Jump to content

Swipp mobil betalings modul til prestashop


Aupino

Recommended Posts

Vil gerne reklamere for et rigtig godt Gratis modul til mobil betaling via Swipp.

Modulet tilbydes af Christian og kan hentes her http://cmjnisse.github.io/swipp-prestashop/

Virker på version 1.4-1.6

modulet kan testes på vores hoved side.

 

Swipp har mange fordele, som bla..

 

Fuldt lovligt at bruge for Erhverv.

Op til 10000kr kan sendes pr dag af kunden. ingen beløbs loft for modtagelse af Swipp

Pt ingen Gebyr

Pengene er på din konto øjeblikkelig efter Swipp er foretaget.

Udbydes af alle banker i Danmark undtaget Danske Bank.

Swipp er integreret i alle bankernes netbank og netbank App`s

 

Skulle man være "Uheldig" og have Danske Bank som bankforbindelse. kan man tilmelde sig som modtager af Swipp Her https://portal.swipp.dk/wps/bankdata/jsp/html/da/PortalFrame.jsp

 

Jeg har kombineret modulet med mit SMS modul, således kunden får sms med Swipp oplysningerne øjeblikkelig på sin mobil efter køb.

 

Det eneste måske negative er at man skal manuelt godkende at betalingen er foretaget.. men det kan man jo også gøre fra sin mobil.. (Jeg får SMS med alle ordre)

 

Aupino

Edited by Aupino (see edit history)
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Ser rigtigt spændende ud, men har lige læst betingelserne..

 

Og bemærkede specielt punkt 1.1.

 

 

1.1  Hvem kan oprette sig som modtager af Swipp-overforsler

Det er alene privatpersoner, der må oprette sig som modtager af overførsler via Swipp. Erhvervsvirk-

somheder må ikke oprettes som modtager af overførsler af Swipp, og erhvervsvirksomheder kan heller

ikke afsende overførsler via Swipp.

 

 

Så det virker måske fint, men lovligheden er tvivlsom.

Edited by Vaupell (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Tror der er forskel på bankernes betingelser.. Min bank har ingen forbehold for erhverv.. de tilskynder det ligefrem.

Kan se nogle banker kræver speciel tilmelding hvis det er erhverv og man kun kan modtage. således

bla Jyske Bank, Nordea.

Det er selvfølgelig når det er erhverv kan der komme nogle indsigelser.. således at banken skal være sikker på at der er dækning for beløbet..

men hvis man ellers driver en fornuftig forretning.. og ikke ligefrem har fup sites osv,, er der ingen problemer med at bruge Swipp til erhverv.

 

Hvis du klikker på Swipp.dk under erhverv står der at man skal kontakte sit pengeinstitut

 

Aupino

Edited by Aupino (see edit history)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Stop nu det der Vaubell. Hvis ens pengeinstitut sender brev ud til deres erhvervskunder så er det vel tilgængelig for erhvervskunder.

Længere kan den historie vist ikke længere være.

Edited by Guest (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Stop nu det der Vaubell. Hvis ens pengeinstitut sender brev ud til deres erhvervskunder så er det vel tilgængelig for erhvervskunder.

Længere kan den historie vist ikke længere være.

 

Rolig nu, jeg forholder mig jo bare til de ting de selv har liggende, det var hverken for at provokere eller chikanere nogle.

 

Men det er da tydeligt, at "nogle" tager tingende mere anstødeligt en som så.

Hvorvidt din bank har sendt et brev eller ej er da sagen fuldstændig uvedkommende.

 

Jeg vil da til enhver tid bakke Aupino op i at Swipp er et fedt produkt, og det skal anbefales.

Men det skal da ikke anbefales uden man forholder sig kritisk til det, at der så er nogle

der tager kritisk som noget negativt er mig uforstående.

Link to comment
Share on other sites

 

Men det skal da ikke anbefales uden man forholder sig kritisk til det, at der så er nogle

der tager kritisk som noget negativt er mig uforstående.

 

Jeg er aldeles ikke negativ!

 

Jeg forholder mig bare til det brev, som min bank har sendt mig. Det er vel ikke forbudt?

