Jump to content

Nieuwe categorie niet zichtbaar bij tabbladen


Recommended Posts

Hallo,

 

Ben nieuw hier op het forum, dus mijn excuses als ik niet goed heb gezocht  :blink: .

 

Momenteel ben ik aan het testen met prestashop v1.6.0.9.

 

Ikheb reeds wat filmpjes bekeken van Nemo's Post Scriptum op youtube, echter kom ik klem te zitten bij het toevoegen van een nieuwe categorie zoals bij Nemo's Post Scriptum wordt beschreven in het tweede filmpje.

 

Ik maak de categorie Jongens aan onder de Home folder zodat deze direct op het hoogste niveau staat. Tevens geef ik aan, dat hij zichtbaar moet zijn (lijkt mij logisch  ;) ).

 

Ik upload een foto zodat het er wat leuker uit komt te zien en heb het een naam gegeven (Jongens), kleine omschrijving erbij en de vriendelijk url is reeds overgenomen.

 

Op dit moment nog geen meta tags enzovoorts ingevuld.

 

Wanneer ik nu de categorie opsla, zou deze gewoon bij de overige categorieën (Women, Dresses, T-Shirts) zichtbaar moeten zijn. Dit is echter niet het geval. Welke setting ik ook bekijk, ik krijg het niet zichtbaar.

 

Onderaan de pagina, wordt de categorie wél aangegeven, dus neem ik aan, dat de categorie juist is aangemaakt.

 

Wat doe ik nou fout, waardoor de categorie niet zichtbaar wordt? Of is dit uitgeschakeld in de demo versie, wat mij trouwens niet logisch lijkt.

 

Ik hoor het graag van jullie.

 

Groet,

 

Arno

Link to comment
Share on other sites

Heb ge al eens gekeken bij

Modules / Horizontaal top menu / configureer ?

 

Normaal gezien staan links bij beschikbare items alle categoriën die je aangemaakt hebt.

'Jongens' selecteren en dan toevoegen.

 

Op deze manier zou 'Jongens' dan zichtbaar moeten zijn bovenaan de menubalk.

 

Hoop dat dit geholpen heeft.

Link to comment
Share on other sites

Heb ge al eens gekeken bij

Modules / Horizontaal top menu / configureer ?

 

Normaal gezien staan links bij beschikbare items alle categoriën die je aangemaakt hebt.

'Jongens' selecteren en dan toevoegen.

 

Op deze manier zou 'Jongens' dan zichtbaar moeten zijn bovenaan de menubalk.

 

Hoop dat dit geholpen heeft.

 

Ik zal het vanavond even testen. Mocht het niet werken, dan hoor je van me :)

Link to comment
Share on other sites

Heb ge al eens gekeken bij

Modules / Horizontaal top menu / configureer ?

 

Normaal gezien staan links bij beschikbare items alle categoriën die je aangemaakt hebt.

'Jongens' selecteren en dan toevoegen.

 

Op deze manier zou 'Jongens' dan zichtbaar moeten zijn bovenaan de menubalk.

 

Hoop dat dit geholpen heeft.

 

Het horizontaal top menu moest inderdaad nog bijgewerkt worden. Ik zal ook even kijken of dat ook geldt voor de kolommen want die komen ook niet zichtbaar.

 

Tevens heb ik nog een probleempje met het uploaden van artikel foto's. Ondanks dat de settings staan ingesteld op PNG etc...blablabla, blijf ik een melding krijgen, dat ik een jpeg/jpg file niet kan uploaden omdat alleen jpeg format kan worden gebruikt  :blink:  :blink:  :blink:

 

Toevallig nog suggesties?  :)

 

Hmm , schijnt dat een andere foto wel werkt. Wat is eigenlijk de maximale grote het bestand wat gebruikt mag worden? De foto die nu gelukt is, is iets groter dan 250Kb terwijl de andere foto's die niet lukte, ongeveer tussen de 3 en 6Mb zitten. Ik snap best dat dat groot is, echter kom ik nergens een limiet tegen.

Edited by KidsGoCrazy (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Is het deze error die je krijgt?

 

error: image format not recognized, allowed formats are: .gif, .jpg, .png

 

Je kan een aanpassing doen in de Administratie / Instellingen / Uploadquotum.

 

 

Had hetzelfde probleem met mijn png's, en na de aanpassing van de uploadquotum was het nog niet verholpen en heeft de sysadmin van mijn provider opserverniveau de limiet omhooggehaald om dit in orde te krijgen.

Link to comment
Share on other sites

Is het deze error die je krijgt?

 

error: image format not recognized, allowed formats are: .gif, .jpg, .png

 

Je kan een aanpassing doen in de Administratie / Instellingen / Uploadquotum.

 

 

Had hetzelfde probleem met mijn png's, en na de aanpassing van de uploadquotum was het nog niet verholpen en heeft de sysadmin van mijn provider opserverniveau de limiet omhooggehaald om dit in orde te krijgen.

Inderdaad, dit is de foutmelding die ik krijg.

 

Helaas is het zo, dat ik momenteel de software lokaal draai op mijn laptop en dus geen contact kan opnemen met mijn provider. Dus het limiet blijft nu nog even staan op 2Mb, mits ik het in de settings van XAMPP kan aanpassen, want ook nu krijg ik de melding, dat het beperkt wordt door de limieten van de provider. Of kan ik deze melding negeren?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...