Jump to content

iDEAL Advanced ING/Postbank


Recommended Posts

iDEAL Advanced integratie in PrestaShop

Downloaden en uitpakken iDEALV2.0

1. Downloaden en dan de map "ideal" uitpakken naar "http://uwprestashop/modules/"
2. Bij de back-end van PrestaShop moet iDEAL geinstalleerd worden via de Payment-tab. De module is echter nog niet klaar voor gebruik, aangezien er nog wel verschillende dingen ingesteld moeten worden.

Settings voor iDEALV2.0

Voor het betalen via iDEAL moet eerst een nieuwe orderstatus toe worden gevoegd. Dit kan gedaan worden via de tab 'Orders' en dan subtab 'Order statuses'. Dan op 'Nieuwe toevoegen'.

Status name - Kies hier een tekst zoals bijvoorbeeld 'Wacht op iDEAL betaling'
Icoon - Blader naar de map modules/ideal/ en selecteer het bestand "logo.gif"
Kleur - #ffb3d9

Vink de volgende opties aan:

- Beschouw de bijbehorende bestelling als gevalideerd

- Downloaden en bekijken van de PDF-versie van de factuur door de klant toestaan

Daarna moet deze gemaakte orderstatus nog ingesteld worden wanneer een klant via iDEAL gaat betalen. Ga hiervoor naar de tab 'Payment' en op 'Configuration' bij de iDEAL module. Verander de orderstate naar de zojuist aangemaakte orderstatus.

Zelf Certificaten creeeren

Download hiervoor Win32 OpenSSL v0.9.8h: http://www.slproweb.com/products/Win32OpenSSL.html (of een reeds nieuwere versie). Hiervoor moet je voor jezelf een privatekey/certificaat aanmaken en uploaden op je iDEAL dashboard.

1. Ga naar C:\OpenSSL\bin\openssl.exe
2. genrsa –des3 –out priv.pem –passout pass:EIGENWACHTWOORD 1024
3. req –x509 –new –key priv.pem –passin pass:EIGENWACHTWOORD –days 3650 –out cert.cer
4. In de bin-map bevinden zich nu de bestanden priv.pem en cert.cer. Kopieer deze bestanden nu naar de map "http://uwprestashop/modules/ideal/ideal/security"
5. Upload cert.cer op de testomgeving van het iDEAL Acquiring platform (via het iDEAL Dashboard https://idealtest.secure-ing.com).

iDEAL module settings

Daarna moeten er enkele aanpassingen gedaan worden in de "Settings.php" van de ideal module. Dit bestand bevindt zich in "http://uwprestashop/modules/ideal/ideal/".

$settings["PRIVATEKEY"] = "priv.pem";
$settings["PRIVATEKEYPASS"] = "EIGENWACHTWOORD"; (zelfde wachtwoord als bij de certificaat)
$settings["PRIVATECERT"] = "cert.cer";
$settings["CERTIFICATE0"] = "ideal.cer"; (In deze map bevind zich al een certificaat van iDEAL. Deze certificaat is nodig voor het identificeren van en aan de iDEAL server. Dit bestand is te downloaden via de dashboard. Ik heb dit bestand al toegevoegd in "http://uwprestashop/modules/ideal/ideal/security" voor de ING Bank en Postbank gebruikers)
$settings["ACQUIRERURL"] = "ssl://idealtest.secure-ing.com:443/ideal/iDeal"; (Andere url moet ingesteld worden wanneer u gebruik maakt van Rabobank)
$settings["MERCHANTID"] = "UWMERCHANTID"; (ID van de webshop, deze is na te lezen bij uw iDEAL-dashboard.
Bij de dashboard van postbank staat het vermeld als "AcceptantID")
$settings["SUBID"] = "0"; (subid van de webshop)
$settings["MERCHANTRETURNURL"] = "http://uwprestashop/modules/ideal/validation.php";

Verplichte testprocedure (testprocedure letterlijk gekopieerd van http://www.phphulp.nl/php/print/8/370/0/tutorial/)

De bank 'eist' van haar iDEAL klanten dat deze een testprocedure uitvoeren. Bij deze testprocedure moeten 6 testen worden uitgevoerd (op de testlocatie!)
* Het overmaken van € 1.00 - Geeft als resultaat een 'status: SUCCESS' (transactie voltooid).
* Het overmaken van € 2.00 - Geeft als resultaat een 'status: CANCELLED' (transactie is geannuleert door de bezoeker).
* Het overmaken van € 3.00 - Geeft als resultaat een 'status: EXPIRED' (transactie is verlopen).
* Het overmaken van € 4.00 - Geeft als resultaat een 'status: OPEN' (transactie is nog niet voltooid).
* Het overmaken van € 5.00 - Geeft als resultaat een 'status: FAILURE' (transactie kon niet worden verwerkt).
* Het overmaken van € 7.00 - Geeft als resultaat een 'status: ERROR' (transactie fout in protocol, zoals fouten in de digitale handtekening).

