Jump to content

SPCS koppling?


Nicklas

Recommended Posts

Bästa är nog att ringa codevision.

Som sagt, SPCS VISMA är lite speciella när det gäller bryggor med licenser för utveckling, särskilda programvaror m.m. inte bara att koppla på ett fritt api för deras mjukvaror vilket är väldigt trist och gör att det inte blir "billigt" att köra, men det kan vara värt en peng också att få bokföringen att rulla på smidigt om man har många ordrar.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jag har varit i kontakt med Codevision och det kostar en slant att få tillgång till modulen samt att man måste upp på Spsc adm 1000 för att kunna köra den. för mig skulle det räcka att kunna få ut en sie-fil som jag kan importera till bokföringen och spara massor av timmar, jag behöver inte ett fullt orderflöde idagsläget.
Någon som har en modul på gång där man skulle kunna exportera sie-filer?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 weeks later...

Finns faktiskt en modul för SIE-export som fungerar både med kontantmetoden och faktureringsmetoden. SIE fungerar för i stort sett alla bokföringsprogram som finns (de som stöder import av SIE4).

 

Man väljer vilka konton den skall boka mot och om man vill särskilja på fraktkostnaden i bokföringen. Likadant får man med verifikationstext och kan välja vilka datum som skall exporteras. Har man flera betalmetoder så är det ju att rekommendera att bokföra med journaler. Försäljning på ett konto och sedan inkommande betalningar från olika kanaler via journal.

 

Kostar en del men man lär spara in det ganska omgående!

 

http://addons.prestashop.com/en/administration-tools/3117-sie-exporter.html

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...