Link to comment
Share on other sites

attachicon.gifswipp.PNG

 

Tog lige et screenshot

 

EDIT : ja så er da selv forvirret over de har en "erhvervs knap"   ;)

Ok har undersøgt sagen..

 

Hvis man har Danske bank.. er det via Swipp.dk man skal tilmelde sig og så er det kun Privat..

Alle andre skal tilmelde sig via deres pengeinstitut.. som der også står under Erhvervs knappen.

og her er det så de forskellige banker der selv bestemmer hvilke krav de stiller.. men har ikke via google fundet nogen som ikke vil have erhverv.. nogen kræver dog at man tilmelder sig som erhverv bla Nordea og Jyskebank.

 

Aupino

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej Jens

 

Ahhhh løsning og løsning er måske så meget sagt ;-)

 

Men, jeg fik det til at virke ved at ændre i opsætningen af mit OPC betalings-modul - pænt så det ikke ud, men det kom frem.

 

Da jeg afprøvede det viste det sig at det er et modul nøjagtig som check og bank modulet i PS.

 

Hmmm, så valgte jeg at slette modulet igen og tog check-modulet i brug. Ændrede alle oversættelser inkl. i BO
og nu havde jeg hermed et modul fuldstændig magen til - og det virkede som det skulle.

 

Lidt arbejde - ja, men det var det hele værd.

 

Mvh

Bjarne

Link to comment
Share on other sites

Jeg er hoppet på Swipp bølgen og har installeret det i min shop. Det virker jo upåklageligt. Dog er den mail, der sendes til kunden efter betaling temmelig fyldt med diverse sproglige fejl - udvikleren skriver også selv, at sådan er det:-)

 

Jeg har rettet den danske skabelon lidt og vedhæfter den her, for dem der ikke lige ved, hvordan man retter i en html-fil. Du skal blot uploade filen til /mails/da via FTP efter du har installeret Swipp-modulet

 

EDIT: Her er lige en ny skabelon, jeg havde glemt oversættelse af en overskrift

swipp_payment.html

Edited by Prestafan1234 (see edit history)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Super fint modul. Jeg tænkte dog på, om der ikke burde være info til købere om at han i tekst feltet i swipp skal indtaste ordrenummer eller ligende?

 

Anyway - jeg har tilføjet følgende linje i mail filen:

<span style="color: #333;"><strong>SWIPP tekst:</strong></span> Angiv venligst følgende tekst i besked til modtager: {order_name}<br />
Edited by yquem (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

 

Super fint modul. Jeg tænkte dog på, om der ikke burde være info til købere om at han i tekst feltet i swipp skal indtaste ordrenummer eller ligende?

 

Anyway - jeg har tilføjet følgende linje i mail filen:

<span style="color: #333;"><strong>SWIPP tekst:</strong></span> Angiv venligst følgende tekst i besked til modtager: {order_name}<br />

Jeg har ikke lagt dette i min template, for man kan jo se kundens navn og mobilnr. på ordren, så jeg tror sagtens man kan identificere ordren uden at udsætte kunden for at indtaste det (umulige) ordrenr. - og det skal de så også lige gøre på mobilen = stor chance for fejl.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke lagt dette i min template, for man kan jo se kundens navn og mobilnr. på ordren, så jeg tror sagtens man kan identificere ordren uden at udsætte kunden for at indtaste det (umulige) ordrenr. - og det skal de så også lige gøre på mobilen = stor chance for fejl.

Mener nu ordre nr skal med da man jo ikke kan være sikker på at den betalende også er kunden som har oprettet ordre..

jeg lavede også lidt om på mail template.. så det var med.

 

Aupino

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg gerne vil have tilføjet følgende tekst på Ordrebekræftelses siden:

SWIPP tekst: Angiv venligst følgende tekst i besked til modtager: REF-{id_order}

 

Efter den tekst der er der i forvejen

 

Venligst send os en swipp betaling med 
- Beløb xxx kr 
- Navn på kontoejer yyy 
- Swipp telefonnummer zzz 

 

Hvor skal jeg så rette?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Bryder mig slet ikke om dit checkout flow (drop kunderegistrering og køb OPC modulet fra Canin).