Alle overige bedragen geven op de testlocatie standaard als resultaat 'status: SUCCESS'.

(Dit kan bv gedaan worden door een product toe te voegen bij PrestaShop twv € 1.00). Pas als deze test transacties zijn voltooid kan men de 'live locatie' activeren voor gebruik via het live-dashboard op https://ideal.secure-ing.com/ Vergeet niet om je certificaat in de live-omgeving te uploaden!

Zodra iDEAL geactiveerd is kan men de ACQUIRERURL in "http://uwprestashop/modules/ideal/ideal/Settings.php" aanpassen naar de live omgeving.

Datum: 17 december 2008

NB Een donatie zal ik wel waarderen, aangezien hier veel tijd heeft ingezeten

NB2 Een meer up to date beschrijving is te vinden in de bijgevoegde zip (made by uddhava)

ideal-advanced-v2.3.zip

Link to comment
Share on other sites

TOP TOP TOP!

Ik wil het snel proberen maar heb nu niet zoveel tijd.
Na de vakantie ga ik er meteen mee aan de slag.

btw Kan je vanuit het admin panel ook de status opvragen?

Ronald.

ps : zodra ik dit ga gebruiken in een shop zal ik zeker een donatie maken ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ik krijg de volgende melding bij het kiezen voor ideal:
Foutmelding van iDEAL:

Field too short

FILE: /var/www/vhosts/mkbyte.nl/httpdocs/modules/ideal/ideal.php, LINE: 100 Beginpagina>Shipping
Het keuzemenu voor het kiezen van een bank wordt wel weergegeven maar er staat geen bank in.

Verder ziet het er goed uit!

Link to comment
Share on other sites

Ok, dus u heeft waarschijnlijk de certificaten al upgeload naar je (test)dashboard :smirk:

Ik heb net zelf even de iDEAL-module van begin af aan geinstalleerd, en kwam op dezelfde melding uit. Misschien heeft u nog velden vergeten in de vullen in de settings.php (/modules/ideal/ideal/settings.php) ?

$settings["MERCHANTID"] = "xxxxxxx"; => Hier moet u uw eigen acceptant id invullen, zoals die in de dashboard LETTERLIJK is weergegeven. Wanneer ik hier een ongeldige waarde had ingevuld kreeg ik dezelfde melding, dus hopelijk bevind zich hier de fout. Mijn acceptant id begint met 2 nullen, dus wanneer ik deze weghaalde, kreeg ik dezelfde fout (field too short).

Hopelijk helpt het :coolsmirk:

PS: Ik test dit alles met iDEAL advanced van de Postbank.

Link to comment
Share on other sites

Bij de dashboard bij postbank of ing kan er bij "documentatie" voorbeeld-code (php) voor iDEAL advanced gedownload worden. Misschien kan u dit gebruiken om te kijken of het hier dan wel goed gaat (met de goede certificaten en settings natuurlijk).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

hallo martijn!

bedankt voor je inzet zo ver.

graag zou ik willen weten of het probleem van Merchant reeds is opgelost? erg vervelend als een iDeal module niet goed werkt. (ik spreek uit ervaring).

keep me informed!

groeten

Link to comment
Share on other sites

Ik heb zelf nog een paar keer de stappen gevolgd, en hier werkte alles via de iDEAL test-omgeving van Postbank goed :) Ik zal er dit weekend nog naar kijken.

Het probleem van Merchant is volgens mij bij iDEAL Advanced niet opgelost. We hadden er niet verder naar gekeken omdat er uiteindelijk gekozen werd voor een iDEAL Basic module.

Groeten

Link to comment
Share on other sites

Hey Martijn,

Super hoor, kwam alleen nog een foutje tegen in settings.php.

Er staat bij de live omgeving van de ING, de link:
ssl://ideal.secure-ing.com:433/ideal/iDeal

Dit moet zijn:
ssl://ideal.secure-ing.com:443/ideal/iDeal

Bedankt in ieder geval!

