Jump to content

*Løst* Nogen anbefalinger af OPC til PS 1.6 ?


Daniel79

Recommended Posts

Jeg er ved at gøre klar til at lukke butikken op, og sidder og tjekker det sidste af.

 

jeg bruger PS 1.6 med default theme, og quickpay, samt webshipr med GLS og snart Post DK (regner jeg med).

 

Lige nu benytter jeg mig af den gode gamle 5 steps checkout, og har som sådan ikke tænkt videre over det, men kan se at flere (de store konkurrenter) bruger One Page Checkout, og jeg kan helt sikkert godt se nogle fordele ved OPC.

 

Lige et hurtig spørgsmål, hvordan køre OPC på mobile enheder? Jeg tænker det er en god ide at det ser pænt ud der...

 

Men med hensyn til hvilket OPC module jeg skal vælge er jeg total blank, derfor håber jeg der er nogle af jer der kan komme med nogle gode anbefalinger.

Edited by Daniel79 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Jeg købte så Canin, og det ser jo ud til at virke fint og være ganske nemt.

Frontenden er stort set oversat til dansk, der mangler dog 1 ting...

Det ville jeg gerne have oversat til dansk, men når jeg trykker på Translate i modulet så kan jeg kun oversætte backenden, hvor finder jeg teksten "DELIVERY & PERSONAL INFORMATION" i frontend så jeg kan oversætte det?

Link to comment
Share on other sites

Fik det løst...

Det blev fundet her

root/modules/onepagecheckout/views/templates/front/order-opc-new-account.tpl

 

i linie 197

    <fieldset id="opc_delivery_address" style="display: {if (isset($guestInformations) && $guestInformations.use_another_invoice_address) OR (!isset($guestInformations) && $def_different_billing == 1) OR !$invoice_first}block{else}none{/if}">
        <h3>
            <span id="dlv_label" class="{if ($isLogged && !$isGuest)}logged-l{else}new-l{/if}">{l s='Delivery & personal information' mod='onepagecheckout'}</span><span id="new_label" class="{if ($isLogged && !$isGuest)}logged-l{else}new-l{/if}">{if $invoice_first}{l s='Delivery & Personal information' mod='onepagecheckout'}{else}{l s='New customer - account & address' mod='onepagecheckout'}{/if}</span>
        </h3>

        {if !$invoice_first}{$smarty.capture.account_block}{/if}


        <div class="address-type-header delivery">{l s='Delivery address' mod='onepagecheckout'}
        <div id="dlv_addresses_div"
             style="float: right;{if !isset($addresses) || $addresses|@count == 0}display:none;{elseif $addresses|@count == 1 AND $addresses[0].id_address==$cart->id_address_delivery}display:none;{else}display:block;{/if}">
            <span style="font-size: 0.7em;">{l s='Choose another address' mod='onepagecheckout'}:</span>
            <select id="dlv_addresses" style="width: 100px; margin-left: 0px;" onchange="updateAddressSelection_1();" title="{l s='Choose another address' mod='onepagecheckout'}">
                {if isset($addresses)}
                    {foreach from=$addresses item=address}
                        <option value="{$address.id_address|intval}"
                                {if $address.id_address == $cart->id_address_delivery}{assign "selOk" "1"}selected="selected"{/if}>{$address.alias|regex_replace:"/^dlv\-/":""}</option>
                    {/foreach}
                    {if !$selOk}
                        <option value="{$addresses[0].id_address|intval}" selected="selected"> -- </option>
                    {/if}
                {/if}
            </select>
        </div>
        </div>

Det oversatte jeg så bare til noget dansk.

 

Hvis der er andre måder at gøre det på vil jeg gerne høre det. :)

Link to comment
Share on other sites

Lige for at holde mig til en tråd omkring Canin.sk OPC.

 

Når en kunde ikke er logget ind så kan de ikke se betalingsdelen, det kan de kun se når de er logget ind, er det meningen eller kan man rette det på en eller anden måde, og hvis man kan hvor gør man det ?

 

Jeg benytter mig af "Quickpay v3.25 - by Kjeld Borch Egevang" og PS 1.6 med default tema, hvis det har noget at sige?

Link to comment
Share on other sites

Problemet med ikke at se betalingsmåder lyder som et theme problem. Virker det ikke i standard theme?

 

Edit, så lige, at du bruger standard theme. Tjek, om du har aktiveret modulet for alle kundegrupper (eller rettere, måske har deaktiveret det for nogle, for det burde være aktiveret for alle som standard). Ellers skal vi bruge div. skærmdumps af indstillinger i back office.

Edited by Prestafan1234 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Vedr. oversættelse: Du bør aldrig oversætte i template filer... Den omtalte tekst kan du finde i moduloversættelser, det er jo et modul, du har installeret, derfor skal det ikke findes i forkontor oversættelser.

 

Super mange tak har slet ikke tænkt tanken om at oversættelser til installeret moduler lå et andet sted, men det er selvfølgelig rettet til der nu, tak for det!

Link to comment
Share on other sites

Problemet med ikke at se betalingsmåder lyder som et theme problem. Virker det ikke i standard theme?

 

Edit, så lige, at du bruger standard theme. Tjek, om du har aktiveret modulet for alle kundegrupper (eller rettere, måske har deaktiveret det for nogle, for det burde være aktiveret for alle som standard). Ellers skal vi bruge div. skærmdumps af indstillinger i back office.

 

Jeg er ikke helt sikker på hvor jeg skal tjekke om modulet er aktivt for forskellige kundegrupper, eller om der er flere steder jeg skal gøre det, jeg har gjort dette indtil videre.

Kunder > Grupper > For de 3 grupper Visitor, Guest og Customer har jeg trykket Rediger.

I hver gruppe er "Quickpay" og "One Page Checkout for Prestashop" sat til "JA".

 

Det virker også fint for den testbruger jeg havde der allerede var oprettet og som var logget ind, men nye kunder der skal oprette sig samtidig kan ikke se betalings delen.

 

Har vedlagt et screendump som det ser ud for nye kunder.

post-829188-0-06038100-1413463676_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Problemet med ikke at se betalingsmåder lyder som et theme problem. Virker det ikke i standard theme?

 

Edit, så lige, at du bruger standard theme. Tjek, om du har aktiveret modulet for alle kundegrupper (eller rettere, måske har deaktiveret det for nogle, for det burde være aktiveret for alle som standard). Ellers skal vi bruge div. skærmdumps af indstillinger i back office.

 

Hvilke screenshots af BO vil du se ? for jeg er ved at have set mig blind på det. :/

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...