 

Men bortset fra det - du skal rette i

 

/modules/swipp/css/swipp.css

 

tilføj padding-left: 50px; så det ser ud som nedenstående

 

Edit: Hvis du også vil have teksten sort som de andre - tilføj: color:#000;

p.payment_module a.swipp {
    background: url("../images/swipp.jpg") no-repeat scroll 15px 20px #FBFBFB;
    padding-left: 50px;
Edited by Prestafan1234 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Vil gerne reklamere for et rigtig godt Gratis modul til mobil betaling via Swipp.

Modulet tilbydes af Christian og kan hentes her http://cmjnisse.github.io/swipp-prestashop/

Virker på version 1.4-1.6

modulet kan testes på vores hoved side.

 

Swipp har mange fordele, som bla..

 

Fuldt lovligt at bruge for Erhverv.

Op til 10000kr kan sendes pr dag af kunden. ingen beløbs loft for modtagelse af Swipp

Pt ingen Gebyr

Pengene er på din konto øjeblikkelig efter Swipp er foretaget.

Udbydes af alle banker i Danmark undtaget Danske Bank.

Swipp er integreret i alle bankernes netbank og netbank App`s

 

Skulle man være "Uheldig" og have Danske Bank som bankforbindelse. kan man tilmelde sig som modtager af Swipp Her https://portal.swipp.dk/wps/bankdata/jsp/html/da/PortalFrame.jsp

 

Jeg har kombineret modulet med mit SMS modul, således kunden får sms med Swipp oplysningerne øjeblikkelig på sin mobil efter køb.

 

Det eneste måske negative er at man skal manuelt godkende at betalingen er foretaget.. men det kan man jo også gøre fra sin mobil.. (Jeg får SMS med alle ordre)

 

Aupino

Hvordan og hvor kan man teste om swipp virker på sin side?

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Efter opgradering til 1.6.1.1 virker Swipp ikke længere i min shop - har I andre gjort samme erfaringer? Jeg får bare en server error side, når jeg går til betaling.

 

LØST: Christian der har lavet modulet, har lynhurtigt fikset fejlen og uploadet et nyt modul, der kan hentes her: https://github.com/cmjnisse/swipp-prestashop/releases/tag/PS16_0.2-1

 

Bemærk, det understøtter kun PS 1.6

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

kan man på nogen måde få det til at virke i prestashop 1.6.1.0 cloud

 

?

man kan sagtens få det ind som modul, men trykker man installer, skrives der :

 

This module could not be verified by PrestaShop.

This generally happens when the module isn't distributed through our official marketplace, PrestaShop Addons - or when your server failed to communicate with PrestaShop Addons.

Link to comment
Share on other sites

kan man på nogen måde få det til at virke i prestashop 1.6.1.0 cloud

 

?

man kan sagtens få det ind som modul, men trykker man installer, skrives der :

 

This module could not be verified by PrestaShop.

This generally happens when the module isn't distributed through our official marketplace, PrestaShop Addons - or when your server failed to communicate with PrestaShop Addons.

Nej, det kan man ikke: http://doc.prestashop.com/display/CLOUD/Differences+between+PrestaShop+Cloud+and+the+self-hosted+version

 

 

Additionally, PrestaShop Cloud has one limitation that the self-hosted version does not have: you can only use the modules and themes from the Addons marketplace. Non-Addons modules and themes are considered unsafe and therefore not allowed on the platform.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Har du læst en nyhed som jeg ikke har læst? Mig bekendt er det kun Nordea som er droppet ud af Swipp og gået til Mobilepay. Så Swipp eksisterer vel fortsat. Jeg bruger ikke Swipp så jeg ved ikke hvilke tekster der står.

 

PS. Du burde nok have oprettet en ny tråd på dette spørgsmål. Det har ikke noget med det oprindelige spørgsmål at gøre.

Edited by Guest (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Er det muligt at ændre teksten

 

Betal med mobiltelefon via swipp

Ja, du går bare ind i oversættelser for moduler,

og oversætter "Pay by mobilphone through swipp" med "Betal med mobiltelefon via MobilePay".

 

Jeg har selv oversat det til "Betal med mobiltelefon via Swipp/MobilePay" ;-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...