Greetz,
Maarten

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor de reactie!

Ik zie het ja, klein foutje dus :coolsmirk:

Misschien een idee voor de volgende versie om de settings op te slaan in de database (dus in te stellen via de backend van PrestaShop) ipv via de Settings.php.

Groeten

Link to comment
Share on other sites

Heb je al alle testbedragen overgemaakt naar de testomgeving van iDEAL advanced?

D - Test geslaagd Testcase 1: Success
D - Test geslaagd Testcase 2: Cancelled
D - Test geslaagd Testcase 3: Expired
D - Test geslaagd Testcase 4: Open
D - Test geslaagd Testcase 5: Failure
D - Test geslaagd Testcase 6: Directory Request
D - Test geslaagd Testcase 7: Format error

Zo staat het in mijn testomgeving na het overmaken. Bij de test-omgeving postbank te vinden bij "Aanmeldproces" -> Status-tab

Pas als deze tests voltooid zijn, kan er pas gebruik worden gemaakt van de LIVE-omgeving.

------

Zoniet, weet u anders zeker dat de ingevulde merchantid bestaat uit 9 cijfers (settings.php)?

Link to comment
Share on other sites

in de testomgeving eerst alle teststappen succesvol afronden én zorgen dat je je contract hebt opgestuurd. Zodra je mail krijgt dat je contract verwerkt is (kan wel een week duren!) kun je op de productie-omgeving inloggen en dáár moet je op het tabblad activeren aanklikken dat je wilt activeren. Wel eerst je certificaat uploaden inderdaad.


Dit las ik op het osCommerce forum, misschien ook wel handig om erbij te vermelden ;-)
Link to comment
Share on other sites

Ik heb alle tests goed doorstaan. Contract is geaccepteerd, op activeren geklikt. Bevestiging gekregen dat het allemaal akkoord is.
Maar nu:

Foutmelding van iDEAL:

FILE: /var/www/vhosts/mijnwebsiteadres.com/httpdocs/shop/modules/ideal/ideal.php, LINE: 95

Staat verder niet bij wat voor foutmelding.
In het dropdown menu krijg ik ook geen banken te zien.

Link to comment
Share on other sites

Zou je misschien kunnen kijken in de ideal/ideal/logs map? Daar staat alle informatie van de gegevens die naar de server worden gestuurd en wat je terugkrijgt. Misschien staat daar een duidelijke foutmelding in weergegeven?

Als het dan nog onduidelijk is, kan je misschien de log ff sturen via pm ofzo ;)

Link to comment
Share on other sites

Mijn probleem is opgelost door deze oplossing:

Hey Martijn,

Super hoor, kwam alleen nog een foutje tegen in settings.php.

Er staat bij de live omgeving van de ING, de link:
ssl://ideal.secure-ing.com:433/ideal/iDeal

Dit moet zijn:
ssl://ideal.secure-ing.com:443/ideal/iDeal

Bedankt in ieder geval!

Greetz,
Maarten
Link to comment
Share on other sites

Zelf ben ik ook al een tijdje bezig om ideal werkend te maken op mijn website, maar het wil maar niet lukken.
Na het uitvoeren van de testbetalingen krijg ik de fout:
Foutmelding van iDEAL:
Invalid URL
FILE: /home/zfgwi/domains/studiosculptura.nl/public_html/webshop/modules/ideal/redirect.php, LINE: 55

Certificaten zijn aangemaakt en geupload naar server en testomgeving, merchant id word wel juist weergegeven, bij bank komt er wel issuer simulator te staan. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is?

Mijn link is www.studiosculptura.nl/webshop

(Martijn, heb je mijn pm mogen ontvangen?)
gr, Johannes

Link to comment
Share on other sites

Ja, had je al gelijk een pm teruggestuurd :)

Hopelijk lost dat de probleem op


Ik krijg ook de foutmelding wanneer ik dit doe:

$settings["MERCHANTRETURNURL"] = “ubuntu/prestatest/modules/ideal/validation.php”;

Dit kan opgelost worden door:

$settings["MERCHANTRETURNURL"] = “http://ubuntu/prestatest/modules/ideal/validation.php”;
Link to comment
Share on other sites

Yes, dat heeft inderdaad geholpen. Nogmaals bedankt voor de snelle en goede hulp! :-)

Nu heb ik de testbetalingen succesvol doorlopen, maar op de liveomgeving is Testcase 6: Directory Request mislukt. Kan ik dit zelf oplossen of moet ik daarvoor contact zoeken met de ING hd? Misschien heeft het ta maken dat ik eerder een ander cert.cer heb ingevoerd en dat het even wat tijd nodig heeft.

