe folk, men ikke folk som ikke selv vil gøre en indsats.


Nu var det jo SPECIFIKT til FRIBETALING jeg spurgte, Smartass....Så kom op med et link til det mr. google expert !!
Link to comment
Share on other sites

Er der nogen der har lyst til at lægge deres Fribetalings-modul op til download ?

På forhånd tak !

Jarzom


Tror måske du skal bruge bare 5 minutter på at læse/søge her i forummet og du vil finde op til flere forslag og hjælp til installation.

Søge funktion samt google is your friend.


Tror måske liiige du skulle tjekke søgefunktionen selv. Hvis det er denne ENE post du hentyder til hvad er det så lige at jeg kan få ud af den ????

Hej, jeg ved at Quickpay har et modul til Prestashop, du kan hente det gratis her: http://quickpay.dk/dk/vejledninger/integration/moduler/prestashop.html

Ja ja du skal nok komme lang med den attitude.

Jeg har selv lavet en kobling til fribetaling.
Du kan tage udgangspunkt i ovenstående og tilrette det til din egen betalingsgateway.

Tak for ingenting !


Ved du hvad karl smart. En søgning på google med betalingsmodul til prestashop ( på dansk ) gav 774 resultater. Såååå hvormeget har du søgt siger du?

Vil rigtig gerne hjælpe folk, men ikke folk som ikke selv vil gøre en indsats.


Nu var det jo SPECIFIKT til FRIBETALING jeg spurgte, Smartass....Så kom op med et link til det mr. google expert !!
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...