Jump to content

Inga produkter i beställningsbekräftelsen...


Recommended Posts

Jag jobbar på en ny shop i 1.6.0.9 och upptäckte att bekräftelsemailen till kund efter lagd order inte innehåller några varor eller artikelnummer. Summa för produkter, frakt, moms och total är där de ska. (se skärmdumpen)

Pdf:erna fungerar som de ska för både faktura/kvitto och leveranssedel.

 

I min andra shop som kör 1.6.0.6 fungerar allt som det ska, så jag undrar om det är en bugg i senaste versionen eller om jag har petat för mycket i filerna, vet dock inte vilka filer som styr just detta parti i mailet så jag har inte kunnat jämföra dem.

 

Några tips eller idéer?

 

/Weronicha

post-170338-0-58041600-1412868897_thumb.jpg

Edited by Källan (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Patrik om du menar /public_html/butik/mails/sv så hjälpte det inte tyvärr.

 

En till som har fått samma problem efter uppd. till 1.6.0.9, för det fungerade klockrent hos mig också dessförinnan:
http://www.prestashop.com/forums/topic/367897-no-products-in-the-order-confirmation-e-mail/

 

/Weronicha

Edited by Källan (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Tack Patrik, det löste det största problemet men jag har fortfarande problem med att mailen flyter ut över hela fönstret.
Regeln för sidbredd eller ev. en styrfil verkar ha försvunnit, vet du var eller vilken?

Lite oroande att filer försvinner vid en uppdatering, det går ju inte att nyinstallera med allt det innebär så fort det kommer en ny version. :o

Link to comment
Share on other sites

Vet inte utan att titta närmare. Jämför den engelska och svenska mailmallen, möjligt att det har missats eller ligger någon extra <td> eller liknande någonstans. Ta för vana att göra en backup samtidigt med uppdatering, då kan du ladda ner och packa upp filerna lokalt och ersätta om det behövs.

Link to comment
Share on other sites

Det är samma sak med den engelska mallen.

Jag tog en backup senast, ersatte med dem nu men det hjälpte inte, det tycks vara utanför mailmallarna felet uppstått.

När jag öppnar dem direkt i ftp´n så är de helt korrekta i bredd, så det är något annat som spökar och har kört över den regeln

eftersom det är samma sak med alla mailen, även de som kommer till butiken. Borde vara en css-fil väl? men vilken.

Link to comment
Share on other sites

Är detta korrekt i order_conf_cart_rules.tpl?

 

{foreach $list as $cart_rule}
    <tr class="conf_body">
        <td bgcolor="#f8f8f8" colspan="4" style="border:1px solid #D6D4D4;color:#333;padding:7px 0">
            <table class="table" style="width:100%;border-collapse:collapse">
                <tr>

Link to comment
Share on other sites

Filen du nämner körs förmodligen bara om det finns rabatter på ordern. Några css-filer tror jag inte används i mailmallarna, alla stilregler ligger förmodligen i mallkoden. Testade precis i min demobutik, men mailen ser okej ut där, kör också version 1.6.0.9. Får du samma utseende i flera olika mailklienter?

Edited by Patrik Lindblom (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Jag gjorde en ny installation på en annan domän för att jämföra, där ser det ut som det ska.

Det gör det även om jag öppnar de krånglande mailmallarna i ftp´n, men i mailen flyter de ut.

Det hjälper inte heller att kopiera dem från en annan installation, det blir samma sak i alla fall så något annat styr/överrider bredden när de skickas med mail.

 

Antingen hände något vid uppdateringen eller så har jag kladdat för mycket någonstans, men jag har bara ändrat bredden i pdf-mallarna. Kan det trots allt påverka tro?

 

Edit:

Jag återställde mina modifierade filer, vilket inte heller hjälpte. :angry:

Edited by Källan (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Nu funkar ingenting i forumet. Jag kan inte skapa nya trådar längre och inte svara på andras... Att skapa en ny profil hjälpte inte alls.

Inte kan jag bifoga bilder heller utan att ange url, vilket jag inte behövde när jag skapade den här tråden.

Jag gör ett försök i alla fall:

Så här ska det se ut, mailen har ett fast format: http://www.kallans.se/butik/1.jpg

 

Så här ser det ut i butiken jag jobbar med, inget fast format.

Mailet flyter ut över hela fönstret men minskar när jag minskar fönstret: http://www.kallans.se/butik/2.jpg

 

Skärmdumparna har jag tagit i mitt mailprogram.

Link to comment
Share on other sites

Jag ska titta på det, men samma sak händer om jag kopierar över "de ickefungerande" mailmallarna med de som beter sig korrekt. Så felet verkar inte ligga i själva mailfilerna. Mina ändringar i PDFerna påverkar inte heller, vet inte var jag ska lera på för fler ställen.

 

Det gäller inte bara beställningsbekräftelsen utan ALLA mail. Även de som skapas via kontaktsidan.

Edited by Källan (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...