Jump to content

[Opgelost] Verzendkosten


Recommended Posts

Ik heb mijn verzendkosten goed ingesteld. Meerdere vervoerders. Dat wil zeggen vaste prijs voor brievenbuspost, vaste prijs voor pakketpost. Als een klant nu een artikel bestelt wat brievenbuspost is en ook een artikel dat pakketpost is, dan zegt de winkelwagen: gratis verzending!

Het gratis verzenden staat overal uit.

Wat kan ik over het hoofd hebben gezien?

 

Gr, Yvonne

 

(www.littlethings-shop.nl)

Link to comment
Share on other sites

Goede tip?? Ha, ha, er staat op diverse plekken dat het nog niet goed werkt, zelfs bij de algemene voorwaarden. Bestel gerust, je betaalt toch de verzendkosten :)

 

Moet ik dat bij alle vervoerders dan deactiveren? Ik heb het nu gedaan bij alleen brievenbuspost, maar dan kan de klant alleen nog maar kiezen uit ophalen. 

Link to comment
Share on other sites

dan zijn de vervoerders toch niet goed ingesteld 

 

met deactiveer laat je de vervoerder namelijk weg die niet van toepassing is

 

dus als je een bestelling doet wat in een envelop past dan laat hij het pakket weg en vice versa

 

afhalen laat je gewoon staan , kosten van hoogste ,,

 

wat is je ingestelde range ?

Link to comment
Share on other sites

Ik heb bij alle vervoerders staan van 0 tot 1000 euro. Maar nu is het zo dat als ik eerst een produkt bestel met pakketposttarief, dan staan er verzendkosten bij, maar zodra ik er iets van brievenbuspost bij doe, zijn de verzendkosten helemaal weg. En blijft er één keuze over en dat is ophalen.

Link to comment
Share on other sites

eh niet op gewicht ?

dat werkt beter met enveloppen 

en vervoerders moeten verschillende ranges hebben anders krijg je idd dat hij in de war raakt

 

want is het dan iets wat in een envelop past of in een doos 

en een waarde van 1000 euro in een envelop ,, oeef past die wel door een brievenbus ?  :o

 

 

maar ok 

ook met bedrag moet je verschillende ranges aanmaken

dus in een envelop tot bv 0,01 tot 9,99

pakket bv van 10,00 tot 1000 euro

afhalen kan van 0,00 tot 1500 euro

Edited by maconl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Het lukt nog steeds niet:

 

Alles staat nu weer op hoogst, gewicht ingevoerd, europa aangeklikt, prijs erbij (0 euro voor ophalen en verzending via mail, 2,50 brievenbuspost, 5 euro pakketpost en 5 euro belgie).

Geavanceerd voorraadbeheer staat uit.

Heb ook nog geprobeerd om verzendkosten te vermelden bij het produkt, maar worden de verzendkosten weer bij elkaar opgeteld.

Link to comment
Share on other sites

Het is goed bij 1 product in de winkelwagen, maar gaat mis zodra er een ander bij komt. Dat wil zeggen 1 product pakketpost is 5 euro verzendkosten, maar komt er een brievenbus-product bij dan zijn de verzendkosten verdwenen en heeft de klant bij het afrekenen alleen keuze uit ophalen. En dat is ook andersom zo, als er eerst een brievenbus-product wordt gekozen en daarna een pakket-product.

Link to comment
Share on other sites

je hebt nu de gewichtrange gebruikt ?

hoe heb je de gewichten ingevuld ?

 

en heb je bij de artikelen ook nog bepaalde dingen ingevuld ?

 

het gebeurd alleen als er bepaalde instellingen verkeerd staan dus even moeilijk te zeggen waar te zoeken

 

maar kijk eerst even bij de artikelen daar geen dingen bij vervoerder ingevuld ?