Edit: Inmiddels is mijn account nu ook geactiveerd in de liveomgeving. Maar als ik nu een bestelling plaats en voor betaalmethode Ideal selecteer, dan word de pagina wit en kan ik niet verder. Deze pagina is http://www.studiosculptura.nl/webshop/modules/ideal/payment.php, weet iemand hoe dit is op te lossen?

De link naar de shop is www.studiosculptura.nl/webshop

Payment.php ziet er zo uit:
?php

/* SSL Management */
$useSSL = true;

include(dirname(__FILE__).'/../../config/config.inc.php');
include(dirname(__FILE__).'/../../header.php');
include(dirname(__FILE__).'/ideal.php');

if (!$cookie->isLogged())
Tools::redirect('authentication.php?back=order.php');

$ideal = new IDEAL();
echo $ideal->execPayment($cart);

include_once(dirname(__FILE__).'/../../footer.php');

?>
Moet ik hier iets in aanpassen?

Link to comment
Share on other sites

Hierbij wil ik laten weten dat Martijn mijn probleem via de pm's heeft opgelost. De code van Settings.php was niet in orde :red:
Op een gegeven moment ben je er zo mee bezig dat je dat soort dingen over het hoofd ziet en andere dingen gaat proberen...

Maar dankzij hem werkt het nu vlekkeloos! :coolsmile: Waarvoor nogmaals mijn grote dank.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ik heb net een nieuwe versie er op gezet. Dit was ik nog vergeten te doen.

Als de betaling gelukt is, en de gebruiker wordt terug geredirect dan krijgt de order de status 'payment accepted'.
Als de betaling mislukt is, en de gebruiker gaat terug naar de shop, dan krijgt de order de status 'payment error'.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Als de betaling gelukt is, en de gebruiker wordt terug geredirect dan krijgt de order de status 'payment accepted'.


Dat is overigens gelijk een issue waar wij tegenaan lopen. Als de klant in het laatste iDeal-scherm van zijn bank niet op het "OK" knopje klikt, volgt er geen redirect en wordt de cart niet omgezet in een order. We hebben in de afgelopen drie dagen al twee betalingen ontvangen waar geen bijbehorende orders van in Presta staan.

Dit is vast niet zo makkelijk oplosbaar?
Link to comment
Share on other sites

Dit is vrij makkelijk te doen.

Ik had verwacht dat de klant sowieso wel terug zal gaan, maar het is inderdaad wel een goed idee om er al een order van te maken VOORDAT hij via iDEAL gaat betalen. Bijvoorbeeld met een status 'wachten op iDEAL-betaling', wat dan via de back-end van PrestaShop aangepast kan worden, wanneer hij bv wel heeft betaald en niet op "OK" heeft geklikt.

Ik zal er zo snel mogelijk mee bezig gaan, en gelijk de nieuwste versie uploaden.

Link to comment
Share on other sites

Ik ben er op dit moment mee bezig, maar ik verwacht dat ik de nieuwe versie wel gewoon woensdag online heb.

Er wordt dus een status gezet op de order wanneer er voor betalen met iDEAL is gekozen (De status wachten op ideal betaling). Wanneer de klant terug geredirect wordt naar de shop, wordt de status op 'payment accepted' gezet.

Link to comment
Share on other sites

Ik ben er op dit moment mee bezig, maar ik verwacht dat ik de nieuwe versie wel gewoon woensdag online heb.

Er wordt dus een status gezet op de order wanneer er voor betalen met iDEAL is gekozen (De status wachten op ideal betaling). Wanneer de klant terug geredirect wordt naar de shop, wordt de status op 'payment accepted' gezet.


Dat klinkt als een welkome uitbreiding!

Vraag: bouw je ook andere modules?
Link to comment
Share on other sites

Ik heb nu de nieuwste versie toegevoegd (zie pagina 1).

Nu wordt er de order gevalideerd met de status 'Wacht op iDEAL betaling' wanneer er voor iDEAL is gekozen. Als de klant betaald heeft, en hij keert terug naar de shop, dan wordt de status op 'Payment accepted gezet'.

