Jump to content

PrestaShop - fragmentacja styli CSS


zen86

Recommended Posts

Od razu na wstępie zaznaczę, że w Prestashop jestem zielony jak trawa na wiosnę. Mam w związku z tym pytanie do tych co już lepiej znają ten system. Jak radzicie sobie z fragmentacją styli CSS? Przecież instalowanie własnego stylu graficznego na Presta to jest kompletny koszmar. Pliki CSS odpowiedzialne za wygląd sklepu są porozrzucane po dziesiątkach folderów. Zamiast umieścić wszystko w global.css - arkusze styli po trochu znajdują się w różnych folderach, a to tu trochę:

 

themes/default-bootstrap/css

a to tu:

themes/default-bootstrap/css/modules

modules/themeconfigurator/css

 

kilkadziesiąt arkuszy w różnych folderach, no masakra jakaś. Zaprogramowanie własnej grafiki to normalnie droga przez mękę. Gdyby wszystko było w 1 głównym folderze (+ foldery CSS i IMG) programowanie własnego szablonu szłoby 10 razy szybciej. Stąd też pytanie do was. Jak sobie radzicie z gigantyczną fragmentacją plików odpowiedzialnych za wygląd Presty. Może znacie jakiś inny szablon który można by użyć jako bazowy do budowania własnych motywów, który został lepiej zorganizowany niż ten domyślny?

Edited by zen86 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

a jak pprzeczytasz, to docenisz te miliony plików ;-)

strasznie ułatwia to kwestię dostosowania szablonu (jego wyglądu) oraz modułów (ich wyglądu) do własnych potrzeb

 

no nie wiem, nie wiem, czy skakanie po 3 folderach w różnych miejscach na dysku, żeby zmienić jeden element i aktualizowanie 3 plików jest takie wygodne. Jak dla mnie to czysta (ogromna) strata czasu, no ale to tylko takie moje prywatne zdanie.

Edited by zen86 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

To ciekawe, właśnie zauważyłem. Podobna sytuacja do tej którą opisujesz, ma miejsce w Joomlii, gdzie pojedyncze pliki tłumaczeń modułów lądują w jednym folderze (ok 250 plików). I jest to najbardziej denerwującym aspektem w pracy z tamtym systemem :P