Link to comment
Share on other sites

postnl brievenbuspost, 0,01 - 2 kg, prijs 2,50 europa, hoogste

postnl pakketpost 2-20 kg, prijs 5,00 europa, hoogste

postnl brievenbuspost belgie, 0,01 - 2 kg, prijs 5,00 europa, hoogste

ophalen, 0-100 kg, prijs 0 euro, europa, hoogste

gratis via mail, 0,01 - 0,05 kg, prijs 0 euro, europa, hoogste

 

Bij de producten staat alles op 0,00 en zijn de vervoerders geselecteerd die voor het product mogelijk zijn.

Link to comment
Share on other sites

denk dat het toch in die instellingen te zoeken is :

je hebt europa , is deze opgesplitst ? 

hij ziet europa , maar daaronder heb je belgie en nederland zitten

 

je moet dus een europa 2 aanmaken en daar dus belgie onder zetten

tevens moet je met een tiende laten verspringen dus bv

 

postnl brievenbuspost, 0,01 - 1,99 kg, prijs 2,50 europa, nederland deactiveren

postnl brievenbuspost belgie, 0,01 - 1,99 kg, prijs 5,00 europa2, belgie hoogste

 

postnl pakketpost 2-20 kg, prijs 5,00 nederland deactiveren

 

ophalen, 0-100 kg, prijs 0 euro, europa, hoogste  deze is ok 

gratis via mail, 0,01 - 0,05 kg, prijs 0 euro, europa, hoogste ????? dit is een download product 

Link to comment
Share on other sites

dat is een virtueel product dan :-)

deze vervoerder zou ik even eruit halen ,,

 

dan terug op hoogste maar het is raar .. zo moet het gewoon werken ,

doe het op die manier al vele jaren ,,

en zojuist bovenstaande net getest in versie 1.6.0.9 en krijg als ik een envelop product kies samen met pakket gewoon het pakket prijs te zien

 

dus of er zit nog ergens anders niet goed in je shop

Link to comment
Share on other sites

Alles staat op hoogste, gratis via mail is er uit en nog steeds hetzelfde probleem. Zodra ik een tweede product toevoeg met pakketpost, dan zijn de verzendkosten weg. 

Ik heb ook al geprobeerd om ophalen te deactiveren, maar dat helpt ook niet.

Waar zou ik verder nog kunnen zoeken?

Link to comment
Share on other sites

Ja, ze staan idd ook rechts! Daar zit dan de fout! Kan ik dat ook in eens wijzigen of moet dat per product?

 

En in mijn lijst vervoerders staat ook nog 2x postnl, maar die zijn leeg en kan ik niet verwijderen. Maar die worden nu wel als keuze getoond aan de klant en dan ook nog gratis.

Link to comment
Share on other sites

ja klopt per product dien je het gewicht dan in te vullen ,

normaal vul je het echte gewicht (of wat er in de buurt zit) in bij het artikel 

als je 2kg invult en het artikel weegt bv 900 gram dan klopt het als ze een tig stuks bestellen niet

 

bv als ze 11 stuks bestellen dan zij je op 22kg terwijl het werkelijk gewicht 19,8 kg is

Link to comment
Share on other sites

Het lijkt nu te werken. Ik zet de brievenbusprodukten op een gewicht onder de 1,99 kg en de pakketpost boven de 2 kg. Alleen moet ik bij pakketpost wel de keuze van pakketpost naar rechts zetten. Anders gaat het niet goed.

 

Hoop dat het nu goed blijft werken! Dank je wel.

 

Ik heb overigens nog een vraag gepost, al eerder als deze vraag over de verzendkosten.

Kun je me daar misschien ook nog mee helpen?

 

Dat gaat over de nieuwe produkten op de homepage. Ik heb wel nieuwe producten, maar er verschijnt niets op de homepage. Ook een aanbiedingenblok is aangemaakt, maar ook daar komen de aanbiedingen niet in.

Link to comment
Share on other sites

Het lijkt nu te werken. Ik zet de brievenbusprodukten op een gewicht onder de 1,99 kg en de pakketpost boven de 2 kg. Alleen moet ik bij pakketpost wel de keuze van pakketpost naar rechts zetten. Anders gaat het niet goed.