Als de klant niet terugkeert naar de shop maar WEL betaald heeft, kan de status via de back-end alsnog op 'Payment accepted' gezet worden. Dus nu worden alle bestellingen sowieso goed bijgehouden.

@TropischBruin: Vanaf 2009 ga ik een collega meehelpen door bv. custom modules te maken voor PrestaShop. Dus het antwoord is ja, ik bouw ook andere modules ;)

Link to comment
Share on other sites

Ik heb nu de nieuwste versie toegevoegd (zie pagina 1).

Nu wordt er de order gevalideerd met de status 'Wacht op iDEAL betaling' wanneer er voor iDEAL is gekozen. Als de klant betaald heeft, en hij keert terug naar de shop, dan wordt de status op 'Payment accepted gezet'.

Als de klant niet terugkeert naar de shop maar WEL betaald heeft, kan de status via de back-end alsnog op 'Payment accepted' gezet worden. Dus nu worden alle bestellingen sowieso goed bijgehouden.


Goed werk!

Ik zal het andere topic ook updaten ;-)


@TropischBruin: Vanaf 2009 ga ik een collega meehelpen door bv. custom modules te maken voor PrestaShop. Dus het antwoord is ja, ik bouw ook andere modules ;)


OK, ben je bekend met osCommerce en de Ship2Pay contributie?
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hai,
Ik zal me eerst even voorstellen (das wel zo netjes)
Ik ben Mark H, en hoop binnenkort samen met een zaken partner een webshaop te gaan starten.
We zijn behoorlijk aan het puzzelen met presta en willen er zeker verder mee. We hebben de ideal module van dit forum geinstalleerd, alleen krijgen wij onder aan de pagina niet het iDeal logo erbij. Er staan nu drie, paypal via en mastercard. Kan iemand mij vertellen hoe ik het iDeal logo door correct kan krijgen?

Mijn dank is groot!


Ik en mijn grote mond, heb het voor elkaar gekregen.

Link to comment
Share on other sites

Ja das idd ook wel zo netjes he ;)

Heb op de bestaande logo's geklikt, geopend met "Chrome", daar zag ik een verwijzing naar een Payment module block
Deze heb ik opgezocht in de FTP. Hier vond ik een bestand (met een tl.... extensie) Weet niet meer precies welke om dat ik er nu even niet bij kan komen. Maar dat bestand heb ik geopend in een PHP editor en daar kan ik een extra regel aanmaken met het geuploade iDeal logo. Uploaden naar de FTP, F5 en hij staat er keurig onder.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hoi allen,

Ik heb de module werkend gekregen en bied nu twee vormen van betalen aan.
Overschrijven naar bankrekening & iDeal

Bij overschrijven naar bankrekening krijgt de klant netjes een mailtje met zijn orderbevestiging etc.
Bij iDEAL ontvangt ie geen enkel mailtje.

Is dit een instellning in de module iDEAL??

ofwel, hoe verstuur ik een mailtje naar de klant als zijn betaling via iDEAL succesvol is verlopen?

bedankt

Link to comment
Share on other sites

wil iemand voor mij ideal intstalleren ??

ik heb buckaroo maar wil eventueel ook overstappen naar postbank

graagh oor ik snel wat van iemand, ben nou al 4 maanden bezig pfffff en wil eens online

graag hoor ik van een van jullie

mvg
marcel

www.goedhuys.nl/webshop11

Link to comment
Share on other sites

wil iemand voor mij ideal intstalleren ??

ik heb buckaroo maar wil eventueel ook overstappen naar postbank

graagh oor ik snel wat van iemand, ben nou al 4 maanden bezig pfffff en wil eens online

graag hoor ik van een van jullie

mvg
marcel

www.goedhuys.nl/webshop11


Stuur MartijnN_ een pm, in zijn signature staat tenslotte dit:

Hulp nodig bij integratie iDEAL Basic/Advanced, pm me ;-)
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hallo,

Ik heb de ing advanced module geinstalleerd in mijn webwinkel en Tevens het hele test proces goed doorlopen.
Nu ik live ben gegaan loop ik tegen 1 probleem aan: Wanneer ik een bestelling plaats en betaal dan word ik niet goed door gestuurd. Ik blijf hangen op een pagina (zie screenshot) terwijl de pagina wel lukt.

Heeft iemand een idee wat er mis is in mijn script?

