Jump to content

*Løst* Har brug for hjælp til noget kode


Daniel79

Recommended Posts

Jeg har også skrevet indlægget på det engelsk forum her men har ikke fået noget hjælp, og det er ved at være lidt kritisk med tiden nu, derfor håber jeg der er nogen af jer der kan hjælpe.

 

Jeg bruger PS 1.6 og default-bootstrap.

 

På min side der endnu ikke er live, kræver det adgang for at hjælpe lukker jeg gerne op, bare sig til.

 

Hele historien

Selve problemet består i at jeg har nogle hovedkategorier der indeholder x antal underkategorier.

Disse underkategorier skal indeholde et billed, så når man trykker på hovedkategorien og får en oversigt over de underkategorier der er tilknyttet hovedkategorien, så har underkategorierne hver et unikt billede.

 

Jeg har gjort således i back enden, Katalog > Kategorier > Hoved Kategori > Tryk Edit på Under kategori > Tilføj et billede under Billede > Gem.

 

Det virker for så vidt fint, men dette nye billede bliver efterfølgende også vist når man efterfølgende trykker på under kategorien der hvor Beskrivelsen af under kategorien står, hvis man har tilføjet sådan en.

 

Jeg har efterfølgende været inde på min FTP og ændret lidt i themes > category.tpl

 

Sådan så det ud.

<!-- Category image -->
                   <div class="content_scene_cat_bg"{if $category->id_image} style="background:url({$link->getCatImageLink($category->link_rewrite, $category->id_image, 'category_default')|escape:'html':'UTF-8'}) right center no-repeat; background-size:cover; min-height:{$categorySize.height}px;"{/if}>
                        {if $category->description}
                            <div class="cat_desc">
                            <span class="category-name">
                                {strip}
                                    {$category->name|escape:'html':'UTF-8'}
                                    {if isset($categoryNameComplement)}
                                        {$categoryNameComplement|escape:'html':'UTF-8'}
                                    {/if}
                                {/strip}
                            </span>
                            {if Tools::strlen($category->description) > 350}
                                <div id="category_description_short" class="rte">{$description_short}</div>
                                <div id="category_description_full" class="unvisible rte">{$category->description}</div>
                                <a href="{$link->getCategoryLink($category->id_category, $category->link_rewrite)|escape:'html':'UTF-8'}" class="lnk_more">{l s='More'}</a>
                            {else}
                                <div class="rte">{$category->description}</div>
                            {/if}
                            </div>
                        {/if}
                     </div>
                  {/if}
            </div>

Ændret til.

<!-- Category image -->
                    <div class="content_scene_cat_bg" style="background-size:cover; min-height:{$categorySize.height}px;">
						{if $category->description}
							<div class="cat_desc">
							<span class="category-name">
								{strip}
									{$category->name|escape:'html':'UTF-8'}
									{if isset($categoryNameComplement)}
										{$categoryNameComplement|escape:'html':'UTF-8'}
									{/if}
								{/strip}
							</span>
							{if Tools::strlen($category->description) > 350}
								<div id="category_description_short" class="rte">{$description_short}</div>
								<div id="category_description_full" class="unvisible rte">{$category->description}</div>
								<a href="{$link->getCategoryLink($category->id_category, $category->link_rewrite)|escape:'html':'UTF-8'}" class="lnk_more">{l s='More'}</a>
							{else}
								<div class="rte">{$category->description}</div>
							{/if}
							</div>
						{/if}
					</div>

Det gør at billedet ikke bliver vist når man er inde på selve underkategorien. 

 

Mit problem nu

Se det vedhæftet billed...

 

Billedet bliver ikke vist mere, det er fint. Til gengæld er beskrivelses feltet blevet fuld størrelse, hvor den tidligere tilpasset til til indholdet. Som man kan se på billedet har jeg kun 1 linie indhold i min beskrivelse og baggrunden (det mørkegrå felt) burde være langt mindre.

 

Er der nogen af jer der kan hjælpe mig med at få rettet koden til så den igen tilpasser sig efter indholdet.

 

Jeg kunne forstille mig det er noget indhold i første linie fra det første stump kode der skal tilføjes den sidste stump kode.... Men hvad ?

post-829188-0-09785600-1413195315_thumb.jpg

Edited by Daniel79 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Det ser ud som om der er noget css der tvinger det til den størrelse, men jeg kan ikke være 100% med mindre jeg har adgang til selve siden.

 

Jeg har ikke ændret noget som helst i CSSen, der er kun lavet den ene ændring i category.tpl

Link to comment
Share on other sites

Du skal finde følgende kode som tvinger højden til at være 217px

<div class="content_scene_cat_bg" style="background-size:cover; min-height:217px;">
  <div class="cat_desc"> 
    <span class="category-name"> Pasta farver </span>
    <div class="rte"><p>test tekst</p></div>
  </div>
</div>

Hvis du ændrer min-height til 0px så skulle det løse det.

Link to comment
Share on other sites

Du skal finde følgende kode som tvinger højden til at være 217px

<div class="content_scene_cat_bg" style="background-size:cover; min-height:217px;">
  <div class="cat_desc"> 
    <span class="category-name"> Pasta farver </span>
    <div class="rte"><p>test tekst</p></div>
  </div>
</div>

Hvis du ændrer min-height til 0px så skulle det løse det.

 

Men det er jo så i en eller anden CSS fil ikke ?

Link to comment
Share on other sites

Glemte at tilføje, selvom det ikke er pæn kodning så kunne du i category.css tilføje:

 

.content_scene_cat_bg { min-height: 0 !important; }

 

!important fortæller at denne er vigtigere, så derfor vil den anden min-height blive nedprioriteret.

Link to comment
Share on other sites

Hmm synes sgu ikke jeg kan finde noget som helst der minder om 217 px

 

Det eneste jeg kan finde med min-height er linie 48 men der står jo ikke de 217 px.

!-- Category image -->
                    <div class="content_scene_cat_bg" style="background-size:cover; min-height:{$categorySize.height}px;">
						{if $category->description}
							<div class="cat_desc">
							<span class="category-name">
								{strip}
									{$category->name|escape:'html':'UTF-8'}
									{if isset($categoryNameComplement)}
										{$categoryNameComplement|escape:'html':'UTF-8'}
									{/if}
								{/strip}
							</span>
							{if Tools::strlen($category->description) > 350}
								<div id="category_description_short" class="rte">{$description_short}</div>
								<div id="category_description_full" class="unvisible rte">{$category->description}</div>
								<a href="{$link->getCategoryLink($category->id_category, $category->link_rewrite)|escape:'html':'UTF-8'}" class="lnk_more">{l s='More'}</a>
							{else}
								<div class="rte">{$category->description}</div>
							{/if}
							</div>
						{/if}
					</div>

Glemte at tilføje, selvom det ikke er pæn kodning så kunne du i category.css tilføje:

 

.content_scene_cat_bg { min-height: 0 !important; }

 

!important fortæller at denne er vigtigere, så derfor vil den anden min-height blive nedprioriteret.

 

Jeg ville helst lave det på den "rigtige" måde hvis det er muligt, jeg kan så bare ikke finde ud af det :P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...