 

Hoop dat het nu goed blijft werken! Dank je wel.

 

 

 

Toch nog ergens vreemd ,
normaal gesproken zou de linkerzijde meer dan voldoende zijn omdat dan de regels van de vervoerder telt.
voorbeeld heb een shop voor iemand gemaakt met 12 vervoerders ,
maar afhankelijk van wat de mensen in die shop bestellen worden alleen de nodige vervoerders getoond
de andere worden immers uitgeschakeld door het deactiveren van vervoerder als deze geen invloed heeft op betreffende bestelling
en in deze shop staat ook alleen de linkerzijde ingevuld ,,
maar ok het werkt en dat is het belangrijkste ;) 
en uiteraard graag gedaan
ik zal deze op opgelost zetten ok tenzij je nog een punt omtrent deze hebt ?
 

Ik heb overigens nog een vraag gepost, al eerder als deze vraag over de verzendkosten.

Kun je me daar misschien ook nog mee helpen?

 

Dat gaat over de nieuwe produkten op de homepage. Ik heb wel nieuwe producten, maar er verschijnt niets op de homepage. Ook een aanbiedingenblok is aangemaakt, maar ook daar komen de aanbiedingen niet in.

 

Actieve forum leden proberen zoveel mogelijk op dit forum te helpen , 

ik ook maar omdat het soms heel wat berichten zijn , lees ik wel eens over berichten heen  :huh:

Er inderdaad nog hier en daar vragen open ,

welke nog nagelopen moeten worden , maar actieve forum leden doen hun best om zo goed mogelijk te helpen

ik zal zo even kijken naar het bericht ok 

Link to comment
Share on other sites

Het werkt dus mag je het op opgelost zetten. Dank je wel!

 

Ik bedoelde het niet als kritiek dat ik geen antwoord had op de andere vraag, maar vroeg het juist omdat ik door jou zo goed geholpen ben! Daarom durfde ik te vragen of je ook met die vraag zou willen helpen!

ok zal t als opgelost zetten

 

nee hoor begrijp ik dat het geen kritiek is / was   :D

gaf dus alleen even aan waarom er soms berichten ( soms tijdelijk )open blijven staan  ^_^

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ik heb een soortgelijk probleem maar deze oplossing werkt bij mij niet aangezien ik op prijs werk.

Ik heb een boel artikelen die een standaard vervoerder hebben. regels ingevoerd:

€ 0-100= € 8,95

€100-250= € 12,95

> €12,50 = € 0

 

vervoerder 2:

Had ik het liefst op gewicht laten selecteren maar ik ben erachter dat dit al helemaal niet kan in prestashop
Dus ik heb gekozen om de prijs per stuk aan te houden.

 

€ 0-31,40 = € €15

€ 31,40 - 62,80 = € 30

€62,80-94,20 = € 40

€ 31,40 - 1978,20 = € 49

€ 1978,20 > = € 0

 

optie 3: Gratis ophalen in winkel

€ 0 - €100000 = €0

 

Alle drie staan ze op afwijkend gedrag = kosten van hoogst gedefinieerde klasse gebruiken.

 

Alle producten staan op 'standaard vervoerder' en 'gratis ophalen' (Bij product, onder verzending aan rechter kant)

Een tweetal producten gebruiken echter vervoerder twee. Bij deze producten staat onder verzending 'vervoerder 2' en 'gratis ophalen' aan de rechterkant.

 

Als de artikelen los van elkaar in de winkelwagen worden geplaats gaat het goed. (Of standaard vervoerder en gratis ophalen of vervoerder 2 en gratis ophalen)

Zodra je echter een product plaatst die 'standaard' en 'gratis' gebruikt en een product die 'vervoerder 2' en 'gratis' gebruikt is het resultaat 'Gratis ophalen'.

Eigenlijk zou ik willen dat prestashop de twee vervoerders optelt en als andere optie gratis ophalen aanbiedt. kan dit??? 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...