6285_5nOhxaOKM0FU36yhPIdr_t

Link to comment
Share on other sites

Deze module heb ik vorige week net voor iemand afgerond :)


Martijn..

Dat is mooi...

Ik heb een account van buckaroo, en zou graag in aanmerking komen voor deze module (uiteraard tegen een vergoeding) laat het even weten. (PM)

met groet

Ton
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hey,

Werkt dit ook voor prestashop v1.2? Want als ik ideal map heb geupload dan krijg ik de volgende foutmelding wanneer ik pagina modules open in admin.

Warning: require_once(ideal/ThinMPI.php) [function.require-once]: failed to open stream: No such file or directory in /usr/home/deb6376/domains/yorankleiberg.nl/public_html/prestashop/prestashop/classes/Module.php(318) : eval()'d code on line 10

Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required 'ideal/ThinMPI.php' (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /usr/home/deb6376/domains/yorankleiberg.nl/public_html/prestashop/prestashop/classes/Module.php(318) : eval()'d code on line 10

Link to comment
Share on other sites

Ik zie dat het inderdaad niet werkt bij PrestaShop v1.2... terwijl dat niet gebeurt bij de vorige versie van PrestaShop.

Hij kijkt op de één of andere manier vanuit een verkeerde map. Ik zal anders dit probleem wel even posten op het PS forum als ik er vanavond niet uit kom.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hallo,

Op dit moment ben ik een prestashop aan het inrichten en kom dit draadje tegen over ideal.
Wellicht een retorische vraag maar, wil ik deze module kunnen gebruiken dan moet ik klant worden/ ideal aanvragen bij postbank/ing?

Ik zit nu bij de ABN en zoek een oplossing hiervoor.

Ik ben PHP programmeur en zou ook wel aanpassingen willen doen aan de bestaande module, maar heb geen verstand van ideal.

Presta is werkelijk een super webshop! goed gedaan mensen!!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Ik krijg de fout melding

Foutmelding van iDEAL:

Field too short

FILE: /usr/local/plesk/apache/vhosts/widaro.nl/httpdocs/webwinkel/modules/ideal/ideal.php, LINE: 105

maar mijn merchantID klopt wel.
is het misschien dat ik het probeer bij de rabobank?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ik ben ook bezig met iDeal Rabobank lite, ik zit ook bij dezelfde foutmelding als waar jij blijft hangen. Ben je er al uitgekomen?? Ik kan trouwens in de het iDeal dashboard van de Rabobank geen certificaat uploaden??

Laat me weten of jij er uit komt!

Link to comment
Share on other sites

Ja helaas, ik ben er inderdaad ook bang voor.

Is er iemand die iDeal Rabobank lite werkend heeft gekregen??

Ik hoop zo dat iemand mij op korte termijn kan helpen, uiteraard vindt ik het niet raar als hiervoor een vergoeding nodig tegenover staat.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
oke ben weer wat verder hij geeft nu alleen nog de fout melding:

Foutmelding van iDEAL:



FILE: /usr/local/plesk/apache/vhosts/widaro.nl/subdomains/webshop/httpdocs/modules/ideal/ideal.php, LINE: 100


Ik had ook last van deze foutmelding.
Echter heb ik dit opgelost door een gemakkelijker wachtwoord te gebruiken.
Eerst heb ik moeite gedaan een moeilijk wachtwoord te maken maar na gebruik van een gemakkelijker wachtwoord was er geen probleem meer. Idee voor de mensen die de foutmelding nog steeds hebben?

EDIT: Dit betreft iDEAL installatie voor Rabobank
Link to comment
Share on other sites

Ik ben voor het eerst bezig met deze software en ik moet zeggen dat het echt het betere developement is. Ik heb ze allemaal wel gebruikt maar dit is toch echt een pré om mee te werken.

Ik heb in den beginnen meegewerkt aan de OScommerce Ideal module, de eerste versie(s).

Deze integratie gaat opzich ook prima alleen krijg ik in de testomgeving bij het afrekenen op een gegeven moment:

Hack attempt (OrderHistory -> id_order_state is empty)

De pagina is dan ook leeg, payment is approved en successvol.

Is er in deze module geen "fancy testomgeving ingebouwd"?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Alles is gelukt behalve de testprocedure.
Bovenaan de pagina komt het volgende te staan:

Foutmelding van iDEAL:

FILE: /mnt/web7/30/72/52257772/htdocs/webshop/modules/ideal/ideal.php, LINE: 100
Home>Shipping

Bij "Kies uw bank" kan ik alleen --maak uw keuze-- zien.

