Jump to content

Update prijs bij aanpassing aantal van een product


mondial

Recommended Posts

Hallo,


Ik zou nadat een klant bij het Aantal:  + of - klikt (PS 1.6), of een ander cijfer intypt dan standaard 1, willen bekomen dat er automatisch op het scherm de prijs komt die op dat moment van toepassing is.

 

Ik maak gebruik van staffelkortingen en combinaties.
Eenvoudig weg, stel de prijs voor 1-4 artikels is  10 euro per stuk en voor 5-10 artikels is 5 euro per stuk.
Dan zou ik bv. bij Aantal 3: de prijs van 30 euro  op het scherm willen zien verschijnen en bij Aantal 7, de prijs van 35 euro - of m.a.w. de prijs die je krijgt in het pop-up scherm  als je op de knop "In winkelwagen" klikt.

 

Iemand enig zicht hoe dit aan te passen?

 

Alvast bedankt 

 

Edited by mondial (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hallo mondial,

Even checken:

- Op het moment, is de totaal prijs correct? (i.e. voor 3 items 3x35 = 105 en voor 7 items 7x30 = 210?

- Begrijp ik het goed dat je  aanvullend de 'prijs per item' wilt tonen die geldt bij het aantal geselecteerde items (i.e. '35' indien 1,2,3 items, '30' bij 7 items etc)?

- indien zo, waar precies wil je deze zien? Graag plaatje met de gewenste plaats.

 

groetjes,

pascal

Link to comment
Share on other sites

 

Hallo mondial,

Even checken:

- Op het moment, is de totaal prijs correct? (i.e. voor 3 items 3x35 = 105 en voor 7 items 7x30 = 210?

- Begrijp ik het goed dat je  aanvullend de 'prijs per item' wilt tonen die geldt bij het aantal geselecteerde items (i.e. '35' indien 1,2,3 items, '30' bij 7 items etc)?

- indien zo, waar precies wil je deze zien? Graag plaatje met de gewenste plaats.

 

groetjes,

pascal

Dag pascal,

Bedankt alvast voor de hulp. Neen het probleem is dat er nu op het scherm steeds de ingestelde basis prijs blijft staan voor 1 stuk.

 

In dit voorbeeld kost 1 stuk dus 10 euro (= basisbedrag).

En zodoende kosten 3 stuks dan 30 euro, maar als de klant in het vak "Aantal" van 1 stuk verhoogd naar 3 stuks, dan blijft op het scherm wel 10 euro staan. Als je dan klikt op "In winkelwagen" verschijnt er een layer-venster (Prestashop 1.6) om te bevestigen dat het product is toegevoegd, en daar wordt wel de prijs goed weergegeven, maar die prijs zou ik meteen willen laten zien bij het product zelf, nog voordat hij het moet toevoegen aan de winkelwagen.

 

Terug naar de product pagina: Als de klant verhoogd naar 7 stuks dan blijft er ook die 10 euro staan (wat niet juist is want gezien de staffelprijs zou dit op dat moment 5 euro moeten zijn). MAAR, ik zou eigenlijk de totaal te betalen prijs erop willen krijgen, dus klikt de klant "2", dan komt er 20 euro, klikt de klant "3" dan komt er 30 euro .... klikt de klant 7 dan komt er "35 euro" (doorwege de staffelprijs vanaf 5st), zodat die al meteen weet wat het gaat kosten, nog voordat hij "toevoegen aan winkelwagen" klikt. Want ik vind het wat onhandig dat de klant zelf moet gaan beginnen uitrekenen en met staffelprijzen in het achterhoofd, dat zou het systeem dus voor hem moeten doen :-)

 
Link to comment
Share on other sites

Hoi Mondial,

Ga eens even denken. Waarschijnlijk makkelijkst met een beetje JavaScript dat rekent voor ons. Wellicht direct onder de prijs een extra label "(U betaalt:" en dan de totaal prijs-berekening "7x5,00 = €35,00)" of zo... Is dat wat?

 

Geef me even de tijd. Deze week extreem druk, daarna hopelijk wat tijd hiervoor.

Pascal

Link to comment
Share on other sites

Hoi Mondial,

Ga eens even denken. Waarschijnlijk makkelijkst met een beetje JavaScript dat rekent voor ons. Wellicht direct onder de prijs een extra label "(U betaalt:" en dan de totaal prijs-berekening "7x5,00 = €35,00)" of zo... Is dat wat?

 

Geef me even de tijd. Deze week extreem druk, daarna hopelijk wat tijd hiervoor.

Pascal

Hey Pascal, hetgeen je voorstelt zou zelfs nog beter zijn, dan ziet de klant de stukprijs EN de echte prijs.

Alleen die stukprijs zouden we dan op de werkelijke waarde moeten kunnen brengen en niet de basis stukprijs (maar dat is mss een volgende stap) met iets als jij voorstelt zitten we al een heel stuk vooruit naar hetgeen ik verlang!

Bedankt alvast

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...