Jump to content

Recommended Posts

Har två funderingar:


1. Har på min sida / kategori knappen "lägg i varukorgen " på vissa produkter och vissa inte?
Jag vill ha borten då det finns flera storlekar att välja mellan på alla produkter. Någon som vet?

Det gäller denna sidan:
http://www.mobeltassen.se/14-rornit


2. Betalloggoblocket.

Finns det inget ställe att gå in och ladda upp små logor på betalalternativen? Jag har inte hittat det i allafall...

Nu har jag redigerat  i filen och länkat till en bild jag har gjort  med loggorna, men det är väl inte så det är tänkt eller?

3. Någon som har en bra snabbkassa att rekomender, den som kommer med shopen upplever kunderna som jä... krånglig.

De var tre funderingar :)



 

Link to comment
Share on other sites

1) Osäker på om det finns någon inställning som löser detta (någon får gärna rätta mig om jag har fel). Så du får nog in i temats mapp och redigera product-list.tpl. Kommentera ut eller ta bort raderna med köpknapparna.

Lär se ut så här (i början iaf): <a class="button ajax_add_to_cart_button exclusive".........

 

Vet dock inte om jag rekommenderar att ta bort köp-knappar. Kanske finns någon bättre lösning, men tror du får kika på engelska forumet då :)

 

2) Kan mycket väl finnas en del moduler som löser detta, men tror nog din hack-lösning är rimlig. Kom ihåg bara vilken fil du ändrat i ifall du ska redigera den senare igen. Är det en modulfil som inte finns i temats mapp så finns risken att den skrivs över om du uppdaterar modulen i backoffice.

 

3) http://www.canin.sk/prestashop/presta-modules/25-one-page-checkout.html är helt outstanding. Grymt bra support också, vilket kan vara lämpligt med tanke på att kassan är butikens viktigaste del :) Finns också att köpa utan support.

Edited by tomped (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Tack för dina svar,
2. Hittade faktiskt en knapp: "Visa knappen "Lägg i varukorg" när produkten har attribut " under preferences-products.

Tack för tipset om snabbkassan. Pratde med Billmates och deras betallösning och de har på gång en snabbkassa till sina moduler liknande den som Klarna har. :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Då det antagligen är en modul det rör sig om så bör sv.php finnas i "modulens mapp" / translations.

Finns den inte där, men att det var utlovat så bör du nog prata med de du köpt modulen av.

Annars antar jag att det skapas en sv.php så fort man börjar översätta själv.

 

Eller har jag missförstått frågan kanske? :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...