Iemand hier een oplossing voor ?

Ik gebruik ING iDeal Advanced voor de afhandeling van iDeal

Link to comment
Share on other sites

Alles is gelukt behalve de testprocedure.
Bovenaan de pagina komt het volgende te staan:

Foutmelding van iDEAL:

FILE: /mnt/web7/30/72/52257772/htdocs/webshop/modules/ideal/ideal.php, LINE: 100
Home>Shipping

Bij "Kies uw bank" kan ik alleen --maak uw keuze-- zien.

Iemand hier een oplossing voor ?

Ik gebruik ING iDeal Advanced voor de afhandeling van iDeal


I also get this error with the last product test from the ING.
This is "expected" ???

Anyway, pls check your settings and file permissions carefully. And check out this post
Link to comment
Share on other sites

Alles is gelukt behalve de testprocedure.
Bovenaan de pagina komt het volgende te staan:

Foutmelding van iDEAL:

FILE: /mnt/web7/30/72/52257772/htdocs/webshop/modules/ideal/ideal.php, LINE: 100
Home>Shipping

Bij "Kies uw bank" kan ik alleen --maak uw keuze-- zien.

Iemand hier een oplossing voor ?

Ik gebruik ING iDeal Advanced voor de afhandeling van iDeal


I also get this error with the last product test from the ING.
This is "expected" ???

Anyway, pls check your settings and file permissions carefully. And check out this post


Still getting the same error with your version. Only the line is different. It was 100 now its 103.
I really don't know what to try anymore...

is there a possibility that you can add me on msn to help me with it ?
Link to comment
Share on other sites

i followed the manual while editing and filled in the things that are required.

settings.php:

<?php

   # Configuration file for iDEAL PHP ThinMPI
   $settings = array();

   # Your Private Key file (should be located in 'ideal/security/')
   $settings["PRIVATEKEY"] = "priv.pem";

   # Your Password for the Private Key
   $settings["PRIVATEKEYPASS"] = "MYPASSWORD"; // PERSONALIZE THIS FIELD!!

   # Your own certificate (to create fingerprint; should be located in 'ideal/security/')
   $settings["PRIVATECERT"] = "cert.cer";

   # Put all trusted certificates of your acquirer here increase the number behind Certificate by one starting with 0.
   # There are up to 9 certificates allowed here (should be located in 'ideal/security/')
   $settings["CERTIFICATE0"] = "ideal-live.cer";

   # IP address and path of the server that gets the request // CHANGE THESE FIELDS
    $settings["ACQUIRERURL"] = "ssl://idealtest.secure-ing.com:443/ideal/iDeal";         // Test omgeving
    //$settings["ACQUIRERURL"] = "ssl://ideal.secure-ing.com:443/ideal/iDeal";             // Live omgeving
   // $settings["ACQUIRERURL"] = "ssl://idealtest.rabobank.nl:443/ideal/iDeal";         // Test omgeving
   // $settings["ACQUIRERURL"] = "ssl://ideal.rabobank.nl:443/ideal/iDeal";             // Live omgeving

   $settings["ACQUIRERTIMEOUT"] = "15";

   # The ID of the merchant. This ID will be given during the sign-in-process at the acquirer
   $settings["MERCHANTID"] = "005028275"; // PERSONALIZE THIS FIELD!!

   # The SubID of the merchant. Normally this ID is 0. It will be given during the sign-in-process at the acquirer
   $settings["SUBID"] = "0";

   # The desired cryptography. Currently only SHA1_RSA is supported
   $settings["AUTHENTICATIONTYPE"] = "SHA1_RSA";

   # The URL the merchant should be redirected to after the payment.
   $settings["MERCHANTRETURNURL"] = "http://www.vadekokreatief.nl/modules/ideal/validation.php"; // PERSONALIZE THIS FIELD!!

   # The currency of the bill
   $settings["CURRENCY"] = "EUR";

   # The expiration period of the payment (30 minutes)
   $settings["EXPIRATIONPERIOD"] = "PT30M";

   # The language of the issuer screen, currently only nl is supported
   $settings["LANGUAGE"] = "nl";

   # Logfile (remark this line if you do not want a logfile)
   $settings["LOGFILE"] = dirname(__FILE__) . "/logs/ideal.log";

?>

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...