Jump to content

prducten verschijnen niet na selectie categorie


Recommended Posts

Ben net bezig met presta dus zoek hulp. Dus excuus wanneer ik een domme vraag stel.

Ik heb 2 nieuwe producten toegevoegd aan een bestaande categorie waar al 2 producten inzitten.

Echter ze verschijnen niet wanneer ik op de homepage de categorie aanklik.

De producten zijn wel benaderbaar wanneer ik via zoeken op de merknaam zoek.

 

Wat kan ik fout gedaan hebben?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Ik heb momenteel hetzelfde probleem met een webshop die ik voor iemand anders beheer.

De categorieën verschijnen in het horizontaal menu bovenaan, maar als je op een categorie klikt, verschijnt er enkel de titel en afbeelding, maar ook de melding "Er zijn geen producten".

Zoeken op naam van een product bovenaan in de zoekbalk levert wel een product met beschrijving en afbeelding op.

Het categorieënblok links verschijnt niet (meer).

 

Op andere momenten is dan plotseling alles weer normaal en worden zowel de producten als het categorieënblok weergegeven. Het is echter niet logisch dat de ene keer alles werkt en de andere keer niet.

 

Ik werk nog met versie 1.5 van Prestashop en de naam van de webshop is: http://www.yamadori.be.

 

Heeft iemand een suggestie of een oplossing want ik heb eigenlijk van alles al geprobeerd. Soms denk ik dat het aan de hostingfirma ligt; ik heb die gemaild, maar nog steeds geen antwoord gekregen, maar misschien zijn ze zelf ook aan het teste.

 

Alvast bedankt.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb momenteel hetzelfde probleem met een webshop die ik voor iemand anders beheer.

De categorieën verschijnen in het horizontaal menu bovenaan, maar als je op een categorie klikt, verschijnt er enkel de titel en afbeelding, maar ook de melding "Er zijn geen producten".

Zoeken op naam van een product bovenaan in de zoekbalk levert wel een product met beschrijving en afbeelding op.

Het categorieënblok links verschijnt niet (meer).

 

Op andere momenten is dan plotseling alles weer normaal en worden zowel de producten als het categorieënblok weergegeven. Het is echter niet logisch dat de ene keer alles werkt en de andere keer niet.

 

Ik werk nog met versie 1.5 van Prestashop en de naam van de webshop is: http://www.yamadori.be.

 

Heeft iemand een suggestie of een oplossing want ik heb eigenlijk van alles al geprobeerd. Soms denk ik dat het aan de hostingfirma ligt; ik heb die gemaild, maar nog steeds geen antwoord gekregen, maar misschien zijn ze zelf ook aan het teste.

 

Alvast bedankt.

 

Ik zie dat je categorie hebt, daarin subcategorien en daarin weer subcategorien.

Als je wilt dat producten ook in een bovenliggende categorie wordt meegeteld, moet je wel een vinkje zetten bij de categorie die erboven ligt.

Producten zijn alleen zichtbaar in de categorie waarvoor een vinkje is gezet.

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor het antwoord.

De oorspronkelijke structuur die ik had aangemaakt, voorzag dat alle producten aan de juiste categorieën hingen.

Maar de eigenaar heeft blijkbaar wat liggen knoeien met de categorieën, waarschijnlijk goed bedoeld, maar hierdoor ligt de structuur wel serieus in de knoop.

Ik heb al een en ander kunnen rechtzetten, maar er is nog werk aan de winkel.

Zodra alles opgelost is, vermeld ik het hier op het forum.

Nog eens bedankt voor de nuttige tip.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...